تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین

آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال؛ جمله‌ای که این روزها از آدم‌های مختلفی می‌شنوید؛ آدم‌هایی بدبین به این موضوع آدم‌هایی خوش‌بین، آدم‌هایی که هیچ چیز در این باره نمی‌دانند یا حتی از کسانی که متخصص این بازار هستند،  این جمله را از همه اینها زیاد می‌شنویم. امروز قرار است در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با شما صحبت کنیم، اگر احتمالا قصد انجام این کار را دارید که به این صفحه سر زدید، پس بدون فوت وقت بعد از یک مقدمه کوتاه شما را راجع به این موضوع کامل راهنمایی خواهیم‌ کرد و اگر قصد انجام این کار را دارید قدم به قدم در ساده‌ترین شکل ممکن همه‌ی مراحل آن را برای شما توضیح خواهیم داد تا با یک دید باز سرمایه‌گذاری خودتان را آغاز کنید.

ارز دیجیتال چیست و اهمیت سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال

ابتدا نیاز است که تعریف خیلی مختصری از ارز دیجیتال را برای شما بازگو کنیم که برای فهمیدن کامل آن نیاز هست که به سایر محتواهای ما سر بزنید و راجع به این موضوع کامل مطالعه کنید زیرا در این مقاله فقط راجع به سرمایه‌گذاری در مورد ارز دیجیتال قرار است صحبت می‌شود.

ارز دیجیتال یک نوع ارز است که در بستری به نام شبکه بلاکچین بدون واسطه‌ای مانند بانک یا دولت بصورت غیرمتمرکز تراکنش‌های خرید و فروش را انجام می‌دهد و بخاطر سازو‌کار و سیستم اختراعی جالب این صنعت امکان دست‌کاری، تقلب، هک یا هرچیزی که آینده این صنعت را به خطر بیندازد، احتمالش تقریبا صفر هست.

همین مساله باعث شده ارزهای دیجیتال بطور مداوم هرروزه رشد کنند و به قدری درحال فراگیر شدن هستند که جایگاه دلار و ریال و همه پول های کاغذی که ده ها سال از آن‌ها برای مبادله استفاده می‌کردیم را هم متزلزل کرده‌اند. شاید مدت‌ها بعد همه تراکنش‌های مالی از صادرات و واردات گرفته تا خرید یک آدامس نیز با این رمز‌ارز‌ها یا همان ارزهای دیجیتال انجام گیرد.

فکر کنم اهمیت این حوزه و سرمایه‌گذاری در این حوزه را هم به‌راحتی بتوانید حدس بزنید. پیشنهاد می‌دهیم که شما هم از قطار پیشرفت این حوزه جا نمانید، با تحقیق، مطالعه و انجام بررسی‌های لازم می‌توانید بهترین زمان و روش سرمایه‌گذاری را پیدا کرده و سود قابل توجهی را کسب کنید.

بیت کوین اولین و بزرگترین رمزارزی است که یکه تاز این صنعت به‌حساب می‌آید، افرادی که از وجودش زودتر با خبر شده‌اند هم‌اکنون سودهای زیادی را کسب کرده‌اند. در حال حاضر با کمی تفکر و تحقیق می‌توانید فرصت مناسب را پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کنید.

نکته مهم قبل از سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به نوسان های وحشتناک خود معروف هستند که همین نوسان باعث می‌شود بعضی افراد چند شبه پولدار شوند. اگر بدون تحقیق و در زمان و قیمت مناسبی به این حوزه ورود نکنید، مثلا در اوج قیمت و زمانی که بیتکوین رشد قیمتی خود را تا حدود زیادی در چرخه زمانی خود کرده است، عجولانه وارد این بازار شوید چند شبه سرمایتان را از بین خواهد رفت. شاید هم مجبور باشید که چندین سال منتظر بمانید تا این سرمایه از دست رفته برگردد.

علت های اصلی رشد ارز دیجیتال

آیا فقط این قطار تکنولوژی و بدون ایراد و غیرقابل هک و نفوذ این صنعت باعث می‌‎شود که قیمت بیت کوین چند شبه چند صددرصد رشد کند و بعد از یک مدت آلت کوین ها و بقیه رمز ارز ها به واسطه رشد بیت کوین و کلا رشد ارزش بازار رمز ارز، رشد کنند یا چیزهای دیگری هم دخیل هستند؟

قیمت هرچیزی بطور کلی و تئوری‌وار به عرضه و تقاضا بستگی دارد. بیتکوین هم مستثنا از این موضوع نیست ولی بیتکوین و به‌طورکلی شبکه بلاکچین و پردازنده های این شبکه یعنی ماینرها برای جلوگیری از رکود شبکه و افزایش فزاینده این صنعت سازوکار خاصی را در پیش گرفته‌اند.

برای اینکه شما جذب این بازار شده و برای ادامه فعالیت تشویق شوید، راه‌کار هوشمندانه‌ای در نظر گرفته شده است. بعد از تقریبا استخراج هر 210 هزار واحد بلاک داده شبکه که تقریبا هر چهار سال یکبار این اتفاق می افتد، پاداشی که توسط ماینر ها در‌ ازای استخراج بیتکوین و پردازش داده های شبکه دریافت می‌کردند،  نصف می شود !

وقتی پاداش ماینر‌ها و فعالان صنعت ماینینگ نصف می‌شود، یعنی درآمد آنها نصف شده و در اکثر نقاط جهان که ماینرها تاکنون فعال بوده‌اند بدلیل این نصف شدن درآمدی و هزینه های برق و … ماینرهای خود را از برق بیرون می‌کشند و خاموش می‌کنند. نتیجه می‌گیریم که عرضه در کل شبکه بیتکوین به‌ طرز شدیدی کاهش پیدا می‌کند.

در اینجا نیاز است که باز  هم قانون عرضه و تقاضا را مرور کنیم، در این حالت عرضه کم شده اما باتوجه به افت قیمت بیت کوین تقاضا بیشتر می‌شود، خوب همه چیز مشخص شد، در چنین حالتی قیمت بیت کوین افزایش پیدا خواهد کرد.

به این رویدادی که تقریبا هر چهارسال یکبار اتفاق می افتد، هاوینگ ( halving ) که به معنای همان نصف شدن هست می‌گویند. این کار  باعث می‌شود قیمت بیت کوین رشدی عجیب و چند صددرصدی را مدتی بعد از این رویداد هاوینگ تجربه کند و این علت اصلی رشد فزاینده بیتکوین نسبت به عرضه و تقاضای معمولی همه ی دارایی های جهان است.

بهترین زمان برای سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال

با توجه به توضیحی که داده شد می‌توان حدس زد که بهترین زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال پس از رویداد هاوینگ است، البته باید بگوییم که از لحاظ قیمتی لزوما بهترین زمان برای خرید و سرمایه‌گذاری نخواهد بود، الآن که در حال نوشتن این مطلب هستیم تقریبا یک ماه است از چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین می‌گذرد و قیمت بیتکوین نزدیک به سقف خود یعنی حوالی 60 هزار دلار رسیده است.

هر اصلاح قیمتی بعد از این رویداد فرصتی برای خرید و سرمایه‌گذاری در بیتکوین محسوب می‌گردد ولی از لحاظ قیمتی یکسال پیش از هاوینگ فعلی قیمت بیتکوین حوالی 16 هزار در حال معامله بود و بهترین قیمت برای خرید بیتکوین محسوب می‌شد. خرید قبل از رویداد هاوینگ در قیمت های ارزنده‌تر نیازمند مهارت های تحلیل تکنیکالی و فاندامنتالی است. معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند بهترین قیمت‌های سرمایه‌گذاری را حتی قبل از هاوینگ نیز به شما پیشنهاد دهند.

چنانچه شما معامله‌گر و تحلیلگر حرفه ای نیستید و به‌تازگی می‌خواهید به دنیای رمز ارزها وارد شوید، یا قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارید؛ هر ریزش و اصلاح قیمتی بعد از این رویداد فرصتی طلایی برای شما به حساب می‌آید. گفتنی است که قیمت بیتکوین بعد از هربار هاوینگ حدود 300 الی 400 درصد از بیشترین قیمتی که در هاوینگ قبلی ثبت کرده است فراتر می‌رود.

حتی اگر در سقف قیمتی این روزها نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید یک الی نهایتا دو سال بعد سودی  300 یا 400  درصدی را تجربه کنید. قیمت بیت کوین فقط یکبار بعد از هاوینگ سوم ریزش شدید را تجربه کرد که دلیل آن ریزش کل دارایی های جهان به علت همه‌گیری ویروس کرونا بود.

در این زمان قیمت 11 هزار دلار در عرض یک روز به 4 هزار دلار سقوط کرد که یکی از بهترین فرصت‌های ورود را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فراهم کرد. بعد از آن بیت کوین به سمت قیمت های فعلی یعنی 65 هزار دلار یکه‌تازی کرد.

در هاوینگ های قبلی قیمت بیت کوین اصلاح چندانی نداشته و بعد از رویداد هاوینگ مدتی بعد رشد 300 تا 400 درصدی خود را آغاز کرده است. تنها اصلاح و فرصت ورود استثنایی همانطور که گفته شد در دوران کرونا بود.  درصورتی‎که شهد اتفاق خاصی نباشیم، قیمت بیتکوین شروع به یکه تازی به سمت اهداف حداقل 250 هزار دلاری خواهد کرد. احتمالا علت تاخیر در رشد چرخه کنونی در انتظار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بازگشت سیاست های انبساطی بعد از همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ ‌های کشورهای مختلف است.

تحقیق درباره ارزهایی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید

اگر قصد سرمایه‌گذاری بعد از هاوینگ را دارید و هنوز بیت کوین رشد چند صددرصدی خود را شروع نکرده است توصیه می‌کنیم که فقط بیت کوین بخرید و به امید رشد آلت‌کوین‌ها از رشد بیت کوین جا نمانید، زیرا تا‌کنون هر سری بعد از هاوینگ ابتدا بیتکوین رشد خودش را آغاز کرده و بعد از 200 تا 300 درصد رشد نسیب آلت‌کوین‌ها شده است.

به واسطه اینکه ارزش کل مارکت کریپتو و رمزارزها بالا رفته است آلت‌کوین‌ها پس از بیتکوین شروع به رشد کرده‌اند، پس می‌توانید از این تکرار چرخه استفاده کنید و ابتدا سوار موج صعودی بیت کوین شوید و بعد اگر قصد سود بیشتر دارید، می‌توانید در آلت کوین‌های پر پتانسیل مانند اتریوم و تون(TON) … که هنوز رشد خود را آغاز نکرده‌اند و یا در اوایل رشد خود هستند سرمایه‌گذاری کنید.

ناگفته نماند امکان اینکه رمزارزی ناشناخته ایجاد شود یا رمزارزی که تاکنون وجود داشته و ناشناخته تر از بیت کوین بوده پیشرفت چشم‌گیری تجربه کند و خود را به رتبه 1 بازار کریپتو برساند و از بیتکوین پیشی گیرد نیز وجود دارد ولی احتمال آن بسیار کم است. تاکنون همچین اتفاقی رخ نداده و بیتکوین همیشه یکه‌تاز و رتبه اول بازار رمزارزها بوده است.

خروج به موقع، مهمتر از ورود به موقع برای سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال

تا اینجا تقریبا فقط در مورد وارد شدن به این بازار و نحوه رشد قیمت صحبت کردیم، ولی موضوع مهمی وجود دارد که تقریبا 90 درصد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به آن توجه نمی‌کنند. اینکه نقطه ثبت سود و خروج از سرمایه‌گذاری به اندازه زمان وارد شدن به بازار اهمیت دارد.

قیمت بیت کوین یا هر رمزارزی در بازار دائما در حال صعود نیست که شما نیز همیشه درحال سودکردن باشید. همه سرمایه‌گذاران بالاخره در نقطه‌ای از بازار تصمیم می‌گیرند که سودی که تاکنون بدست آورده‌اند را تثبیت کرده و از بازار خارج شوند.

