هارد فورک قسطنطنیه

هاردفورک قسطنطنیه به تعویق افتاد، قیمت‌­ها سقوط کرد.

هاردفورک قسطنطنیه

 

برنامه نویسان اصلی اتریوم طی یک اطلاع رسانی درست چند ساعت پیش از هجمه­‌ای از تراکنش‌­های اتریوم،  از به تعویق افتادن هاردفورک قسطنطنیه خبر دادند.

علت تاخیر چیست؟

طی یک اطلاعیه، توسعه‌­دهندگان اصلی اتریوم و جامعه امنیت اتریوم اعلام کردند به علت وجود یک باگ مخاطره آمیز در یکی از آپگرید­های نرم افزاری، این عمل را به تعویق خواهند انداخت.

“محققین امنیت مانند ChainSecurity و TrailOfBits آنالیز­هایی را درباره بلاک ­چین انجام داده و می­‌دهند. آن ‌ها می‌­گویند ایراد و باگ خاصی مشاهده نشده است. البته همچنان این کار آنقدر کم ریسک نیست و نیاز به بررسی نهایی توسط تیم توسعه‌­دهنده خواهد داشت تا قرارداد­های کمتری تحت‌­الشعاع قرار بگیرند.”

طی این بیانیه، باگ اصلی از EIP-1283 نشأت گرفته که یک هزینه ترنسفر پایین را در عملیات­‌های SSTORE معرفی می‌­کند. محققان باور دارند که احتمالا این EIP فعال شده و قرارداد­های هوشمند در حال اجرا شدن بر روی این پلتفرم اتریوم هستند و احتمالا در آینده در صورت جلوگیری نکردن، با شکاف­‌های امنیتی و حملات همراه خواهد شد.

صرافی­‌های کریپتو و ماینر­ها باید به این نرم افزار اورژانسی ارتقاء پیدا کنند. با به تاخیر افتادن این هاردفورک، صرافی­‌ها، ماینر­ها و دیگر اپراتور­های مبتنی بر اتریوم می­‌بایست به این نسخه اضطراری اتریوم آپگرید یا به نسخه­‌های پیشین باز گردند.

تاریخ قطعی اعلام نشده استبرخلاف تاخیر­های قبلی که همراه با یک زمان مشخص برای ران شدن این هاردفورک بودند که البته مشخصات و ویژگی‌­هایی که در حال آپگرید بودند نیز ذکر می­‌شد.

در ادامه، این هاردفورک برای مقیاس‌­دهی بیشتر میزان پاداش استخراج را با 33% کاهش از 3 به 2 اتر تغییر می­‌دهد.

تا پیش از این، بلاک 7.080.000 برای این آپگرید معرفی شده بود که هم اکنون در بلاک 7.072.900 هستیم.

سقوط ناگهانی اتر

نمودار قیمت اتریوم

با انتشار این خبر، بازار با بی­‌میلی سرمایه­‌گذاران مواجه شده و در یک بازه کوتاه مدت از 130$ به 116$ رسید.

این خبر ادامه دارد. با اکس­کوینو همراه باشید

منبع:CCN

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.