سه‌شنبه 28 فروردین 1403
کاهش قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال

کاهش قیمت بیت کوین و خوشحالی برخی سرمایه گذاران

چرا کاهش قیمت بیت کوین باعث خوشحالی برخی از سرمایه‎گذاران می‌شود؟

قیمت بیت کوین

بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال از زمان پیدایش و رونق گرفتن خود، شاهد نوسانات قیمتی زیادی شده و ارزهای دیجیتال موجود در آن، گاهی در شرایط سبز از نظر افزایش قیمت بوده و گاهی هم در شرایط قرمز از لحاظ کاهش قیمت قرار داشته‌‏اند. در این بین واکنش‏‌ها و عکس العمل‌های افراد مختلف نسبت به این نوسانات مختلف بوده و در شرایطی که ممکن است تعدادی از افراد از وضعیت موجود و نوسانات به عمل آمده خوشحال باشند، تعداد افراد دیگری نیز هستند که وضعیت پدید آمده، چندان مناسب و باب میل آن‏‌ها نمی‏‌باشد.

در این مقاله، به دنبال این موضوع هستیم که کاهش قیمت بیت کوین و برخی از ارزهای دیجیتال، چرا باعث خوشحالی برخی از سرمایه‏‌گذارن می‌‏شود و چرا این افراد از شکل‏‌گیری چنین شرایطی استقبال می‌‏کنند.

کاهش قیمت بیت کوین باعث از دست رفتن سرمایه می‌شود؟

شرایط حاضر را در نظر بگیرید که قیمت بیت کوین شاهد کاهش قیمت است و ارزش آن در طی روزهای قبلی از 8 هزار و 400 دلار به 7 هزار دلار کاهش داشته است. این شرایط در ظاهر باعث از دست رفتن سرمایه و پول بسیاری از سرمایه‌‏گذاران شده است ولی در شرایطی متفاوت برخی از سرمایه‌‏گذاران از شرایط فعلی پیش آمده، استقبال می‏‌کنند. این افراد به عنوان سرمایه‏‌گذاران آینده‌‏نگر شناخته می‌‏شوند و در واقع شرایط فعلی بازار و سقوط قیمت بیت کوین را به عنوان فرصتی مناسب برای خرید این ارز آینده‌‏دار در نظر می‏‌گیرند. چرا که این سرمایه‏‌گذاران اعتقاد دارند که وضعیت فعلی‌‏ای که بیت کوین با آن مواجه شده و قیمتش در حال نزول است، به مانند بسیاری از زمان‌‏های قبلی، یک شرایط زود گذر بوده و در روزها و ماه‌‏های آینده، دوباره شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهیم بود.

لذا این اعتقاد و طرز فکر باعث می‌‏شود که سرمایه‌‏گذاران این چنینی، وضعیت فعلی به وجود آمده را به عنوان فرصتی عالی برای سرمایه‏‌گذاری در بیت کوین و خرید آن در نظر بگیریند و سعی کنند که به مقدار زیاد از این ارز خرید کرده و در گوشه و کنار برای خود نگه دارند. چرا که به آمدن روزهای آفتابی احتمالی در بازار ارزهای دیجیتال امید دارند و مطمئن هستند که بیت کوین دوباره روند صعودی خود را در پیش خواهد گرفت. در واقع این سرمایه‌‏گذاران با خرید بیت کوین در قیمت مثلاً 7 هزار دلاری، آن را در کیف پول خود نگه داشته و در صورت افزایش قیمت بیت کوین حتی در اندازه‌‏ی 300 دلار هم، با فروش آن، می‏‌توانند به سود بسیار مناسبی دست یابند.

استراتژی سرمایه گذارانی که از کاهش قیمت بیت کوین خوشحال می‌‏شوند

اگر اندکی با تحلیل‌‏های صورت گرفته به شرایط فعلی و عکس العمل این افراد نگاه کنید، متوجه می‏‌شوید که استراتژی آن‏‌ها، چندان دور از ذهن نبوده و احتمال وقوع و انجام شدن آن، بالا می‌‏باشد. بدین صورت که وضعیت ماه قبل بازار ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین را در نظر بگیرید که در آن مقطع، قیمت بیت کوین تا 5 هزار و 900 دلار کاهش یافته بود که گفته می‌‏شد که بیت کوین به دوران مرگ خود نزدیک شده است ولی در یک حرکت برعکس و رو به بالا، قیمت بیت کوین به 8 هزار و 400 دلار رسید و باعث شگفتی کارشناسان منفی‎نگر در بازار شد.

حال در نظر بگیرید که اگر فردی در قیمت 5 هزار و 900 دلار، اقدام به خرید مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال بیت کوین کرده بود، با فروش آن در 8 هزار و 400 دلار، به سود بسیار مناسبی دست یافته است و این خود، استراتژی سرمایه‌‏گذارانی که از کاهش قیمت بیت کوین خوشحال می‌‏شوند را به وضوح نشان می‏‌دهد که چقدر مناسب است و باعث کسب سود و درآمد قابل توجهی برای آن‏‌ها شده است و در واقع این افراد با یک عکس العمل متفاوت نسبت به بازار، می‏‌توانند به سود مناسبی دست یابند.

2 نظرات

  1. اینقدر اختلاف قیمت خرید و فروش بیت کوین زیاده جرات هم نمی کنیم حتی بخریم چون حداقل باید هزار یا دو هزار دلاری بیت کوین رشد کنه صرف بکنه بیت کوین بخریم با افزایش 300 دلاری بیت کوین به اصل پول هم نمی رسیم چه برسه به سودش

    • سلام
      متاسفانه بدلیل اوضاع نا مشخص دلار این اختلاف هست. وضعیت درست بشه اختلاف خیلی کمتر خواهد شد

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.