پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
نجات بیت کوین در رکود اقتصادی

نجات بیت کوین در رکود اقتصادی

بازار ارز دیجیتال به مدت یک سال شاهد سیر نزولی بود و ارز دیجیتالی که بیشترین اثر را در این مدت داشت و با کاهش قیمت زیادی مواجه شده بود، بیت کوین بود. البته سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و لایت کوین هم از این سیر نزولی جان سالم به در نبردند و کاهش قیمت قابل توجهی داشتند. البته بسیاری از اقتصاددانان مشهور جهان، این رکود اقتصادی وحشتناک را به یک الگو مالی تبدیل کردند که در موسسات بزرگ از آن استفاده شد. قیمت اتریوم هم کاهش قابل توجهی داشت.

کایل چپمن که یکی از شریکان تجاری شرکت بزرگ کاسیمو ونچرز Cosimo Ventures است، اعلام کرده است که تنها بیت کوین می تواند از این بازار نزولی نجات یابد و با افزایش قیمت روبرو شود. او حتی گفته است که اتریوم مانند بیت کوین این شانس را ندارد. کایل چپمن اعتقاد دارد که ارزهای دیجیتال غیر متمرکز زمانی معرفی شدند که بحران مسکن وجود داشت و ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر هم رکود کامل را تجربه نکرده است. به همین دلیل این احتمال بسیار زیاد است که از رکود اقتصادی نجات پیدا کند.

قیمت بیت کوین در رکود اقتصادی

چرا بیت کوین از اتریوم در زمان رکود بهتر است؟

چپمن با اشاره به ویژگی غیر متمرکز بودن بیتکوین گفت که فقدان ارتباطات بازار سهام و نوساناتی که در این بازار وجود دارد، باعث می شود که بیتکوین به راحتی از رکود اقتصادی نجات پیدا کند. چون اتریوم بیشتر به بازار سهام اتصال دارد، احتمال سقوط قیمت اتریوم در دوران رکود بیشتر است.

از صحبت های کایل چپمن این طور برداشت می شود که بیت کوین به خاطر کمیاب بودن و غیر متمرکز بودن آن، یک کالای ایمن است. بیت کوین به عنوان یک پلتفرمی طراحی نشده است که توسعه دهندگان بتوانند سازمان های شان را روی بستر آن ایجاد کنند. به همین دلیل موجودی بیت کوین به واسطه یک شخص یا اشخاص یا سازمان تعیین و کنترل نمی شود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد زمانی که بازار ارز دیجیتال با نوسانات زیادی روبرو می شود، بیت کوین با داشتن عملکرد بهتر از این رکود نجات پیدا کند.

ساختار اتریوم این طور است که یک بلاک چین مبتنی بر توسعه دهندگان است و به شدت به نحوه استفاده سازمان ها از این پلتفرم وابسته است تا محصول ایجاد شود. چپمن اضافه کرد که اتریوم رابطه ای تنگاتنگ با بازار ارز دارد و همین موضوع باعث می شود در زمان رکود اقتصادی آسیب پذیری زیادی داشته باشد.

 

منبع: ambcrypto

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.