تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۱ اردیبهشت)

امکان سرمایه‌گذاری در رمز‌ارزها برای مشتریان خاص غول بانکداری سوئیس

یو‌بی‌اس (UBS Group AG)، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی، به مشتریان ثروتمند خود پیشنهاد سرمایه‌گذاری بخش کوچکی از سبد دارایی‌هایشان در رمز ارز می‌دهد. این غول بانکداری در حال بررسی راه‌های متنوع ارائه خدمات سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال است و به گزارش بلومبرگ، تلاطم‌های شدید این بازار یکی از نگرانی‌های این گروه مالی است.   ‌

منبع: cointelegraph  

حمایت قهرمان آمریکایی از بیت کوین

تام بردی (Tom Brady)، صاحب ۷ عنوان قهرمانی در فینال لیگ فوتبال آمریکا، با تغییر عکس پروفایل توییتر خود به چشمان لیزری (laser eyes) از بیت کوین حمایت کرد. چشمان لیزری یک میم پرطرفدار در میان هواداران بیت کوین است که به هدف ۱۰۰ هزاردلاری برای این توکن اصلی بازار رمز ارز اشاره دارد. پیش از این شایعات از سرمایه‌گذاری او در بیت‌کوین خبر داده بودند. در ابتدای سال جاری میلادی نیز او پرده از تصمیم خود برای راه‌اندازی یک پلتفرم توکن‌های غیر مثلی (NFT) برداشته بود.  

منبع: forbes  

پروژه فضایی داج-۱ در ابتدای سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی می‌شود

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX)، متعلق به ایلان ماسک (Elon Musk)، پروژه ماموریت به ماه داج-۱ (DOGE-1) را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ لانچ خواهد کرد. این شرکت داج‌کوین (Dogecoin) را برای پرداخت هزینه اتین پروژه قبول کرد. داج-۱ به شکل یک ماهواره مکعبی با وزن ۴۰ کیلوگرم با یک راکت فالکون ۹ (Falcon 9) به فضا پرتاب خواهد شد.

منبع: CNBC

گولدمن ساکس سامانه رصد اطلاعات رمز ارزهای مهم را راه‌اندازی کرد

گولدمن ساکس (Goldman Sachs)، معروفترین بانک سرمایه‌گذاری در جهان که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است، با اعلام خبر راه اندازی داشبورد داراییهای دیجیتال، باز آمادگی خود برای ورود به اقتصاد رمز ارز نشان داد. این خبر از ظریق یک خبرنامه داخلی که به دست شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) رسیده بود افشا شد. این بانک سرمایه‌گذاری که در اوراق بهادار و مدیریت سرمایه نیز فعال است پیشتر با خبر راه‌اندازی یک تیم متخصص معاملات رمز ارز ورود قوی خود به حوزه را آشکار کرده بود.

منبع: ccnews24  

عبور مقدار احتکار رمز ارز در چندین شرکت کره‌جنوبی از ۱۰ میلیارد وون

دست کم ۲۳ شرکت کره‌ایی در حال احتکار رمز ارزها به عنوان دارایی‌های ناملموس (intangible assets) هستند. در این میان حداقل ۴ شرکت معادل بیش از ۱۰ میلیارد وون (Won) رمز ارز را در فهرست دارایی‌های خود به نهاد‌های نظارتی اعلام کرده‌اند. شرکت دونامو (Dunamu) یکی از این شرکت هاست که حداقل ۴۱ میلیون دلار رمز ارز، ‌شامل بیت کوین و اتریوم، در فهرست دارایی‌های ناملموس خود دارد.

منبع: beincrypto  

نگرانی زیست محیطی از تبدیل نیروگاه متروکه به مزرعه ماینینگ

راه‌اندازی نیروگاه متروکه گرینیج (Greenidge) به عنوان مزرعه استخراج بیت کوین موجب نگرانی فعالان محیط زیست شده است. این نیروگاه توسط هولدینگ اطلس (Atlas Holdings) خریداری شده بود و پس از صرف هزینه ۶۵ میلیون دلاری بازسازی برای تغییر سوخت آن از ذغال سنگ به گاز طبیعی و احداث زیرساخت‌های برقی لازم برای ماینینگ در این مقیاس راه‌اندازی شد. این نیروگاه سابقاً برق مورد نیاز شهر مجاور خود در ایالت نیویورک را تامین می‌کرد. این مجموعه با ظرفیت ۱۵ مگاوات روزانه ۵ و نیم بیت کوین استخراج می‌کند که با احتساب قیمت ۵۷ هزار دلار برای هر بیت کوین استخراج روزانه آن برابر با حدود ۳۱۶ هزار دلار است.

