چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
تتر چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

تتر چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

این روزها پس از جهش قیمتی قابل توجه دلار نسبت به ریال، اسم ارز دیجیتال تتر هم زیاد شنیده می‌شود. شما تا چه حد با ارز تتر آشنایی دارید؟ از نحوه فروش و خرید تتر در بازار ایران مطلعید؟ اصلا خرید تتر به‌صرفه است؟ 

در این مطلب از وبلاگ اکسکوینو، با ارز تتر بیش‌تر آشنا خواهید شد و روش خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو را آموزش می‌بینید.

ارز دیجیتال تتر Tether چیست؟

تتر یا همان‌طور که می‌دانید «USDT» یکی از اولین استیبل کوین‌های بازار است. طبق قرارداد اولیه هر توکن تتر ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد. پشتوانه‌ی ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا است و به همین دلیل ارزش یک تتر، کاملا با یک دلار آمریکا برابر است. مطالعه مقاله تفاوت دلار با تتر برای شما مفید خواهد بود.

تتر حکم همان جای امن برای حفظ ارزش سرمایه برای یک سرمایه‌گذار را دارد. جایی که هنگام عدم استفاده از بیت کوین، اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتال دارایی فرد را از طوفان نوسانات این بازار حفظ کند.

با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ CoinMarketCap این ارز هم اکنون از نظر حجم بازار، در رده سوم ارزهای دیجیتال قرار گرفته.

تاریخچه تتر

یو‌اس‌دی‌تی USDT یا تتر لیمیتد Tether Limited در ژانویه 2012 طراحی شد. در آن زمان وایت پیپر پروژه از این ارز به عنوان مسترکوین Mastercoin یاد کرد.

زمانی که این ارز در سال 2014 منتشر شد نام آن به ریِل‌کوین Realcoin تغییر کرد و در آخر در ژانویه 2015 توسط صرافی بیت‌فینکس Bitfinex به عنوان تتر راه‌اندازی شد.

تاریخچه ارز دیجیتال تتر USDT

اهداف تتر

ارزی با قیمت پایدار

در بازاری که رییس بزرگ (بیت کوین) می‌تواند در یک روز 20 درصد رشد یا سقوط کند، ما به یک پناهگاه امن و پایدار نیاز داریم. چرا؟ به سه دلیل:

استفاده به عنوان ارز

چه در حال مسافرت، چه انجام انجام پرداخت‌های فرامرزی، یا حتی در انتظار تایید تراکنش‌های بلاک چینی ما به معیاری از ثبات در یک ارز نیاز داریم.

ارزی با قیمت پایدار تضمین می‌کند که ارزش پولی که برای شخصی ارسال می‌کنید زمان ارسال و دریافت یک‌سان خواهد بود. این موضوع باعث شده تا معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به تتر و ثبات آن علاقه و توجه بیش‌تری نشان دهند.

ترید کردن

ارز تتر Tether به دلیل ثبات و بازار گسترده خود، یک گزینه‌ی عالی برای تریدرها محسوب می‌شود. چرا که شما به‌عنوان یک تریدر، می‌توانید به راحتی و با سرعت، تترهای خود را با هر کوین دیگری که علاقه‌مندید، در بخش اعظمی از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز تعویض کنید و پروسه خرید و فروش خود را آسان‌تر پیش ببرید.

هم‌چنین می‌توانید زمانی که علاقه‌ای به انجام معاملات در بازار ندارید، سرمایه فعلی خود را به تتر تبدیل کنید تا از نوسانات بازار در امان بماند و امنیت آن نیز تامین شود.

ترید ارز دیجیتال تتر USDT

مقبولیت و پذیرش بالا در سطح جامعه ارزهای دیجیتال

طی نظرسنجی مجله فوربس بسیاری از مردم اعلام کرده‌اند که اگر نوسانات ارزهای دیجیتال کمتر و پایدارتر باشد علاقمند به خرید ارز دیجیتال هستند.

از زمان تولد بیت کوین، رویای آنارشیست‌ها و علاقه‌مندان به طور یکسان پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال بوده است؛ دنیایی از آزادی مالی که در آن ما کنترل پول خود را در دست داریم.

