پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

ارز دیجیتال سلف کی SelfKey چیست و چه آینده ای دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه و فراگیر شدن بازار ارزهای دیجیتال و معامله و خرید و فروش رمز ارزها، حفظ حریم شخصی یکی از الزامات به شمار می‌رود. امروزه همه افراد تلاش می کنند تا حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خودشان را امن‌تر کنند.

به همین دلیل شرکت‌های زیادی که مختص به این کار هستند روی کار آمدند تا حفظ حریم خصوصی افراد را تسهیل کنند. سلف کی یکی از نمونه‌های این شرکت‌هاست. سلف کی به کاربران این امکان را داده که مالکیت کامل هویت و دیجیتالی و حریم خصوصی بیشتر و آزادی داشته باشند.

ارز دیجیتال سلف کی selfkey یک سیستم مبتنی بر بلاک‌چین است که مدیریت هویت‌های دیجتالی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. این ارز دیجیتال بستری را فراهم کرده تا افراد، صرافی‌ها و… بتونن برای مدیریت داده های هویت دیجیتال از آن استفاده کنند.

برای اطلاع از جزئیات و هر آنچه که می‌خواهید در مور رمز ارز سلف کی بدانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال سلف کی selfkey چیست؟

ارز دیجیتال سلف کی که با نماد اختصاری KEY نمایش داده می‌شود به دلیل سیستم بلاک‌چینی خود از اهمیت و کارایی بسیار زیادی در مقایسه با سایر رمز ارزهای مشابه خود برخوردار است. این رمز ارز یک گزینه بسیار مناسب برای حفظ هویت و حریم خصوصی کاربران در زمینه سیستم‌های دیجیتال به حساب می‌آید.

از آنجا که این رمز ارز مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین بوده که همین عامل به نوبه خود سرعت و امنیت سرمایه و داده‌های مالی کاربران را به میزان بسیار زیادی تضمین می‌کند. شرکت طراح و سازنده پلتفرم این رمز ارز سلف کی نام دارد و به همین دلیل هم اسم سیستم خود را بر روی این رمز ارز گذاشته است.

ارز دیجیتال سلف کی یک سیستم غیرمتمرکز شناسایی کاربر است که از طریق آن افراد می‌توانند اطلاعات شخصی خود را رو به طور کامل مدیریت کنند. خدمات مالی، مبادلات، فروش توکن، ثبت پاسپورت شهروندی و از این قبیل از نمونه کاربردهای این ارز دیجیتال به شمار می‌روند.

توسعه‌دهندگان سلف کی، مفهومی به عنوان هویت خود مختار که به اختصار به آن SSID گفته می شود را معرفی کرده‌اند که یک سیستم شناسایی بوده و به موجب آن، کاربران می‌توانند درباره این که چه زمانی، چه کسی و چگونه به اسناد هویتی آنها دسترسی داشته باشد را کنترل و مدیریت کنند.

کی کوین (key coin) چیست؟

کی کوین (یا توکن کی) به واحد پولی گفته می‌شود که برای انجام معاملات در اکوسیستم سلف کی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داشتن یک واحد از این ارز دیجیتال به شما این اطمینان را داده که تمام فرایندهایی که در پلتفرم‌های معاملاتی انجام می‌دهید ایمن و خصوصی خواهند ماند.

عرضه اولیه این کوین (ICO) به ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ برمی‌گردد که به صورت پیش فروش، پیش فروش عمومی و فروش عمومی انجام شد. در طول این عرضه اولیه، خریداران از بیت‌کوین و اتریوم به عنوان پول رسمی برای خرید کی کوین ( به جز فروش عمومی که فقط اتریوم به عنوان پول رسمی پذیرفته شده بود)‌ استفاده کردند. با توجه به اینکه کی کوین براساس پارامترهای فنی (ERC20) اتریوم طراحی شده، این فرایند را بسیار ساده کرده است.

کی کوین (key coin) چیست؟

بنیانگذاران و تاریخچه ارز دیجیتال سلف کی

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال سلف کی از برنامه‌نویسانی تشکیل شده که از سال ۲۰۱۳ در حال کار بر روی این پروژه هستند و خدمات kyc را به نهادها و سازمان‌های تجاری مختلف ارائه میدهند. تیم ارز دیجیتال KEY، تیم بسیار بزرگی بوده که متشکل از ۴۰ شرکت‌کننده است که روی ایجاد و توسعه بخش‌های مختلف این پروژه کار می‌کنند. این تیم 40 نفره توسط ادموند لوول (Edmond Lowell)، کارآفرین و مدیر عامل شرکت KYC-CHAIN LTD، رهبری و مدیریت می‌شوند.

