پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ارز دیجیتال ریوین REV چیست و چه آینده‌ای دارد؟

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال ریوین (Revain) چیست؟

ریوین (Revain) یک پلتفرم نظرسنجی و پاداش مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که هدف آن نظارت بر ثبت بازخورد کاربران در خصوص محصولات و خدمات ارائه شده در حوزه فناوری بلاک‌چین است. ریوین کاربران حقیقی را به ثبت نظرات و امتیاز دهی نسبت به محصولات و خدمات تشویق می‌کند و به آنها بابت این نقد و بررسی امتیاز و پاداش پرداخت می‌کند. ریوین برای این‌کار از دو توکن RVN و REV استفاده می‌کند. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که نظرات کاربران نسبت به کسب و کارها به شکلی حقیقی منعکس شود و امکان ثبت داده‌های غیر واقعی در آن وجود ندارد.

از آنجایی که ریوین نسبت به ثبت نظرات کاربران و سازمان‌ها در این پلتفرم پاداش حقیقی پرداخت می‌کند، می‌بایستی نسبت به این نظرات صحت‌سنجی‌های دقیقی انجام دهد. برای این کار ریوین از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا استفاده می‌کند تا از ثبت نظرات غیر واقعی و جعلی جلوگیری بعمل آید.

کاربرد ارز دیجیتال ریوین (REV) چیست؟

ارز دیجیتال ریوین (Revain) به همراه استیبل‌کوین این پلتفرم یعنی RVN (هر توکن به ارزش یک دلار) برای پرداخت پاداش و اخذ جریمه کاربران و سازمان‌های شرکت‌کننده در پروسه بازبینی و نظرسنجی پلتفرم Revain استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، توکن REV ابزار مورد استفاده شرکت‌ها جهت تشویق و نظردهی است و کاربران از آن بعنوان وسیله‌ای برای برداشت و انتقال به صرافی‌ها استفاده می‌کنند.

نحوه کار ریوین

استیبل‌کوین RVN که مختص سیستم Revain است، نمی‌تواند در خارج از اکوسیستم ریوین مورد استفاده قرار گیرد و فقط برای امتیازدهی در داخل اکوسیستم طراحی شده است. با اینکه RVN در نگاه اول بی ارزش به نظر می‌رسد، اما توکن RVN با توکن REV قابل معامله است و پس از تبدیل می‌توان آن را در صرافی‌های رمز ارزی معامله کرد.

سیستم امتیاز گیری و نحوه کسب یا خرید توکن REV

ریوین از سیستم رتبه‌بندی برای تعیین عملکرد سازمان‌ها، خدمات و محصولات استفاده می‌کند. هر کسی می‌تواند در پلتفرم Revain ثبت نظر کند. پس از آن، نظرات وارد یک فرایند سه بخشی می‌شوند:

  • فیلتر هوش مصنوعی (AI): کلیه داده‌های ارسال شده توسط این فیلتر بررسی می‌شود تا نظرات غیر واقعی و جعلی ردیابی و شناسایی شوند.
  • تائید دستی: داده‌ها برای تایید در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اینجا است که نسبت به تائید داده‌های باقی‌مانده بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.
  • Moderation: در این بخش بررسی نهایی توسط ناظران صورت می‌گیرد. این جا است که ناظران می‌توانند جریمه متخلفین را اعلام و اعمال کنند و در موارد جدی، فعالیت متخلفین را به تعلیق درآورند.

پاداش‌های ریوین

ریوین به افرادی که در این پلتفرم به درستی نظردهی کرده و در ازای آن کامنت و لایک بیشتری گرفته‌اند، امتیاز و (در قالب توکن RVN‌) پاداش می‌دهد و به شرکت‌کنندگانی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، دسترسی‌های ویژه‌ای برای استفاده از خدمات و پاداش‌های مخصوص ریوین اعطا می‌کند.

از سوی دیگر، کاربران و سازمان‌ها ممکن است به دلیل ارسال نظرات اشتباه، پس از بررسی‌های دقیق و نهایی متحمل جریمه شوند.

توکن‌های REV

حدود ۸۵ میلیارد (85،061،485،690) توکن REV عرضه شده است و حجم بازار این توکن در حدود ۵۰۰ میلیون دلار است. ۰.۰۳ درصد سلطه بازار در اختیار این ارز دیجیتال است و رتبه آن (Market Rank) از نظر حجم بازار در هنگام نوشتن این مقاله ۱۳۳ است.

توکن‌های ریوین (REV) نتورک را از کجا خریداری کنیم؟

خدمات خرید و فروش توکن ریوین (REV) در حال حاضر در حدود ۱۵ صرافی ارز دیجیتال از جمله کوکوین (KuKoin)، بیت‌ترکس (Bittrex)، بیت‌مارت (BitMart) و اکسکوینو (Excoino) بصورت معامله با جفت ارز تتر (USDT) ارائه می‌شود. در حال حاضر در کیف پول اکسکوینو علاوه‌بر تتر، امکان تبدیل ریال، بیت‌کوین، لایت‌کوین، بیت‌کوین‌کش و اتریوم به ریون نیز وجود دارد و کاربران می‌توانند مستقیما توکن ریون (REV) را تبدیل و در کیف پول اکسکوینو خود نگهداری کنند.

نحوه ذخیره سازی و کیف پول REV

امکان نگهداری توکن‌های REV در کیف پول‌های دیجیتالی و کیف پول‌های سخت افزاری وجود دارد.

برخی از کیف‌پول‌های پشتیبانی کننده ریوین عبارتند از: اکسکوینو (Excoino)، متامسک (MetaMask)، تراست‌ولت (Trust Wallet)، لجر (Ledger) و اتمیک‌ولت (Atomic Wallet).

آینده ارز دیجیتال ریوین (REV)

همان‌طور که بیان شد، Revain یک پلتفرم با هدف نظرسنجی آنلاین است و کابران آن قادر خواهند بود تا با ارائه نظرات خود، از این پلتفرم کسب سود کنند. هدف این پلتفرم ایجاد شفافیت در جامعه‌ای است که کاربران حقیقی و غیرحقیقی بصورت ناشناخته نظرات خود را منعکس می‌کنند و ماموریت ریوین تشخیص کیفیت و صحت‌سنجی این نظرات است.

در شرایطی که کامیونیتی‌ها و انجمن‌های مجازی در سراسر فضای وب بصورت گسترده وجود دارند، راه‌اندازی یک سامانه برای یافتن نظرات حقیقی کاربران امری مفید خواهد بود و در صورت استقبال گسترده از این سامانه، می‌توان به آینده جامعه ارزهای دیجیتال و حقیقی بودن و غیرمتمرکز بودن آن امیدواری بیشتری داشت.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.