مقبولیت و پذیرش بالا در سطح جامعه ارزهای دیجیتال

شاید استیبل کوین‌ها بتوانند ما را به این هدف برسانند. از این گذشته، عموم مردم بیت کوین را به طور انبوه قبول نکرده‌اند زیرا می‌دانند که پایدار نیست. یک فرد عامی نمی‌خواهد یک روز یک بلیط مترو را 0.02 بیت کوین بخرد و روز بعد همان بلیط را با 2 بیت کوین مبادله کند.

اما استیبل کوین‌ها، در عین حفظ ارزش، امنیتی مانند ارزهای فیات برای کاربران فراهم می‌کند و به همین دلیل، پذیرش این نوع ارزها راحت‌تر و فراگیرتر است.

نحوه کار تتر

دیوید جرارد در وال استریت ژورنال درباره عملکرد ارز دیجیتال تتر این‌گونه نوشته:

تتر به نوعی بانک مرکزی معاملات ارزهای دیجیتال است … با این حال آن‌طور که از یک موسسه مالی مسئول و معقول انتظار دارید رفتار نمی‌کنند.

دیوید جرارد در وال استریت ژورنال درباره عملکرد ارز دیجیتال تتر

تتر مثل یک بانک مرکزی، ارز مخصوص خود را ایجاد می‌کند و این سکه‌ها را می‌فروشد. در تئوری هر فردی که مقداری تتر داشته باشد، می‌تواند آن را به تتر لیمیتد ارسال کرده و معادل نقدی آن را دریافت کند.

چه کسی پشت تتر است؟

تتر لیمیتد توسط 3 نفر اداره می شود: ژان لویی ون دق ولده JL Van Der Velde، ژان کارلو دیواسینی Giancarlo Devasini، و استوارت هوگنر Stuart Hoegner. این شرکت در هنگ کنگ مستقر است.

از ژانویه 2017 و تا اواسط سال 2018، تعداد تترهای ایجاد شده توسط «بانک مرکزی تتر» از 10 میلیون دلار به نزدیک 2.8 میلیارد دلار افزایش یافت.

چه کسی پشت تتر است؟

تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که در فوریه 2018 تتر حدود 10 درصد از حجم معاملات بیت‌ کوین را به خود اختصاص داده بود و تا پایان تابستان 2018 تقریباً 80 درصد از حجم معاملات بیت کوین در سراسر جهان را به خود اختصاص داد.

این آمار شگفت انگیز به دلیل یک واقعیت امکان پذیر است: مدیر عامل بنیاد تتر، مدیر عامل یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان است: بیت‌فینکس.

صرافی بیت‌فینکس که دفتر مرکزی آن نیز در هنگ کنگ قرار گرفته است، از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند که ده‌ها مورد از آن‌ها با جفت ارز تتر معامله می‌شوند.

از آنجایی که بیت‌فینکس نه در ایالات متحده مستقر است و نه خدمات خود را به شهروندان ایالات متحده ارائه می دهد تنها استیبل کوینی که معامله‌گران می‌توانند بر بستر آن معامله کنند تتر است.

این مشارکت بدون شک برای هر دو شرکت بسیار مثمر ثمر بوده است. با این حال، هنگامی که یک نفر پشت دو نهاد بزرگ در یک صنعت باشد پتانسیل‌های زیادی برای دستکاری بازار به وجود می‌‌آید.

شبکه تتر

همانطور که گفته شد تتر برای اولین بار بر بستر پروتکل اومنی راه‌اندازی شد. با گذشت زمان و افزایش شبکه‌های لایه اول تتر بنا به نیاز کاربران و ویژگی‌های مختلف هر کدام از آن‌ها تعداد شبکه‌های پشتیبانی شده خود را افزایش داد.

در حال حاضر شبکه‌های اومنی، اتریوم، سولانا، ترون، بایننس اسمارت چین، بایننس چین و آوالانچ در دسترس هستند که هر کدام ویژگی‌های به خصوص خود (سرعت تایید تراکنش و کارمزد شبکه) را دارند. بنیاد تتر در نظر دارد تا در آینده نزدیک چند شبکه دیگر را به سیستم خود اضافه کند.