ادموند لوول به نخستین فردی معروف است که در حوزه ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک‌چین رو در فرایند های KYC پیاده‌سازی کرد تا پردازش داده‌ها را برای همه شرکت‌کنندگان در این برنامه تسهیل کند. ارز دیجیتال KEY برای اولین بار اوایل سال 2018 با قیمت 0.08 دلار به بازار ارز های دیجیتال معرفی شد.

بنیانگذار ارز دیجیتال سلف کی
بنیانگذار ارز دیجیتال سلف کی

مزایای سلف کی

از مهمترین مزیت‌های ارز دیجیتال سلف کی اطمینان‌بخشی نسبت به استفاده از یک ساختار ذخیره‌سازی اطلاعات غیرمتمرکز و از یک الگوریتم بهینه‌سازی جریان اسناد دیجیتالی است که همین مسئله از اتلاف وقت برای جمع‌آوری اسناد پشتیبانی لازم برای ارائه آن به خدمات مربوطه جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، تضمین محرمانه‌بودن اطلاعات شخصی و دور از دسترس بودن آن برای افراد دیگر از مزیت‌های مهم دیگر این ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

معایب سلف کی

وابستگی شدید سلف کی به خدمات شخص ثالث که خدماتی را برای تائید اطلاعات ورودی ارائه میدهد از معایب این ارز دیجیتال است. به همین دلیل پلتفرم سلف کی بر اساس یک اصل مشابه با خدمات مدرن کار می‌کند. تنها عاملی که روند ورود و صدور اطلاعات را سرعت می‌بخشد، استفاده از فناوری بلاک‌چین است. دومین عیبی به این ارز دیجیتال می توان وارد کرد این است که سلف کی قابل استخراج نبوده و فقط کاربران می‌توانند این ارز را از پلتفرم‌ها و صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی خریداری کنند.

ویژگی های اصلی KEY چیست؟

یکی از ویژگی‌های معروف selfkey، امکان ذخیره داده‌ها توسط خود بلاک‌چین سلف کی است. این کار باعث شده تا اسناد و هویت و دارایی افراد ایمن و محفوظ بماند. بنابراین همانند سایر سیستم های مشابه، در این سیستم خبری از نقص عمده داده‌ها وجود ندارد.

علاوه‌بر‌این سلف کی این امکان را برای کاربران فراهم آورده تا اسناد را از طریق ساز و کار کلید عمومی و کلید خصوصی به اشتراک گذاشته و مالک داده‌های خود باشند و اشخاص سوم تنها در صورت رضایت کاربران قادر به مشاهده داده‌های آنها هستند. همچنین selfkey عملکرد کامل کیف پول ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال سلف کی را از کجا بخریم

علاقه‌مندانبه خرید رمز ارز سلف کی می توانند آن را در چندین صرافی معتبر از جملهBinance ، KuCoin و OKEx پیدا کرده و خریداری کنند.  از آنجا که مدتی است که بسیاری از صرافی‌های خارجی اقدام به تحریم کاربران ایرانی و مسدودسازی حساب های آنها کرده و امکان دسترسی به پلتفرم‌های معاملاتی خود را برای این دسته از کاربران متوقف کرده‌اند، خیلی از کاربران ترجیح داده تا در صرافی‌های داخلی معتبر به فعالیت بپردازند.

ارز دیجیتال سلف کی را از کجا بخریم

صرافی اکسکوینو، پلتفرم جامع رمز ارزها است که به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده کیف پول رمز ارز در ایران با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۶ در حال فعالیت است. اکسکوینو حافظ و مسئول امنیت و دارایی کاربران است. اگر شما هم تمایل به خرید ارز دیجیتال سلف کی دارید می‌توانید بزودی این رمز ارز را در لیست ارزهای این صرافی پیدا کرده و به خرید و فروش و یا نگهداری آن در کیف پول اکسکوینوی خود بپردازید.