این خروج کثیر و به اصطلاح سیو (save) سود باعث می‌شود قیمت یک قله و سقف تاریخی قیمتی ثبت کند. بعد از آن اصلاح قیمت هم شروع خواهد شد. معمولا در هر دوره قیمت بیت کوین در زمان اصلاح قیمت بین 70 تا 80 درصد اصلاح خواهد شد. اگر شما اهمیت خروج به موقع را درک نکنید و فقط به ورود به موقع فکر کرده باشید، قطعا سودتان را یا بخش بزرگی از سودی که بدست آورده بودید را از دست خواهید داد.

مطالعات نشان می‌دهد 90 درصد افرادی که در یک فاز صعودی رمزارزها سودهای بزرگی را تجربه کرده بودند در زمان اصلاح قیمتی به دلیل خروج نکردن به موقع از بازار نه تنها سود خود را از دست داده‌اند، بلکه به دلیل تصمیمات اشتباه و عدم آشنایی درست با سیکل و چرخه رشد و اصلاح قیمتی سرمایه خود را نیز از دست داده‌اند و به اصطلاح معامله گری لیکویید شده‌اند.

پس حتما درمورد نقطه خروج سرمایه گذاریتان با توجه به میزان سودی که از بازار انتظار دارید و توجه به چرخه های قبلی رشد بیتکوین و امید به تکرار این چرخه تصمیم و نقشه راه واضح و قاطعی درباره تثبیت سود خود و خروج از بازار را نیز باید تعیین کنید. یکی از روش‌های تعیین نقطه خروج دقت به میزان رشدی است که بیتکوین در چرخه های قبلی داشته است.

امید به  تکرار دوباره چرخه و خروج به اندازه رشدهای قبلی که تقریبا 250 الی 300 درصد است، به شما کمک می‌کند که در زمان مناسبی از  بازار خارج شوید. در بازارهای مالی اصطلاحی وجود دارد که تاریخ همیشه تکرار می‌شود. یک معامله گر محتاط و کاردرست یا یک سرمایه‌گذار حتما باید برای بدترین سناریو‌ها آماده باشد و تمامی احتمالات را در نظر بگیرد. ممکن است این‌بار چرخه قبلی اتفاق نیفتد و میزان رشد بیت کوین کمتر یا بیشتر از چرخه‌های قبلی باشد . پس از آنجایی که هیچ کس از آینده  و اتفاقات آن  باخبر نیست،  پیشنهاد می‌دهیم که این  مسیر سرمایه‌گذاری را برای خود از ابتدا تا انتها و ثبت سود نهایی روشن کنید و طبق آن برنامه پیش بروید. ما اینجا تمام تجربیات خود را در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید به طور موفق از این سرمایه‌گذاری بهره ببرید.

انواع روش های تحلیل و سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال

اگر می‌خواهید کمی بیشتر از یک فردی که فقط بخاطر رویداد هاوینگ سرمایه‌گذاری می‌کند، دقت به خرج دهید و کمی چاشنی تحلیل وارد سرمایه‌گذاری خود کنید، می‌توانید دو نوع روش تحلیل زیر را به کار بگیرید:

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis): در این نوع تحلیل شما با توجه به انواع سبک‌های معاملاتی و تحلیلی یا با توجه به درک شخصی خود از بازار می‌توانید از ابزارهای مختلفی همچون معروف‌ترین سایت تحلیل به نشانی tradingview.com برای دنبال کردن قیمت و تحلیل استفاده کنید و قیمت های بهتری را برای ورود به سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

توجه داشته باشید اگر تازه با این مقوله آشنا می‌شوید ممکن است این وسواس برای نقطه ورود دقیق‌تر باعث شود قیمت به نقطه ورود شما نرسد و از چندین درصد رشد جاری جا بمانید. تحلیل تکنیکال برای یافتن نقطه ورودهای دقیق سالیان زیادی ممارست و تمرین و مهارت در این حوزه می‌طلبد و حتی کسانی که بیشتر از 5 سال در این حوزه فعال هستند نیز ادعایی ندارند و همیشه خود را شاگرد بازار می‌دانند.

تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis): در این نوع تحلیل شما  از نمودار قیمتی و ابزارهای مورد استفاده بر روی چارت برای تحلیل استفاده نمی‌کنید، بلکه شرایطی بنیادی را ملاک قرار می‌دهید. مثلا اخباری که برای رمزارزها  یا داده‌های کلان اقتصادی مانند سیاست های انبساطی یا انقباضی، دنبال کردن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و … وجود دارد.

با توجه به این داده ها سعی در تحلیل بازار دارید، این مورد یک روش کلی تر نسبت به روش تکنیکالی است و معمولا استفاده از این روش برای سرمایه‌گذاری های بلند مدت بسیار بیشتر از تحلیل تکنیکال ممکن است موثر باشد. خواندن وایت پیپر (White paper) پروژه ها و رمزارزها نیز یکی از روش‌هایی است که شما را نسبت به آینده پروژه و برنامه های آن اگاه می‌کند و می‌تواند در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری شما موثر واقع شود.

انتخاب میزان سرمایهگذاری

انتخاب  میزانی  از دارایی و سرمایه‌ای که در اختیار دارید برای سرمایه‌گذاری یکی از فاکتور‌های بسیار حیاتی در سرمایه‌گذاری است. پیشنهاد می‌کنیم به اندازه ای که علم و آگاهی نسبت به این حوزه دارید درصدی از اموال خود را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تخصیص دهید. درصورتی که کلا آشنا نیستید و بدبین به این حوزه و آینده آن هستید، میزانی از سرمایه خود را درگیر کنید که در صورت از دست دادن آن اهمیتی برایتان نداشته باشد و زندگی شخصی و مالی‌تان تحت تاثیر چندانی قرار نگیرد.

بهترین زمان برای سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال

بهترین زمان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال طبیعتا وقتی هست که قیمت در حالت کف قرار دارد. اگر قیمت بیت کوین پایین‌تر از حد معمول و سقف تاریخی خود بوده و به رویداد هاوینگ هم نزدیک هستیم، بهترین زمان برای ورود به بازار است. اگر رویداد هاوینگ رخ داده و هنوز قیمت جهش خود را آغاز نکرده، هر اصلاح قیمتی  یا به اصطلاح تخفیف خوردنی بهترین فرصت برای خرید بیت کوین است.

حتی در بدترین حالت نیز که خرید در سقف است اگر در زمانبندی درستی قرار بگیرید که همانطور که گفته شد بعد از هاوینگ بهترین زمان است، رشدی چند صددرصدی را تجربه خواهید کرد و هرچقدر پایینتر از قیمت سقف 70 هزار دلاری خرید کنید قطعا سود بیشتری را نسبت به کسانی که در سقف وارد می‌شوند کسب خواهید کرد.

مراحل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز است که چندین مرحله را پشت سر بگذارید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد؛

  • انتخاب رمزارز مورد نظر

با توجه به چرخه هایی که تا کنون رخ داده بهتر است بدانید که اولین رمز ارزی که تحت تاثیر این رویداد رشد می‌کند فقط و فقط بیت کوین خواهد بود. بعدازآن رشد چند صد درصدی بقیه رمز ارز ها ( آلت کوین ها ) بواسطه افزایش ارزش کل این مارکت که تاثیر گرفته از رشد بیت کوین بوده شروع به رشد خواهند کرد.

باید بگوییم که لازم نیست حتما یک عدد واحد کامل بیتکوین بخرید و می‌توانید هرچقدر سرمایه دارید (حتی به اندازه ده دلار ) بیتکوین خریداری نمایید. تخم مرغ های خود را در یک سبد نچینید، یعنی با تمام سرمایه خود فقط یک ارز  را نخرید. در بازار سرمایه این جمله بسیار کاربرد دارد و حیاتی است . نوشته های فوق صرفا تجربه‌ی حاصل از چرخه‌های کنونی بوده و ممکن است چرخه‌های پیش‌رو متفاوت باشند و در نهایت شخص تصمیم گیرنده خود شما خواهید بود که چگونه سبد سرمایه‌گذاری خود را تخصیص دهید.

  • انتخاب صرافی

پس از انتخاب ارز مورد نظر نوبت به انتخاب محل خریداری ارز مورد نظر می‌رسد که با توجه به تحریم‌ هایی که کشور ما ایران دچار آن است و در اکثر صرافی‌های معتبر خارجی تحریم هستیم، پیشنهاد ما انتخاب صرافی‌های امن ایرانی نظیر اکسکوینو است. اکسکوینو که دانش‌بنیان،  ایرانی و دارای مجوز‌های معتبر از تمامی مراکز مربوطه است. این صرافی ساختمان فیزیکی مشخصی داشته و پشتیبانی 24 ساعته هم دارد.

  • ساخت حساب کاربری

پس از انتخاب رمز ارز برای سرمایه‌گذاری و انتخاب صرافی نوبت به ساخت حساب در صرافی مورد نظر میرسد. در صرافی اکسکوینو به راحتی و در عرض چند دقیقه می‌توانید حساب کاربری خود را ساخته، عملیات احراز هویت را انجام داده و رمزارز مورد نظر خود را به راحتی خریداری نمایید.

  • انتخاب روش نگهداری

پس از خریداری رمزارز مورد نظر باید به روش‌های نگه‌داری از آن فکر کنید که در مقاله‌ای جدا در مورد انواع روش‌های نگه‌داری،  مزایا و معایب آنها صحبت کرده‌ایم ولی بطور خلاصه به چندین حالت زیر می‌توانید رمز ارزهای خود را نگهداری کنید:

  • نگهداری در صرافی

توصیه ما این است که اگر قصد نگه‌داری رمزارزهای خود در صرافی را دارید ، در صرافی‌های معتبر همچون اکسکوینو این ارز ها  را نگهداری کنید، زیرا نگه‌داری رمزارز در آن موجب سود و امتیازاتی برتر نسبت به صرافی‌های دیگر است. در غیر این‌صورت کیف‌پول‌های فیزیکی شخصی و نرم افزاری به دلیل شخصی بودن  قطعا به روش های دیگر ارجحیت خواهد داشت.

  • نگهداری در کیف پول های سختافزاری

کیف پول‌های فیزیکی وجود دارند که می‌توانید رمزارزهای خود را به آن‌ها انتقال دهید و با استفاده از کلیدهای بازیابی و رمز عبور هر موقع که نیاز داشتید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. کیف‌پول‌های فیزیکی همچون فلش یا کارت بانکی هستند که دارای کلید‌های بازیابی هستند و این کلیدها تنها راه دسترسی به رمز ارزهایتان به حساب می‌آیند. در صورت گم کردن کلیدهای بازیابی دارایی شما از بین خواهد رفت .  برای مثال کیف‌پول لجر Ledger یک نوع کیف پول فیزیکی است که شبیه به فلش‌مموری بوده و برای نگه‌داری رمزارز ساخته شده‌اند.

  • نگهداری در کیف پول های نرمافزاری

نگه‌داری در کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز یکی دیگر از روش های نگهداری از رمز ارزهایتان است که هم در دستگاه موبایل هوشمند و هم در کامپیوتر های خانگی دارای نرم‌افزارهای قابل تهیه هستند. شما می‌توانید رمزارزهای خود را به آن‌ها انتقال دهید که این نوع کیف پول‌ها نیز دارای کدهای بازیابی هستند که معمولا 12 کلمه‌ای ست که در صورت فراموشی این کدهای بازیابی دسترسی به سرمایه رمزارزیتان از بین می‌رود.

با پیروی از نوشته های بالا و تحقیق و مطالعه بیشتر درباره این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده  و  سود خوبی کسب کنید  اما همیشه ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید و مدام در حال مطالعه و یادگیری روش های سرمایه‌گذاری و فناوری این حوزه بی حد و حصر باشید.

به امید موفقیت روز افزون شما

سلب مسئولیت : کلیه بخش‌های این وب‌سایت صرفاً به منظور تسهیل در فرایند تصمیم‌گیری کاربران گرامی طراحی و ارائه شده‌اند و پیشنهاد سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شوند. عواقب ناشی از تفسیر اطلاعات ارائه شده در این وب‌سایت که منجر به تصمیمات سرمایه‌گذاری شود بر عهده شخص سرمایه‌گذار بوده و مسئولیتی در خصوص سودها و زیان‌های احتمالی متوجه صاحبان این وبسایت و نویسنده نیست.

دکمه بازگشت به بالا