منبع: beincrypto  

ضرر شرکت ماینینگ هایو پس از قطع یارانه توسط دولت نروژ

شرکت ماینینگ رمز ارز هایو (Hive) دیتا سنتر خود در نروژ با قیمتی کمتر از ارزش واقعی فروخت. این فروش پس از آن انجام شد که دولت نروژ تصمیم به قطع یارانه اختصاص یافته به مالیات مصرف برق هایو گرفت. کولوس (Kolos) زیر مجموعه هایو در نروژ بود که این شرکت به علت نگرانی از تغییرات در جریان در این کشور آن را تعطیل کرد. این یارانه از نوامبر سال ۲۰۱۸ اعمال می‌شد.  

منبع: beincrypto  

حجم معاملات ۲۴ ساعته پاراسو‌آپ به بیش از ۳۷ میلیون دلار رسید

حجم معاملات انجام شده در پلتفرم غیرمتمرکز (decentralized exchange aggregator) پاراسوآپ (ParaSwap) به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار رسید. این افزایش ناگهانی پاراسوآپ را به رده هفدهم رتبه‌بندی دپ‌رادار (DappRadar) رساند. به علت کارمزد صفر برای محصولات دیفای (DeFi) مبتنی بر شبکه اتریوم، پاراسوآپ در حال جذب کاربران بیشتری است. سود این پلتفرم از ۵۰ درصد لغزش مثبت خالص (net positive slippage) به دست می‌آید.  

منبع:  beincrypto

موسسه کاوا از کاوا سوآپ رونمایی کرد

موسسه کاوا (Kava Labs) از اولین محصول هاب نقدینگی میان-زنجیره‌ایی (Cross-Chain Liquidity Hub) خود با عنوان کاوا سوآپ (Kava Swap) رونمایی کرد. این هاب از آگوست (۱۰ مرداد – ۹ شهریور) راه‌اندازی می‌شود. این اولین محصول آماده به تولید (production-ready) در این زمینه است که می تواند مورد استفاده تمامی اپلیکیشن‌ها و مراکز خدمات دیفای (DeFi)، یا همان خدمات مالی غیر متمرکز، قرار گیرد.   

منبع: beincrypto

تلاش شرکت کانادایی برای جبران تاثیرات کربنی رمز ارزها

شرکت ناین‌پوینت پارتنرز (Ninepoint Partners)، که یک صندوق سرمایه‌گذاری کانادایی است، بخشی از کارمزد مدیریت صندوق قابل معامله در بورس (ETF) رمز ارزی خود را به جبران تاثیرات کربنی ناشی از استخراج رمز ارزها اختصاص داد. این اقدام در واکنش به انتقادات و نگرانی‌ها در باب مصرف زیاد انرژی در فرآیند ماینینگ انجام شد. الکس تپ‌اسکات (Alex Tapscott)، مدیر عامل این صندوق سرمایه‌گذاری کانادایی، گفت امیدوار است این اقدام نگرانی سرمایه‌گذاران را کاهش دهد.

منبع: beincrypto  

مارک یوسکو: ارزش بیت کوین به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیر عامل مورگان کریک (Morgan Creek)، بیت کوین (BTC) را برابر با طلای دیجیتال دانست و افزود با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به طلا، ارزش آن در ۴ تا ۵ سال آینده به ۲۵۰ هزار دلار نزدیک خواهد شد. او که از پیشگامان و افراد برجسته بازار کریپتو است معتقد است بسیاری از سرمایه‌گذاران این توکن را یک دارایی همراه با ارزش می‌دانند. او ضمن تجلیل از اتریوم (Ethereum)، داج‌کوین (Dogecoin) را یک شوخی دانست.  

