بازار ارز دیجیتال و بیت کوین

نابودی ارز دیجیتال با افزایش وضع قوانین بازدارنده دولتی

چند نفر از کارشناسان معروف اقتصادی این اعتقاد را دارند که ارز دیجیتال در اثر افزایش وضع قوانین بازدارنده دولتی، نابود خواهد شد.

آینده ارزهای دیجیتال

یکی از بزرگ‏ترین مشکلات و موانع موفقیت ارزهای دیجیتال، وجود قوانین بازدارنده‏‌ی دولتی بوده است که مانع از پیشرفت و توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال در مناطق خاصی از دنیا شده‌اند. بسیاری از این قوانین نسبت به محدود سازی و جلوگیری از فعالیت صرافی‌‏های ارز دیجیتال بوده است که در پی آن‏‌ها یا صرافی‏‌ها به طور کلی بسته شده و یا این که به مکان دیگری انتقال یافته‌اند. البته در این بین رفتارهای نامناسب بانک‌‏ها با ارز دیجیتال نیز مزیدی بر علت بوده که این ارزها آن طور که باید و شاید نتوانند به پیشرفت خود ادامه دهند و با وقفه‏‌های زیادی رو به رو شده‌‎اند.

در عین حال مخالفت‌‏های دولتی و بانکی علاوه بر این که از پیشرفت ارزهای دیجیتال جلوگیری می‌‏کند، باعث کاهش قیمت این ارزها، در بازارهای جهانی شده و سهام مربوط به ارزهای دیجیتال را با خطر نابودی مواجه می‏‌کند. در واقع می‌‏توان گفت که مخالفت‌‏های دولت و بانک‏‌های مرکزی، عامل مهمی در کاهش اعتماد افراد و سرمایه‌گذاران نسبت به ارزهای دیجیتال شده و افراد سرمایه‎های خود را به تدریج از بازار جمع می‏‌کنند.

در این بین کارشناسان زیادی از سراسر دنیا درباره‎ی آینده‏‌ی ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین اظهار نظرهای مختلفی می‏‌کنند. برخی از آن‏‌ها نسبت به آینده‎ی بیت کوین و ارزهای دیجیتال امیدوار بوده و برخی دیگر با ناامیدی به آینده‌‏ی ارزهای دیجیتال نگاه می‎کنند. همانطور که می‌‏دانید ارزهای دیجیتال همگی به بیت کوین وابسته بوده و در صورت نابودی بیت کوین باید شاهد نابودی و از بین رفتن بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

نظر برخی از کارشناسان نسبت به آینده‌ی بازار دیجیتال

در زیر به نظرات برخی از کارشناسان مطرح در زمینه‌‏ی ارز دیجیتال توجه نمایید که همه‏‌ی این نظرات در مورد آینده‏‌ی بیت کوین و بازار ارز دیجیتال، منفی می‌‏باشند.

Joseph Stiglitz

آقای ” Joseph Stiglitz ” که از کارشناسان مطرح در زمینه تجارت و مخصوصاً ارزهای دیجیتال می‏‌باشد؛ این اعتقاد را دارد که هنوز دولت با تمام قدرت به مقابله با ارزهای دیجیتال نپرداخته است. چرا که فعلا ارزهای دیجیتال به آن نسبت از قدرت و دارایی نرسیده‎اند که بتوانند تهدیدی برای اقتصاد کشورها و دولت‌‏ها محسوب شوند. فلذا در صورت قدرت گرفتن این بازار، ارزهای دیجیتال با واکنش بسیار قدرتمند و مخالف دولت‏‌ها رو به رو خواهد شد و بر اساس نظر ایشان، نمی‏‌توان آینده‌‏ی بسیار درخشانی را برای ارزهای دیجیتال پیش‏بینی نمود و فقط ممکن است که حجم بازار در شرایط فعلی باقی مانده و یا اندکی بالا پایین نوسان داشته باشد و یا این که کلاً نابود گردد.

Kenneth Rogoff

آقای ” Kenneth Rogoff ” به عنوان یکی از اقتصاددانان مطرح در بازار و نیز به عنوان یک پروفسور در دانشگاه هاروارد، این چنین بیان نمود که با دخالت‏‌های صورت گرفته توسط دولت‎ها در روند پیشرفت ارزهای دیجیتال، در 10 سال آینده پیش‏‌بینی می‌‏شود که قیمت بیت کوین به عنوان برترین ارز دیجیتال به حدود 100 دلار کاهش یابد. ایشان همچنین به سرمایه‌گذارن و مردم درباره‌‏ی قدرت دولت‌‏ها در نابودی و مخالفت با بازار ارزهای دیجیتال هشدار دادند.

Nouriel Roubini

آقای ” Nouriel Roubini ” به عنوان یکی دیگر از کارشناسان مطرح در بازار که با لقب ” Dr. Doom ” نیز شهرت دارد، به انتقاد از وضعیت بی‎ثبات ارزهای دیجیتال پرداخته و اشاره کرد که قیمت این ارزها در هر روز در نوسان بوده و نمی‏‌توان پیش‏‌بینی دقیقی بر روی قیمت آن‏‌ها در بازار ارائه نمود و این خود به عنوان یکی از دلایل ناکامی و نابودی ارزهای دیجیتال و در رأس آن‎ها، بیت کوین خواهد شد.

حال باید دید که در گذر زمان بازار ارزهای دیجیتال چه واکنش‏‌هایی را نسبت به اتفاقات اطراف خود، نشان خواهد داد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.