شبکه تتر

در صرافی اکسکوینو شما می‌توانید برای واریز و برداشت تتر خود از شبکه‌‌‌های اتریوم (ERC-20) و ترون (TRC-20) استفاده کنید.

در زمان نوشتن این مقاله کارمزد انتقال تتر در شبکه اتریوم برابر با ۶۵ تتر به ازای هر تراکنش و در شبکه ترون و سولانا برابر با یک تتر و بایننس اسمارت چین برابر با ۰.۸ تتر است اما کیف پول‌ها و صرافی‌های بسیار محدودی از شبکه سولانا و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کنند.

مزایای تتر

اینکه آیا تصمیم دارید از تتر به عنوان استیبل کوین انتخابی خود استفاده کنید، به ترجیحات شخصی و تحمل ریسک شما بستگی دارد. همچنین باید مزایا و معایب خاص این استیبل کوین را در نظر بگیرید.

بیایید کمی عمیق‌تر به این موارد نگاه کنیم.

قدیمی‌ترین استیبل کوین ثبت شده

هر چه می‌خواهید بگویید، اما تجربه فاکتور مهمی است. تتر چند چرخه رونق و رکود بازار رمزارزها و چندین هک را پشت سر گذاشته و خود را به این بازار ثابت کرده است

لیست شدن در صرافی‌های زیاد

یکی از مزایای تتر گسترش ویروسی آن در دنیا ارزهای دیجیتال است؛ از بزرگترین صرافی‌ها گرفته تا صرافی‌های کوچک محلی. این امر به معامله‌گران با هر سطحی از تجربه این امکان را می‌دهد تا پس‌اندازهای خود را در طول چرخه‌های پرنوسان رونق و رکود از تلاطم و نوسانات حفظ کنند.

شفافیت به واسطه انتشار ممیزی‌های اخیر

تتر لیمیتد به عنوان یک شرکت به رشد و توسعه ادامه می‌دهد. با توجه به چندین لایحه که در سال گذشته این بنیاد را به دلیل عدم شفافیت، خدمات دشوار به مشتریان و غفلت کلی مشتری محکوم کردند، به نظر می‌رسد تتر گام‌هایی در جهت بازسازی اعتماد مشتریان خود برداشته است. یکی از جدیدترین این قدم‌ها انتشار دوره‌ای صورت حساب‌های آن‌ها است. با انجام این کار شرکت قصد دارد نشان دهد که در واقع هر تتر واقعا توسط یک دلار آمریکای واقعی در حساب‌های آن‌ها پشتیبانی می‌شود.

معایب تتر

دستکاری بازار توسط بیت‌فینکس به وسیله تتر

این واقعیت که مدیر عامل تتر همان فردی است که بیت‌فینکس را اداره می‌کند، بسیاری را به این فکر انداخته است که آیا ممکن است دستکاری وجود داشته باشد یا خیر. یک بازرس شواهدی کشف کرده است که نشان می‌دهد یک نهاد واحد 24000 بیت‌کوین یا در آن زمان بیش از 20 درصد از کل بیت‌کوین‌های موجود در بیت‌فینکس را معامله کرده است. چنین کاری نیاز به سرمایه و ارتباطات باورنکردنی دارد. اصل این مشکل ده‌ها هزار نفر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی حجم و قیمت به طور مصنوعی به این شکل دستکاری می‌شوند … کل بازار آسیب می‌بیند.

سقوط اکتبر 2018

شاید مسخره‌ترین چیز در مورد ارز تتر درک ضعیف آن از ساختار یک استیبل کوین است. ارزش آن به این شکل تعریف می‌شود: به ما اعتماد کنید تا ارزش تتر را ثابت نگه داریم. با این حال، در اکتبر 2018 یک سری از اتهامات عمیقا نگران‌کننده‌ای بر علیه بنیاد تتر وارد شد: هر تتر به طور عملی به وسیله یک دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شود! هیچ بانکی با تتر همکاری نمی‌کند! و … . به همین واسطه به یک آن، تریدرها و هولدرها شروع به فروختن تترهای خود در ازای بیت‌کوین کردند. به دنبال این اتفاقات قیمت این ارز به اصطلاح با قیمت پایدار به سرعت به 0.88 سنت در برابر دلار کاهش یافت.