منبع: beincrypto  

راه‌اندازی جمع‌کننده اوراکل جدید توسط موسسه آلفا فایننس

جمع‌کننده اوراکل جدید (oracle aggregator) موسسه آلفا فایننس (Alpha Finance Lab) راه اندازی شد تا مشکلات این پلتفرم را برای تطبیق با گسترش حوزه دیفای (DeFi) برطرف کند. این محصول جدید با استفاده از اطلاعات بند پروتکل (Band Protocol) و تامین کنندگان اوراکل چین‌لینک (Chainlink oracle providers) توسعه یافته است.

منبع: beincrypto  

حمایت کاندیدای ریاست دیوان محاسبات شهر نیویورک از رمز ارزها

رشما پتل (Reshma Patel)، نامزد تصدی پست ریاست دیوان محاسبات شهر نیویورک، گفت می‌خواهد این شهر در رمز ارزها و شرکت‌های بلاک چین سرمایه‌گذاری کند. طبق برنامه پیشنهادی او ۱ تا ۳ درصد از منابع صندوق بازنشستگی شهر باید به سرمایه‌گذاری در این حوزه اختصاص یابد. فرانسیس سوآرز (Francis Suarez)، شهردار میامی، هم موافقت خود را با اختصاص ۱ درصد از منابع خزانه شهر به سرمایه‌گذاری در بیت کوین اعلام کرد.
منبع: beincrypto

شرکت چینی پرداخت از طریق داج‌کوین، اتریوم و بیت کوین را می‌پذیرد

اربن تی (Urban Tea)، شرکت چینی چای، شروع به پذیرش پرداخت‌ از طریق داج‌کوین (Dogecoin)، اتریوم (Ethereum) و بیت کوین (Bitcoin) کرد. این شرکت سهامی عام این خبر را روز دوشنبه اعلام کرد. رستوران‌های آمریکایی زیر مجموعه شرکت نیویورکی گوکوئی منجمنت (Guokui Management) نیز این ۳ رمز ارز را می‌پذیرند. شیانلنگ وو (Xianlong Wu)، مدیر عامل این شرکت گفت اربن تی قصد دارد ارزهای دیجیتال را به زندگی مشتریانش بیاورد.
منبع: u.today

افزایش سرعت انتقال اتریوم به بخش غیر متمرکز

میزان اتر (ETH) موجود در صرافی‌ها ۳۰ درصد در ۹ ماه گذشته کاهش داشته است و هم اکنون ۲۳ درصد از عرضه در دیفای‌ (DeFi) و قراردادهای هوشمند (smart contracts) قرار دارد. کاربردی بودن موجب افزایش تقاضا برای اتر شده است. تحلیل‌های شبکه نشان می‌دهند، تغییرات اخیر باعث شده تا سرعت انتقال این توکن از خدمات مالی متمرکز (CeFi) مانند صرافی‌ها به بخش غیرمتمرکز بیشتر شود.  

منبع: beincrypto

کتی وود به هیئت مدیره یک موسسه اروپایی کریپتو ملحق شد

بنابر گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، کتی وود (Cathie Wood)، بنیانگذار و مدیرعامل آرک اینوست (Ark Invest)، به هیئت مدیره هولدینگ اروپایی آمون (Amun Holdings) ملحق شد. وود در هفته‌های اخیر چندین میلیون دلار از سهام صرافی کوین‌بیس را خریداری کرده است. هولدینگ آمون یک موسسه فعال در حوزه رمز ارز در زوریخ سوئیس است که خدمات صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETP) ارائه می‌دهد. طبق اظهارات هنی رشوان (Hany Rashwan)، مدیرعامل این هولدینگ، آمون در حال حاضر در حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه را مدیریت می‌کند که جهش بزرگی از مبلغ ۲۷ میلیون دلار در مارس سال گذشته است.

منبع: decrypt

استفاده آزمایشی از یوآن دیجیتال در علی‌پی

قرار است، علی‌پی (Alipay)، غول پرداخت آنلاین چین، به تعداد محدودی از کاربران اجازه استفاده آزمایشی از یوآن دیجیتال بدهد. بنابر اعلام اوراق بهادار چین (China Securities Journal) در روز دوشنبه، این امکان جدید در پی پیوستن مای‌بنک (MYbank) با پروتکل استفاده آزمایشی یو‌ان دیجیتال است.   

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا