پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
سند باکس متاورس

ارز دیجیتال سندباکس sand چیست؟ پرچمدار متاورس!

ارز دیجیتال سندباکس قطعا یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که در بازار رمزارزها وجود دارد و سودهای چند صد درصدی آن در هفته‌های گذشته، باعث شده تا توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران به این توکن جذب شود. اما سندباکس فقط یک ارز دیجیتال نیست، بلکه یک بازی آنلاین محبوب دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با ساخت انواع دارایی‌ها، املاک و آواتارها، هم بازی کنند و هم با خرید و فروش آن‌ها درآمدزایی کنند.

پس توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا با پلتفرم سندباکس و مشخصات توکن جذاب سند (SAND) آشنا شوید.

سندباکس چیست؟

سندباکس (Sandbox) یک بازی محبوب متاورس (جهان مجازی) است که کاربران در آن می‌توانند زمین، املاک یا آواتارهای خودشان را بسازند یا آن‌ها را با هم معامله کنند. سندباکس که از بازی‌های متاورس به شمار می‌آید، روی بلاک‌‌چین اتریوم ساخته شده است. نکته جالب این است که کاربران بازی می‌توانند دارایی‌هایشان را در این بازی به دیگران بفروشند و از طریق درآمدزایی کنند.

سندباکس که توسط شرکت پیکسول (Pixowl) ساخته شده، قصد دارد تا بازار بازی‌های سنتی را متحول کند. در بازی سندباکس، کنترل کامل بازی و دارایی‌ها در اختیار خود کاربران قرار دارد و حق سازندگان بازی برای دخالت در روند آن، کاملا محدود شده است.

سندباکس چگونه کار می‌کند؟

سندباکس از سه بخش تشکیل شده است:

VoxEdit: این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا اشیاء سه‌بعدی مثل انسان‌ها، حیوانات و ابزارها را در جهان مجازی سندباکس بسازند. این اشیاء با نام دارایی‌ها (ASSETS) در بازی شناخته می‌شوند و برای ساخت‌شان از پروتکل ERC-1155 اتریوم استفاده می‌شود. با این قرارداد هوشمند (smart contract)، کاربران می‌توانند این اشیاء سه‌بعدی را به‌صورت توکن‌های غیرمثلی (NFTs) یا توکن‌های مثلی بسازند.

بازار سندباکس یا  Sandbox Marketplace: بازار سندباکس محلی است که کاربران می‌توانند دارایی‌های خودشان را بعد از آپلود کردن آن‌ها در  سیستم بازی (IPFS)، بفروشند.

بازی‌ساز سندباکس (Sandbox Game Maker): بازی‌ساز سندباکس به کاربران اجازه میده تا دارایی‌های سه‌بعدی را بسازند.

با اینکه هیچ نیازی نیست تا برای ساخت اشیاء بازی، دانش کدنویسی داشته باشید، اما ابزارهای قدرتمند سندباکس این زمینه را فراهم کرده تا هر کاربر با توجه به سلیقه خودش دارایی‌های سه‌بعدی را بسازد و آن را وارد دنیای متاورس کند.

ارز دیجیتال سندباکس (SAND) چیست؟

سند (SAND) یک توکن ساخته شده روی بلاک‌چین اتریوم است و از آن برای تراکنش‌های مالی و خرید و فروش‌های بازی سندباکس استفاده می‌شود. برای مثال، اگر می‌خواهید ابزار، زمین یا موجودات بازی را خریداری کنید یا آن‌ها را ارتقا دهید، باید دست به جیب شوید و از توکن‌های سند برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید.

از طرف دیگر، هولدرهای توکن سندباکس می‌توانند در اکوسیستم سندباکس مشارکت کنند و مثلا در مورد برنامه‌های توسعه آتی، حق رای داشته باشند.

توکن سند فقط محدود به خرید آواتارها یا تجهیزات آن‌ها نیست. شما می‌توانید از این توکن برای خرید زمین و خانه به صورت توکن‌های NFT استفاده کرد. بازیکنان می‌توانند از زمین‌هایی با ابعاد 96 در 96 متر برای ساخت واستقرار خانه‌ها یا دارایی‌هایشان استفاده کنند.

درآمدزایی با توکن سندباکس

می‌توانید با استیک کردن (سپرده‌گذاری)توکن سندباکس، توکن‌های سندباکس بیشتر و همین‌طور الماس و کاتالیست‌ها را به دست آورید که همگی این موارد برای ساخت دارایی‌ها لازم هستند. کاتالیست‌ها می‌توانند باعث کمیابی دارایی‌های شما و در نتیجه، بیشتر شدن ارزش آن‌‌ها شوند. کمیابی دارایی از طیف متنوعی بین دارایی‌های رایج (common) و دارایی‌های افسانه‌ای (legendary) تشکیل میشن.

دارایی‌های افسانه‌ای، کمیاب‌ترین نوع دارایی‌ها در بازی سندباکس هستند و ارزش بالایی دارند. الماس‌ها هم توکن‌های ERC-20 اتریوم هستند و پس از استفاده، سوزانده می‌شوند. الماس‌ها را می‌توان با استیک کردن توکن به دست آورد یا آن‌ها را از بازیکنان دیگر خرید.

آشنایی با توکن‌های سندباکس

علاوه بر خود توکن سند (SAND)، در بازی سندباکس توکن‌های دیگری نیز وجود دارند. دارایی‌های سه بعدی (ASSETS) و زمین (LAND) هم دو نوع دیگر از توکن‌هایی هستند که در سندباکس وجود دارند. در ادامه با این توکن آشنا می‌شوید.

ASSETS

ASSETS توکن‌های NFT هستند که توسط خود بازیکنان سندباکس ساخته شده‌اند. این دارایی‌ها با استفاده از قابلیت VoxEdit ساخته می‌شوند و با آپلود آن‌ها در بازار سندباکس (Marketplace) به توکن‌های NFT تبدیل می‌شوند. توکن‌های ASSETS به روش‌های مختلفی در سندباکس بکار می‌روند. از ASSETS می‌توان برای ساخت ساختمان‌ها، حیوانات متحرک یا مثلا خودرو استفاده کرد.

به‌علاوه می‌توان از آن‌ها برای افزودن لباس یا سلاح برای یک آواتار استفاده کرد. کاربرانی که با استفاده از بازی‌ساز سندباکس Game Maker، بازی منحصر به فرد خودشان را می‌سازند، از ASSETS برای ایجاد تجربه کاربری مناسب استفاده می‌کنند.

LAND

لند (LAND)  یکی از قسمت‌های دیجیتال املاک در پلتفرم سندباکس محسوب می‌شود. LAND یک توکن منحصر به‌فرد ERC-721 اتریوم است. بازیکنان می‌تواند با خرید این توکن‌ها، بازی مورد علاقه‌شان را با استفاده از ASSETS بسازند. بازیکنان با ترکیب چندین LAND، یک ایالت (ESTATE) را تشکیل می‌دهند.

بازیکنان می‌توانند با استفاده از LAND، از بازی‌ها به درآمدزایی برسند. مثلا، مالکان این بازی‌ها می‌توانند از بازیکنان دیگری که از LAND آن‌ها بازدید می‌کنند و به بازی می‌پردازند، هزینه دریافت کنند. به علاوه، مالکان می‌تواند زمین‌ (LAND) خود را برای برگزاری رویدادهای مختلف اجاره بدهند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال سندباکس

همان‌طور که می‌دانید، ارز دیجیتال سندباکس با اختصار SAND، قابل خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال است که اتفاقا معاملات و درصد رشد خوبی هم دارد. در این قسمت، شما را با 3 مورد از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال سند آشنا می‌کنیم.

تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت یک کیف پول محبوب است که از توکن‌های بیشماری از جمله سندباکس پشتیبانی می‌کند. این کیف پول نرم افزاری که نسخه اپلیکیشن آن نیز موجود است، به صرافی بزرگ بایننس تعلق دارد. این کیف پول از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است و می‌توانید آن را روی تلفن همراه‌تان نصب کنید. تراست والت گزینه‌ای برای بکاپ گرفتن از رمزتان در اختیار شما قرار می‌دهد تا در صورت فراموشی، به دارایی‌تان دسترسی داشته باشید.

اتمیک والت Atomic Wallet

توکن‌های سندباکس را می‌توانید در اتمیک والت هم نگهداری کنید که نسخه موبایل و وبسایت آن وجود دارد. اتمیک والت بیشتر از 300 رمز ارز را پشتیبانی می‌کند.

اکسکوینو

اکسکوینو یک کیف پول ایرانی است که از نگهداری و معامله توکن‌های سندباکس پشتیبانی می‌کند. با استفاده از کیف پول اکسکوینو، در صورت بروز هرگونه مشکل فنی یا تراکنش مالی می‌‌توانید به صورت 24 ساعته با پشتیبانی تماس بگیرید. به‌علاوه، توکن‌های متاورس دیگری هم در اکسکوینو معامله می‌شوند.

