پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۳ تیر)

رکورد پایین‌ترین نرخ تورم بیت کوین

اکانت توییتری گلسنود (Glassnode)، شرکت تحلیل داده‌های بلاک‌چین، در پستی نوشت: «نرخ تورم بیت کوین در ۲۷ ژوئن به کمترین میزان خود در طول تاریخ یعنی ۰.۷۱٪ رسید. این به دلیل کاهش هش ریت شبکه و کند شدن استخراج است.»
منبع: توییتر

سقوط ۲۷ درصدی سختی شبکه بیت کوین

تنظیم سختی شبکه بیت کوین با سقوط 27 درصدی همراه بود. این تنظیمات هر 2016 بلاک یکبار تغییر می‌کند و متناسب با نرخ هش شبکه، افزایش یا کاهش می‌یابد. به دنبال تغییرات قوانین ماینینگ در چین و خاموش شدن مزارع ماینینگ در بعضی مناطق این کشور، کاهش نرخ هش شبکه شدت بیشتری گرفت و سختی شبکه هم بزرگ‌ترین سقوط خود را ثبت کرد.

منبع: cryptothis

کاهش کارمزد انتقال بر روی شبکه اتریوم

اکانت توییتری اتریوم فیز (Ethereum Fees)، در پستی تازه‌ترین نرخ کارمزد شبکه اتریوم را منتشر کرد. کارمزد انتقال بر روی این شبکه، به محدوده ۲ تا ۴ دلار رسیده است.
منبع: توییتر

تحقیر غیر مستقیم بایننس توسط کوین‌بیس

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در توییتی به‌طور غیر مستقیم به ممنوعیت فعالیت صرافی بایننس (Binance) در بریتانیا اشاره کرد و مزیت‌های خود را به رخ کشید و نوشت: «هرگز هک نشده‌ایم. هرگز تعطیل نشده‌ایم. 56 میلیون کاربر از سراسر جهان داریم. امن‌ترین اکسچنج کریپتو هستیم.»
منبع: توییتر

افتتاح دفتر کوین‌بیس در هند

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، در توییتی اعلام کرد کوین‌بیس شعبه خود را در هند تاسیس می‌کند.
منبع: توییتر

پیش‌بینی عبور قیمت بیت کوین از ۴۷ هزار دلار

اکانت توییتری پلن‌بی (PlanB)، تحلیلگر معروف رمز ارز، در پستی اقدام به انتشار نموداری کرد و نوشت: « داده‌های درون شبکه‌ای (همپوشانی رنگها در نمودار زیر) به من می‌گوید چرخه صعودی هنوز به پایان نرسیده و ۶۴ هزار دلار، سقف قیمتی بیت کوین نبوده، این مطابق با مدل اس‌تو‌اف‌ایکس (S2FX) است. همچنین اندیکاتور کف نشان می دهد (این اندیکاتور بر اساس مدل اس‌تو‌اف‌ایکس نیست) ما در ماه آگوست از قیمت 47000 دلاری پایین‌تر نخواهیم رفت.

منبع: توییتر

پلتفرم دسنترالند میزبان اولین فستیوال موسیقی اتریوم

پلتفرم واقعیت مجازی دسنترالند (Decentraland)، به‌زودی میزبان یکی از اولین جشنواره‌های موسیقی اتریوم خواهد بود. یکشنبه هفته آینده ساعت 10:30 شب به وقت ایران، پلتفرم شبیه‌ساز زندگی مجازی اتریوم (Cryptto’s Second Life sim) میزبان جشنواره موسیقی و هنر با نام “To the Moon”خواهد بود.
منبع: decrypt

اوج انتشار کربن بیت کوین در یک سال گذشته

داده‌های به‌دست آمده از دانشگاه کمبریج (Cambridge) و آژانس بین‌المللی انرژی IEA نشان می‌دهد که شدت انتشار کربن به دلیل استخراج بیت کوین، در یک سال گذشته به اوج خود رسیده است. بدترین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که انتشار کربن بیت کوین در طی 5 سال آینده به بیش از دو سوم کاهش یابد و طی 10 سال آینده دیگر شاهد هیچ انتشاری نخواهیم بود.
منبع: cointelegraph

پذیرش بیت کوین در معامله ملک لوکس در بیورلی هیلز

یک ملک اختصاصی و لوکس در بیورلی هیلز (Beverly Hills)، شهری در حومه غربی کلان‌شهر لس آنجلس، به قیمت ۶۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است و در صورت معامله، گران‌ترین ملکی خواهد بود که تسویه حساب آن از طریق رمز ارز انجام شده است. مالک اعلام کرده است پرداخت از طریق بیت کوین را خواهد پذیرفت.
منبع: cryptopotato

فروش NFT خواننده رپ در حراجی ساتبیز

توکن غیر مثلی (NFT) جی‌زی (Jay-Z)، خواننده آمریکایی موسیقی رپ، در حراجی چند ملیتی ساتبیز (Sotheby’s) به ارزش ۱۳۹ هزار دلار به فروش رفت. این توکن به یادبود بیست و پنجمین سالگرد عرضه اولین آلبوم جی‌زی خلق شد.
منبع: beincrypto

این پست در حال به‌روز‌رسانی است...

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.