کیف پول‌های سلف کی

اگر از افراد تازه‌وارد به بازار ارزهای دیجیتال هستید باید در نظر داشته باشید قبل از اینکه تصمیم به سرمایه‌گذاری و خرید رمز ارزها بگیرید، برای نگهداری از آن‌ها به یک کیف پول دیجیتال مخصوص نیاز خواهید داشت.

ارز دیجیتال سلف کی(selfkey)  راه‌حل ذخیره‌‌سازی خود را ایجاد کرده که به عنوان کیف پول هویتی ارز دیجیتال (identity wallet) شناخته می شود. این یک کیف پول مخصوص است که به گونه‌ای طراحی شده که به کاربران امکان می‌دهد اسناد و دارایی‌های خود را به صورت ایمن و سالم ذخیره و مدیریت کنند و به انجام تراکنش‌های مختلف در بازار سِلف کی بپردازند.

کیف پول‌های سلف کی
کیف پول‌های سلف کی

شما می‌توانید این کیف را از سایت‌های رسمی سلف کی (Selfkey.org) خریداری کنید. همچنین می‌توانید سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر ERC20 (به عنوان مثال اتریوم) را نیز در این کیف پول ذخیره کنید. نسخه‌ بتا کیف پول سلف کی هم اکنون در پلتفرم‌های ویندوز و iOS در دسترس کاربران قرار دارد.

کیف پول تراست

از دیگر کیف پول‌های مورد استفاده برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال سلف کی به یکی از بهترین کیف پول  نرم‌افزاری تراست ولتtrust wallet  می‌توان اشاره کرد که به سادگی و سهولت می‌توانید این ارز دیجیتال را در آن نگهداری کنید. این کیف پول براحتی بر روی گوشی های اندروید وios  قابل نصب و استفاده است.

کیف پول تراست
کیف پول تراست

کیف پول متامسک

کیف پول متاماسک Metamask یکی دیگر از نمونه‌های کیف پول قابل استفاده برای ذخیره توکن کی است. این کیف پول فقط از اتریوم و توکن های ساخته شده روی این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند. متامسک در سال 2016 توسط آرون دیویس و دن فینلای توسعه پیدا کرد.

کیف پول متامسک
کیف پول متامسک

آینده ارز دیجیتال سلف کی

نکته قابل توجه این که عوامل زیادی مثل عرضه و تقاضا، رسانه‌ها، بحران‌های مالی کشور‌ها می تواند روی قیمت رمز ارزها از جمله ارز دیجیتال KEY تاثیرگذار باشند و لازم است سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های اقتصادی خود این موارد را  حتما در نظر داشته باشند.

اگر به تغییرات درصدی قیمت ارز selfkey دقت کنید، این ارز در طول دو سال حدود ۶۸۸ درصد افزایش قیمت داشته و در زمان نوشتن این مقاله بهای هر واحد توکن سلف کی چیزی حدود ۰.۰۰۷ دلار است.

آینده ارز دیجیتال سلف کی
آینده ارز دیجیتال سلف کی

بر اساس پتانسیل‌هایی که ارز دیجیتال selfkey دارد این انتظار میرود که در آینده، قیمت و رتبه این ارز به میزان زیادی نسبت به شرایط فعلی بهبود پیدا کند. قیمت ارز سلف کی نیز مثل قیمت سایر ارز های دیجیتال همواره در حال نوسان بوده و برای سرمایه‌گذاری می‌توانید با بررسی کلیه عوامل تاثیرگذار بر روی بهای این ارز دیجیتال اقدام به خرید و فروش کنید.

 سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به بیان اطلاعات و موارد مهم و مفید در خصوص ارز دیجیتال سلف کی (selfkey) بپردازیم. همانطور که اشاره شد سلف کی یک سیستم امن برای نگهداری اسناد، بر پایه استفاده از فناوری بلاک‌چین است. در این سیستم هر کاربری قادر به آپلود اسناد هویتی خود بوده تا در صورت نیاز از آنها استفاده کند. 

شرط استفاده از سیستم key، در اختیار داشتن مقدار مشخصی توکن سلف کی بوده که کاربر بعد از رسیدن به این مقدار، این امکان را داشته تا با استفاده از کیف هویتی خود، از خدمات ارائه شده توسط این سیستم استفاده کند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.