سه‌شنبه 28 فروردین 1403
ممنوعیت‎های اعمال شده بر ارزهای دیجیتال توسط دولت چین، نتوانسته جلوی فعالیت سرمایه‎گذاران این کشور را بگیرد

ممنوعیت اعمال شده بر ارز دیجیتال

ممنوعیت ‎های اعمال شده بر ارز دیجیتال توسط دولت چین، نتوانسته جلوی فعالیت سرمایه‎گذاران این کشور را بگیرد !
ممنوعیت‎های اعمال شده بر ارزهای دیجیتال توسط دولت چین، نتوانسته جلوی فعالیت سرمایه‎گذاران این کشور را بگیرد

واکنش های متفاوت کشور ها در پذیرش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال از زمان ظهور و پیدایش خود، همواره با واکنش ‏ها و عکس‏‌العمل‏‌های متفاوتی توسط قدرت‏‌های مختلف در دنیا رو به رو شده‌‏اند. برخی از کشورها به حمایت کامل از ارزهای دیجیتال پرداخته و راه توسعه و پیشرفت این ارزها را در کشور خود باز کرده‎اند که از جمله این کشورها، می‏‌توان به پورتوریکو و مالت اشاره نمود. در این بین برخی دیگر از کشورها، با احتیاط بیش‏تری نسبت به فعالیت بازار ارزهای دیجیتال واکنش نشان داده‌اند.

در واقع این کشورها این تصمیم را گرفته‌‏اند تا مدتی را به صورت مطالعه در مورد این بازار سپری کرده و بعد از بررسی و مشخص شدن نقاط ضعف آن، با وضع قوانینی خاص، شرایط را به نفع خود تغییر دهند که از جمله‌‏ی این کشورها می‏‌توان به روسیه و آلمان اشاره نمود.

همچنین برخی دیگر از کشورها نیز یا از اول با فعالیت ارزهای دیجیتال مخالف بوده و یا این که بعد از مدتی، تصمیم به مقابله با این بازار گرفته‏ اند که از جمله‌‏ی این کشورها، می‌‏توان به چین اشاره نمود که در حال حاضر دارای بیش‏ترین تعداد افراد در حال ارتباط با ارزهای دیجیتال بوده و همچنین در این کشور، بیش‏ترین تعداد آمار تولیدکننده‏‌ی ارزهای دیجیتال موجود می‏‌باشد که یکی از نشانه‏ های آن، وجود تعداد زیادی از سایت‏ های استخراج ارز دیجیتال معتبر در این کشور می‌‏باشد.

دیوار چین در مقابل بازار ارز دیجیتال هم نتوانست کاربران را از فعالیت در عرصه رمز ارز ها شکست دهد!

حال سیاست‏ های اخیر دولت چین، بدین گونه می‌‏باشد که این کشور مخالفت کامل خود را با فعالیت ارزهای دیجیتال و بازار مربوط به آن اعلام نموده و در این راستا، فعالیت تعداد بسیار زیادی از صرافی‏‌های آنلاین ارز دیجیتال را در سراسر کشور متوقف نموده است. گفته می‏‌شود که این کشور علاوه بر سایت‏‌های ارائه‏ دهنده‌‏ی خدمات ارزی داخلی، تعداد زیادی از سایت‏‌های خارجی را نیز فـیلتر نموده است که این عدد از سایت‌‏ها تقریباً در حدود 120 سایت می‌‏باشد.

حال در این چنین وضعیتی که راه‏ های ارتباطی و فعالیت کاربران چینی با مشکل و بن‎بست رو به رو شده است، کاربران چینی، همچنان با قدرت به فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال ادامه می‌‏دهند. گفتنی است که کاربران چینی با استفاده از قابلیت فیلترشکن‏ ها، توانسته‌‏اند محدودیت‏‌های اعمال شده را شکسته و با سایت‌‏های خارجی ارائه دهنده‌‏ی خدمات ارزهای دیجیتال، ارتباط برقرار نمایند. همچنین در مورد فعالیت این افراد باید گفت که کاربران چینی برای فعالیت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سایت‏‌های خارجی، از طریق ارز دیجیتال تتر نسبت به انجام این کار اقدام می‌کنند که باعث تسهیل در معاملات و برداشت و واریز در سایت‏های خارجی شده است.

سیاست دولت چین برای ارز دیجیتال

در این بین باید در نظر داشت که وجود کاربران چینی که از لحاظ تعداد نیز در حد و اندازه‌‏های بزرگی هستند، برای فعالیت و رونق بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم بوده و تأثیر مستقیمی در روند شکل‏‌گیری آینده‌‏ی این بازار دارند. حال باید دید که آیا دولت چین در سیاست‌‏ها و نحوه برخورد و رفتار خود با ارزهای دیجیتال، تجدید نظر خواهد نمود یا این که کاربران چینی همچنان برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با محدودیت رو به رو خواهند بود؟

همچنین دراین باره بخوانید:

به نظر کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال در 5 سال آینده تعداد افراد فعال در این بازار به 1 بیلیون نفر خواهد رسید

آیا اعمال قدرت برای ایجاد تغییرات در قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است؟

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.