مزایا و معایب سندباکس

مهم‌ترین مزایای سندباکس عبارت‌اند از:

  • ایده بکر و نوآورانه: سندباکس ایده نوآورانه‌ای بود که باعث شد دنیای کاملا جدیدی در صنعت بازی و سرگرمی، در بلاک‌چین اتریوم ایجاد شود. توکن سند هم توانسته کاربردهای مناسب و متعددی را در پلتفرم سندباکس داشته باشد و به این شکل، تجربه خاص و دلچسبی را به کاربران ارائه دهد.
  • استفاده از NFT: توکن‌های غیر مثلی (NFT)، ترند جدید و محبوبی در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین هستند. سندباکس توانسته است یک کاربرد باارزش را برای این توکن‌ها ایجاد کند. با استفاده از قابلیت NFT ها، هر یک از بازیکنان می‌توانند مالکیت زمین‌ها و دارایی‌های خود را در دنیای مجازی متاورس داشته باشند و به درآمدزایی برسند.
  • ویژگی‌های طراحی بازی: قابلیت‌هایی مثل Game Maker و VoxEdit با اینکه برای ساخت یک بازی اصلی کافی نیستند، اما ابزار لازم را برای طراحان بازی‌ها و بازیکنان فراهم می‌کنند تا محیط بازی را بر حسب سلیقه خودشان بسازند. با این کار، بازیکنان هم استعدادشان در زمینه طراحی و ارتقای بازی‌ سندباکس را تقویت می‌کنند و هم می‌توانند به درآمد برسند.

اما مهم‌ترین معایب سندباکس عبارت‌اند از:

  • محدودیت‌های اقتصادی: با اینکه توکن سندباکس در صرافی‌های مختلفی وجود دارد و معامله می‌شود، اما نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال مستقل در نظر گرفت، چراکه یک توکن ساخته‌شده روی اتریوم است. در عوض، این توکن برای اتصال بازیکنان و پلتفرم سندباکس استفاده می‌شود.
  • جامعه مخاطب محدود: به این دلیل که حقوق و فرصت‌های هولد توکن سند تنها در اختیار کسانی قرار می‌گیرند که در روند استفاده از محتوای بازی‌ها فعالیت می‌کنند، بنابراین، این توکن تنها مورد علاقه فعالان بازی‌های آنلاین است.

آینده ارز دیجیتال سندباکس

برای پیش‌بینی قیمت هر ارز دیجیتالی، باید به چندین نکته مهم مثل تعداد کل توکن‌ها، کاربردها، تعداد آدرس‌های کیف پول و … نگاه کرد. البته هرگز نمی‌توان آینده بازار هیچ رمزارزی را پیش‌بینی کرد.

اما توجه به برخی نکات می‌تواند یک تصویر کلی از آینده قیمتی یک ارز را در اختیارمان قرار دهد.

با توجه به ویژگی‌های فنی و گرافیکی جذاب و باکیفیت سندباکس، می‌توان تایید کرد که کاربردهای این پلتفرم ثابت شده است. سندباکس برخلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر، کاربردهای متنوعی دارد.

در زمان نگارش این مطلب، توکن سندباکس با قیمت 5.6 دلار معامله می‌شود. این توکن به رشد بالایی که در ماه‌های گذشته داشته، توانسته به رتبه 37 بازار رمزارز برسد. ارزش بازار سند از 5 میلیارد دلار هم عبور کرده است و از طرفی تعداد توکن‌های بالایی هم ندارد. کل تعداد توکن‌های سندباکس 3 میلیارد است و محدود بودن آن باعث می‌شود تا قیمتش نیز به مرور زمان بالا برود.

از طرف دیگر، تعداد 71 هزار نفر هم این رمزارز را هولد کرده‌اند. پس با اینکه نمی‌توان هیچ پیش‌بینی درستی از آینده قیمتی سندباکس ارائه داد، اما بدون تردید سندباکس آینده روشنی دارد و از بهترین‌های بازار خواهد بود.

سخن پایانی

سندباکس یک پروژه فوق‌العاده در صنعت بازی‌های آنلاین است که فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند. در این پلتفرم، بازیکنان می‌توانند دارایی‌های مجازی بسازند و با ارتقای دارایی‌ها و آواتارهای خود، آن ها را به‌صورت توکن‌های NFT با دیگران معامله کنند.

از طرف دیگر، سندباکس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های متاورس است و جامعه کاربران زیادی دارد. توکن سند (Sand) هم رشد قیمتی بالایی در بازار داشته و توانسته سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند. به‌نظر می‌رسد که بازی‌های متاورس روز به روز در حال محبوب‌تر شدن هستند و سندباکس هم از پرچمداران این حوزه است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.