پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
بیت کوین

پس از هالوینگ، نرخ تورم سالانه بیت کوین معادل نیمی از میانگین نرخ تورم جهانی خواهد شد

تحلیلگران: نرخ تورم سالانه بیت کوین پس از هالوینگ پیش رو از 3.65 به 1.8 درصد کاهش پیدا می‌کند.

متی گرینزپن ( Mati Greenspan ) یکی از تحلیلگران مطرح ارزهای دیجیتال اعلام کرده است که نرخ تورم سالانه ارز دیجیتال بیت کوین پس از هالوینگ ماه می از 3.65 به 1.8 درصد کاهش خواهد یافت.

ارز دیجیتال بیت کوین

پس از هالوینگ ارز دیجیتال بیت کوین و نصف شدن پاداش استخراج این رمز ارز در کمتر از یک ماه دیگر، نرخ تورم سالانه بیت کوین تقریبا معادل نیمی از میانگین نرخ جهانی خواهد شد.

هنگامی که متی این پیغام را در تاریخ 26 آوریل در صفحه توییتر خود منتشر کرد، تورم سالانه جهانی در سال   2019 و 2020  ( تا کنون ) به ترتیب معادل 3.41 و 3.56 درصد بوده است. وی گفت:

در کمتر از 15 روز آینده نرخ تورم سالانه بیت کوین از 3.65 به 1.8 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و این مقدار برابر است با نصف میانگین نرخ سالانه تورم جهانی!

پس می‌توان گفت بیت کوین برای ادامه روند رو به رشد قیمت خود حتی به مقبولیت بیشتر در جامعه هم نیاز ندارد. ساتوشی ناکاموتو یا واقعا می‌دانست که چه کاری انجام می‌دهد یا واقعا خوش شانس بوده است.

گرچه برخی معتقدند لزوما نرخ پایین تورم به معنای جذب خریداران و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه نیست، اما واقعیت این است که پس از هالوینگ ماه می نرخ تورم سالانه بیت کوین از میانگین جهانی و حتی نرخ تورم سالانه طلا، این فلز ارزشمند هم کمتر خواهد شد.

سدی در برابر تورم

در حقیقت بیت کوین می‌تواند مانند سدی در برابر تورمی که ممکن است در ایالات متحده به دنبال سیاست تسهیل کمّی نامحدود تشکیل شود، مورد استفاده قرار بگیرد. این سیاست پولی توسط دولت در پاسخ به بحران مالی این کشور شکل گرفته است.

تسهیل کمّی که خرید دارایی بزرگ مقیاس نیز نامیده می‌شود، یک سیاست پولی نامتعارف است که بانک‌های مرکزی برای جلوگیری از افت عرضه پول هنگام نامؤثر بودن سیاست استاندارد پولی مورد استفاده قرار می‌دهند.

پس از هالوینگ ماه می و نصف شدن پاداش استخراج بلوک بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا، با توجه به محدود شدن و همچنین کاهش نرخ تورم این ارز دیجیتال، دیدگاه صعودی بودن قیمت بیت کوین پس از هالوینگ به شدت تقویت خواهد شد.

منبع : Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.