تتر قبلا هک شده

اگرچه درست است که ده ها میلیون دلار به واسطه هک از صرافی‌های بی‌شماری دزدیده شده است. مشکل هک شدن تتر این است که ارزش پیشنهادی آن برای بار دیگر تضعیف شد و به زیر یک دلار رسید. هنگامی که یک شرکت خود را به عنوان مسئول دارایی با ثبات و ایمن معرفی می‌کند، آخرین چیزی که مشتریانش می‌خواهند بشنوند، این است که حساب‌های آن‌ها هک شده و سرمایه آن‌ها به سرقت رفته است. متأسفانه تتر چندین بار هک شده است.

معایب تتر

مشکلات جدید تتر و FATF

بنیاد تتر اعلام کرده است که آماده آزمایش سیستمی است که به این بنیاد اجازه خواهد داد تا از اهداف گروه FATF تبیعیت کند.

این سیستم که توسط نوتابن Notabene ارائه می‌شود به بنیاد تتر اجازه می‌دهد تا به طور خودکار اطلاعات کاربران خود را با گروه FATF و VASP به اشتراک بگذارد.

راه حل سازگاری Tether Eyes

اقدامات تتر با هدف شناسایی و بلوکه کردن دارایی‌‌های افرادی است که از تتر برای انتقال وجوه از / به منابع غیرقانونی استفاده می‌کنند. هدف اصلی بنیاد تتر سازگاری بیشتر با رگولاتوری‌ها و مجریان بین‌المللی پولی است. همچنین آن‌‌‌ها قصد دارند تتر را کاربرپسندتر و برای کاربران ایمن‌تر کنند.

لئونارد رئال Leonard Real مدیر امور مشتریان تتر در این باره اعلام کرد:

همکاری ما با دیگر VASP های بزرگ مهم است تا این صنعت را از ابتدا به شکلی سالم و مطمئن بسازیم. ما به عنوان پیشگامان فناوری بلاک چین و رهبران شفافیت، نه تنها به پیروی از قوانین جدید بلکه به شکل دادن به آن‌ها نیز متعهد هستیم.

لئونارد رئال Leonard Real مدیر امور مشتریان تتر
راه حل سازگاری Tether Eyes

قانون سفر FATF (Rule Travel)

قانون سفر FATF که برای اجرا توسط VASPها پیشنهاد شد (همانطور که اکنون برای مؤسسات مالی سنتی اعمال می‌شود) حکم می‌کند که اطلاعات هر دو طرف معامله باید توسط مؤسساتی که آن را انجام می‌دهند به اشتراک گذاشته شود.

هدف این اشتراک گذاری اطلاعات تسهیل و پیگیری پرونده‌های پولشویی یا تامین مالی تروریسم است. با این حال به دلیل ماهیت مستعار تراکنش‌ها اجرای این قانون در دنیای ارزهای دیجیتال دشوار بوده است.

به همین دلیل است که در دنیای رمزارزها، رویکردهایی برای پیروی از قانون سفر، گاهی اوقات از تجزیه و تحلیل بلاک چین و سایر سیستم‌ها برای ارائه موفقیت‌آمیز این داده‌ها استفاده می‌کنند.

بنیاد تتر تنها شرکتی نیست که به دنبال افزایش سطح هوشیاری نسبت به تراکنش‌های انجام شده با استفاده از محصولاتش است. در ماه جولای، بایننس نیز سیستم مشابهی را که توسط شرکت اطلاعاتی بلاک چین سایفرتریس Ciphertrace  ارائه شده بود، اجرا کرد.

به دلیل مشکلات و تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی همیشه در تیررس بن شدن و بلوکه شدن دارایی‌های خود هستند. در کدهای ارز تتر قابلیتی برای رهگیری آی‌پی IP و بلوکه کردن دارایی یک آی‌پی خاص وجود دارد.

در حال حاضر بزرگترین معضل کاربران ایرانی شناسایی دارایی و آی‌پی در کیف‌پول‌های نرم‌افزاری است.

بنیاد تتر می‌تواند به راحتی تمام تترهای موجود در کیف پول را بلوکه کند و کیف پول هدف را در لیست سیاه قرار دهد تا صرافی‌های دیگری که از قوانین FATF پیروی می‌کنند نیز از واریز یا برداشت به / از آن کیف پول جلوگیری کنند.

بهترین راه‌حل برای جلوگیری از این مشکل استفاده از ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی (Privacy Coin) مانند مونرو Monero برای انتقال میان کیف پول‌ها و یا استفاده از ارزهای غیرمتمرکز مثل استیبل کوین دای است.

نگهداری از تتر به صورت بلندمدت در کیف پول‌های شخص ثالث توصیه نمی‌شود.

پنج استیبل کوین جایگزین‌ تتر

دنیای رمزارزها به سرعت مثل همیشه در حال گسترش و روحیه کارآفرینی و اشتیاق مردم نسبت به بلاک چین در حال افزایش است.

استیبل کوین‌های جایگزین تتر اکنون در دسترسند و دست ما برای انتخاب بازتر است.

استیبل کوین‌های جایگزین: TrueUSD، USDC، DAI، GUSD و PAX

دای DAI

ارز دیجیتال دای اولین استیبل کوین غیرمتمرکز است که توسط تیم میکر دائو MakerDao راه اندازی ایجاد شد.

آن‌ها از کاربران خود می‌خواهند که مقداری معادل اتریوم را بخرند و آن را به عنوان وثیقه قرار دهند تا قیمت دای ثابت نگه داشته شود. کاربران همچنین می‌توانند کوین‌های خود را استیک کنند و در نتیجه سود بدست بیاورند.

دای DAI

ترو یو‌اس‌دی (True USD)

پروژه‌ای به رهبری TrustToken؛ تیمی از افراد با تجربه در بلاک چین و رمزنگاری.

آن‌ها نهاد مرکزی‌ای مانند تتر ندارند بلکه به گروهی از شرکت‌های شخص ثالث اعتماد می‌کنند تا پیوند یک به یک TUSD به USD را تضمین کنند. قیمت TUSD در محدوده 0.02 سنت بر دلار ثابت مانده است.

ترو یو‌اس‌دی (True USD)

یواس‌دی‌سی USDC

استیبل کوین USDC توسط کنسرسیوم مرکزی Centre Consortium صادر می‌شود. این پروژه با همکاری بین دو نام بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال یعنی سیرکل فایننس Circle finance و کوین بیس Coinbase بوجود آمده است.

آن‌ها از مکانیزمی از پروژه‌های متعدد در یک شبکه برای حفظ ثبات قیمت استفاده می‌کنند. هر پروژه و شرکت در شبکه موظف است ذخایر خود را حفظ کند. علاوه بر این، این ذخایر باید به طور شفاف عمومی شوند.

یواس‌دی‌سی USDC

جی‌یو‌اس‌دی GUSD

دلار جمینی (GUSD) توسط صرافی معروف جمینی صادر می‌شود. مانند تتر، این ارز یک استیبل کوین با پشتوانه کامل فیات با حساب‌های دلاری است.

با این حال، برخلاف تتر، دلار جمینی از طریق دارایی‌های خود در استیت استریت بانک State Street Bank، محصولی با پشتوانه و بیمه FDIC قیمت خود را در محدوده‌‌ای خاص حفظ کرده است.

جی‌یو‌اس‌دی GUSD

پکس PAX

توکن پکس توسط پکسوس استاندارد Paxos Standard مستقر در نیویورک صادر می‌شود که توسط دلار آمریکا در یک حساب بانکی پشتیبانی می‌شود اما همچنین توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک تنظیم و تأیید می شود.

همه این استیبل کوین‌ها دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. اما با در نظر گرفتن ادعاهایی که علیه تتر مطرح شده است و از آنجایی که ارزش استیبل کوین‌ها در طول زمان تغییر نمی‌کند، توصیه نمی‌شود تتر را برای مدت طولانی نگه دارید.

پکس PAX

بایننس‌یو‌اس‌دی BUSD

بایننس‌یو‌اس‌دی یا بی‌یو‌ای‌دی یک استیبل کوین جدید بر پایه دلار آمریکا و تایید شده توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) است. این ارز با مشارکت Paxos و Binance راه اندازی شد.

از 12 سپتامبر 2019، بایننس‌یو‌اس‌دی برای خرید مستقیم و بازخرید در پلتفرم پکسوس در دسترس بود. در ماه سپتامبر همان سال تا به حال در صرافی بایننس قابل خرید و فروش است.

بایننس‌یو‌اس‌دی BUSD

خرید و فروش تتر

تتر در بین ده ارز دیجیتال برتر از نظر بازار سرمایه قرار دارد که تا حد زیادی به دلیل محبوبیت آن قابل پیش‌بینی است.

در اکثر صرافی‌های دنیا شما می‌توانید تتر را با ارزهای فیات مثل دلار، یورو و … خریداری کنید.

صرافی اکسکوینو با ارائه طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال این امکان را در اختیار کاربران گرامی خود گذاشته است تا به راحتی و با ریال به خرید تتر و معامله ارز دیجیتال بپردازند.

خرید تتر در صرافی اکسکوینو

علاوه بر صرافی اکسکوینو می‌توانید با پرداخت ارزهای فیات مثل دلار یا یورو از صرافی‌های HitBTC، Huobi و Binance این استیبل کوین را خریداری کنید.

عرضه در صرافی‌های بیشمار یکی از بزرگترین نقاط قوت تتر است. تمام استیبل‌کوین‌های جایگزین دیگر به این راحتی در صرافی‌ها لیست نمی‌شوند.

ثبات تتر در مقابل نوسانات بیت کوین

در راستای پاسخ‎گوئی به سوالات بالا، باید گفت که ارز دیجیتال تتر در راستای ایجاد یک حالت ثبات و جایگزین در بازار ارزهای دیجیتال پر نوسان تولید شده است. در اصل تتر را برای این خاطر به وجود آورده‌‏اند تا با نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین مقابله نماید و عصای دستی باشد برای سرمایه‏ گذارانی که نمی‌خواهند در سرمایه‏ گذاری‏ های خود دچار ضرر شوند. از این رو در بازار ارزهای دیجیتال از ارز دیجیتال تتر به عنوان همان دلار یاد می‌‏شود.

چرا که قیمت آن برابر 1 دلار می‏باشد و بیش‌‏تر از تتر در جاهایی استفاده می‌‏شود که استفاده و کاربرد ارزهای رایج دنیا مانند دلار، یورو یا ین کاربرد ندارند. بدین صورت که کاربران و سرمایه‏ گذاران با تبدیل ارز دیجیتال خود به تتر در واقع به نوعی سرمایه‏ ی خود را به دلار تبدیل می‌‏نمایند.

ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‏‌های استفاده شده در ساختار آن‎ها، فناوری‏‌ های جدیدی بودند که با ورود خود در بازارهای جهانی به سرعت نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نمودند که در ادامه، این روند به گونه‌‏ای ادامه پیدا کرد که در بازه‌‏های زمانی مختلف، ارزهای دیجیتال جدیدی به وجود آمده و وارد بازار شدند. در کل باید گفت که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار متنوع بوده و دارای تعداد زیادی ارز دیجیتال با ویژگی‏‌های خاص خودشان می‌‏باشد. بدین معنا که هر یک از این ارزها، با هدف خاصی و برای رفع نیازهای مشخصی تولید شده و وارد بازار شده‌‏اند که برای آشنایی با هر یک از ارزهای دیجیتال و کاربردهایش، باید به تاریخچه و چرایی شکل‏‌گیری آن‏‌ها توجه نمود.

حال در این جا قصد داریم به توضیح و بررسی ارز دیجیتال تتر که به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پر کاربرد در بازار ارزهای دیجیتال مطرح است، بپردازیم. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال تتر برابر با 1 دلار می‌‏باشد و همواره شاهد آن هستیم که قیمت این ارز در اطراف 1 دلار متغییر بوده و گاهی بیش‏تر شده و گاهی هم قیمت آن، اندکی کم‏تر از 1 دلار می‏‌شود. در این جا دو موضوع مطرح هستند، یکی این که چرا قیمت تتر همیشه در اطراف 1 دلار متغییر است و سوال دیگر این می‌‏باشد که چرا ارز دیجیتال تتر با وجود پایین بودن قیمتش، تا این حد در معاملات و خرید و فروش‏‌های صورت گرفته در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌‏گیرد.

تتر، ابزار کاربردی صرافی های ارزهای دیجیتال

در این بین بیش‏‌ترین مکان‏‌هایی که از تتر استفاده می‏‌شود، صرافی‏‌های آنلاین ارز دیجیتال می‏‌باشد که در این صرافی‌‏ها، نمی‌‏توان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به صورت مستقیم به دلار و یا ارز دیگری تبدیل نمود. مثلاً شرایطی را در نظر بگیرید که قیمت بیت کوین در حال پایین آمدن باشد و این روند نزولی به صورت سریع در حال انجام است. در این شرایط تا کاربر حساب خود را خالی کند و سرمایه‌‏ی خود را به پول رایج مانند دلار تبدیل کند، ممکن است دچار ضرر مالی زیادی شود. لذا در این گونه از جاها و شرایط، سرمایه‏ گذاران به طور سریع، ارز دیجیتال خود را به تتر تبدیل می‏‌کنند و سرمایه‌ ‏ی خود را در شرایط کاهش قیمت ارز دیجیتال سرمایه ‏گذاری شده، از ازبین رفتن در امان نگه می‌‏دارند.

این روش از حفظ سرمایه و در واقع کاربرد ارز دیجیتال تتر بیش‏‌تر با پیدایش صرافی‌‏های آنلاین ارزهای دیجیتال شکل گرفته است که این روند باعث شده است تا در حال حاضر نسبت به سال گذشته، آمار استفاده از تتر در تراکنش‏های مالی و سرمایه ‏گذاری‏ ها، نسبت به دوره مشابه سال قبل در حدود 14 درصد افزایش داشته باشد و پیش‏‌ بینی می‌‏شود که در ماه‏‌ های آینده نیز، این میزان استفاده همچنان بیش‏‌تر از قبل شود.

سخن پایانی

دنیای ارزهای دیجیتال حداقل به یک استیببل کوین نیاز دارد. معامله‌گران برای حفظ ثروت خود به یک دارایی با ارزش ثابت نیاز دارند. نقل و انتقالات فرامرزی نیز برای اطمینان از انتقال صحیح ارزش به یک استیبل کوین نیاز دارند.

افراد عادی همچنین می‌توانند از یک استیبل کوین بهره ببرند (به‌ویژه افرادی که در کشورهایی مانند ونزوئلا زندگی می‌کنند که ارز فیات آنها خود در حال سقوط است.). در حقیقت، همه افراد در دنیای رمزارزها، از مبتدی تا متخصص، از استیبل کوین‌ها سود زیادی می‌برند.

با این حال، تتر (USDT) ممکن است بهترین راه حل نباشد. زیرا هم هک و هم دستکاری می‌شود و از متمرکز بودن آن هم نمی‌توان صرف نظر کرد.

جایگزین‌هایی برای تتر وجود دارد: USD و USDC واقعی (استفاده شده توسط Coinbase)، که ثبات را از طریق ذخایر حفظ می‌کنند. دای نیز ثبات را از طریق روش‌های غیرسنتی و به شکلی غیرمتمرکز حفظ می‌کند.

با این حال، این پروژه‌ها هنوز در مقیاس بزرگ آزمایش نشده‌اند. پس شاید این راه‌حل‌ها قطعی و عالی نباشند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.