پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۲ اردیبهشت)

آغاز پذیرش بیت کوین توسط شرکت پالانتیر

شرکت نرم‌افزار و تحلیل پالانتیر (Palantir) اعلام کرد از این پس بیت کوین را برای تسویه حساب‌های مالی با مشتریانش می‌پذیرد. همچنین در همین اطلاعیه، پالانتیر تاکید کرد به زودی بیت کوین به صورت تراز مالی شرکت وارد می‌شود. این شرکت در گزارش روز سه‌شنبه خود اعلام کرد در ۳ ماه اول سال جاری میلادی ۴۹ درصد افزایش درآمد داشته است. پیتر تیل یکی از بنیانگذاران این شرکت است و سایر شرکت‌های او مانند پی‌پال (PayPal) و ونمو (Venmo) پیش‌تر پذیرش بیت کوین را اعلام کرده بودند.  

منبع: beincrypto  

پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری جاستین سان به ایلان ماسک

جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار پلتفرم رمز ارزی ترون (Tron)، معادل ۵۰ میلیون دلار داج‌کوین (Dogecoin) به ایلان ماسک (Elon Musk) پیشنهاد داده است تا منابع مالی را برای لانچ ماهواره اسپیس‌ایکس (SpaceX) به ماه برای ترون و بیت‌تورنت (BitTorrent) تامین کند.     

منبع: finbold  

وزیر دارایی سابق از دولت هند خواست خدمات کریپتو را تشویق کند

سوبهاش چاندرا گارگ (Subhash Chandra Garg)، وزیر دارایی سابق که ریاست کمیته لایحه رمز ارز در هند را بر عهده داشت، گفت دولت هند نباید رمز ارزها را ممنوع کند بلکه باید مقررات لازم را وضع کند. او همچنین از دولت خواست تا خدمات رمز ارز را تشویق کند.

منبع: bitcoin.com  

استفاده پولکادات از پارسیک برای اتوماسیون پیچیده‌تر

امکانات پشتیبانی پارسیک (PARSIQ) به زنجیره رله (Relay Chain) پولکادات (Polkadot) اضافه شد. پارسیک از ماشه‌های هوشمند (smart trigger) برای ارسال هشدار تراکنش‌ها به معامله‌گران (trader) استفاده می‌کند. بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، سولانا (Solana) و بایننس (Binance) از جمله بهره‌برداران سامانه پارسیک هستند.   

منبع: beincrypto  

پیش‌بینی پیتر شیف درباره رقابت بیت کوین و اتریوم

پیتر شیف (Peter Schiff)، طرفدار دوآتشه طلا و منتقد سرسخت بیت کوین، در آخرین توییت خود گفته است اتریوم ممکن است به سلطه بیت کوین پایان دهد و حجم بزرگتری از بازار رمز ارز را به خود اختصاص دهد. او همچنان معتقد است بیت کوین نمی‌تواند جایگزین طلا شود. نرخ نسبت اتریوم به بیت کوین حدود ۱۱۹ درصد از ابتدای سال جاری میلادی رشد داشته است. در همین حال، برای اولین بار از ژوئن ۲۰۱۸، سلطه بیت کوین به کمتر از ۴۴ درصد حجم بازار کاهش یافته است.  

منبع: u.today  

 Merriam Webster معنای واژه NFT را به دیکشنری خود افزود

دیکشنری قدیمی و معروف Merriam Webster که از زیرمجموعه‌های دانشنامه بریتانیکا محسوب می‌شود، معنای واژه NFT یا همان توکن‌های غیر مثلی را وارد لغات دیکشنری خود کرده است. همچنین این شرکت مزایده‌ای برای یک توکن NFT در حراجی OpenSea برگزار کرد که سود حاصل از این حراج در جهت ارتقای سطح آموزش در ۶۰ کشور مختلف صرف خواهد شد.

منبع: coindesk

سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری شرکت «Brooker Group» در دیفای

شرکت مشاوره مالی Brooker Group در نظر دارد رقمی حدود ۵۰ میلیون دلار در پروژه‌های دیفای (DeFi) سرمایه‌گذاری کند. این شرکت رقم مذکور را در بیش از ۱۵ اکوسیستم برتر بازار از جمله Binance، Uniswap و Filecoin سرمایه‌گذاری خواهد کرد. Brooker Group همچنین هودلر مقداری بیت کوین به ارزش حدودی 6.6 میلیون دلار است.

منبع: coindesk

فروش توکن‌های NFT کریپتوپانک به قیمت ۱۶.۹ میلیون دلار

تعداد ۹ کریپتوپانک (CryptoPunk) در مزایده‌ای به قیمت ۱۶.۹ میلیون دلار به فروش رفت. مجموعه کریپتوپانک جزو نخستین پروژه‌های NFT در حوزه ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌روند که بر بستر اتریوم عرضه می‌شوند. کریپتوپانک‌ها، تصاویر ۲۴ در ۲۴ پیکلسی هستند که به صورت الگوریتمی تولید شده‌اند و تعداد ۱۰ هزار از آن به‌صورت منحصربه‌فرد روی اتریوم ایجاد شده است.

منبع: decrypt

رشد ۴۶ درصدی ایاس در پی سرمایه‌گذاری block.one

قیمت توکن ایاس (EOS) پس از سرمایه‌گذاری شرکت بلاک‌چین block.one در ارزهای دیجیتال به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار، ۴۶ درصد رشد کرد و از ۹.۱۷ دلار به محدوده قیمت ۱۵ دلار رسید. این شرکت ۲۵۰ میلیون دلار ایاس و ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.

منبع: decrypt

حمایت مارک کوبان از NFTهای بازی Axie Infinity

شرکت Sky Mavis که توسعه‌دهنده بازی Axie Infinity است، از سرمایه‌گذاری ۷.۵ میلیون دلاری بر روی این بازی مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم خبر داد. مارک کوبان (Mark Cuban) سرمایه‌گذار مشهور نیز یکی از سرمایه‌گذاران بر روی این پروژه است.

منبع: decrypt

دولت آمریکا از پلتفرم تکس‌بیت استفاده خواهد کرد

سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) پلتفرم تکس‌بیت (TaxBit) را برای حسابرسی مالیات درآمدهای رمز ارزی انتخاب کرده است. تکس‌بیت تضمین خواهد کرد تا اظهارنامه صحیح مالیاتی برای معامله‌گران رمز ارز با حجم های بالای تراکنش به دولت آمریکا تسلیم شود. تکس‌بیت اخیراً موفق به جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه در مرحله اول فاندینگ (Series A) شد.    

منبع: beincrypto  

عبور حجم تراکنش ماهیانه صرافی اف‌تی‌ایکس از ۴۰۰ میلیارد دلار

حجم تراکنش ماهیانه صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) در ماه آوریل بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار بوده که این صرافی را بدل به یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارز در جهان کرده است. این رقم یک رشد ۲۵ برابری را در مقایسه با آوریل سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین در همین مدت، میانگین تراکنش روزانه در این صرافی در حدود ۱۴ میلیارد دلار بوده است. این پلتفرم معاملاتی روز شنبه دومین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) بنیانگذار این صرافی است.  

منبع: beincrypto  

رونمایی ایزی‌فای از طرح خود برای احیای اعتماد کاربران

ایزی‌فای (EasyFi)، یک پروتکل استقراضی لایه دوم، اعلام کرد که قصد دارد پروتکل خود را دوباره به فعالیت دیفای (DeFi) بازگرداند. این تصمیم در پی ان اتخاذ شد که مشکلات امنیتی موجب شد تا بیش از ۸۰ میلیون دلار از منابع این پلتفرم از بین برود. با اعمال بررسی های امنیتی، بیمه و نقشه راه برای لانچ محصولات جدید، ایزی‌فای قصد دارد تا شبکه خود را به طور کامل احیاء کند. این پروتکل در ۱۹ آوریل مورد حمله هکرها قرار گرفت.  

منبع: coinquora  

پروتکل بالانسر نسخه دوم خود را عرضه کرد

پروتکل بالانسر (Balancer)، یک بازارساز خودکار (AMM) مبتنی بر اتریوم، نسخه دوم (V2) خود را پس از یک سال کار روی توسعه آن منتشر کرد. بالانسر کاربران را قادر می‌سازد تا با تأمین نقدینگی در این پلتفرم، درآمد کسب کنند. بالانسر یک پلتفرم لایه دوم است که بر روی Uniswap ساخته شده است و به بازار سازها اجازه می‌دهد چندین دارایی با وزن متفاوت را در یک استخر واحد ترکیب کنند.

منبع: coinquora  

جهش داج کوین با توییت ایلان ماسک

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا(Tesla)، در توییتی در روز گذشته از کاربران نظرسنجی کرده بود و نظرشان درباره پذیرش پرداخت از طریق داج‌کوین توسط شرکت تسلا را جویا شده بود. همین موضوع موجب شد تا ارزش این توکن از ۴۶ سنت تا ۵۴ سنت صعود کند. علیرغم رشد معمول ارزش داج‌کوین پس از توییت‌های ماسک، این توکن پس از حضور ماسک در برنامه اس‌ان‌ال (SNL) روند نزولی داشت.  

منبع: beincrypto  

اتریوم بالاترین رکورد قیمتی خود را ثبت کرد

اتر (ETH)، توکن بومی شبکه اتریوم (Ethereum)، با عبور از قمیت ۴۳۰۰ دلار، بالاترین قیمت تاریخ خود را ثبت کرد. برخی کارشناسان احتمال رسیدن ارزش این توکن به ۴۴۰۰ دلار را مطرح کرده‌اند. مقاومت جدید در محدوده ۴۲۰۰ تا ۴۲۵۰ دلار در حال شکل‌گیری است. در همین حال، حجم بازار (market cap) این توکن نیز با عبور از ۵۰۰ میلیارد دلار از ارزش ویزا (Visa)، غول خدمات مالی، پیشی گرفت.

منبع: cryptonews

بلاک‌وان صرافی رمز ارز بولیش را راه‌اندازی کرد

پلتفرم بلاک‌چین بلاک‌وان (Block.one) اعلام کرد در حال راه‌اندازی صرافی جدید رمز ارز بر بستر بلاک‌چین با نام بولیش (Bullish) است. بنابر این اطلاعیه، ۱۰ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد شد.   

منبع: beincrypto  

بورس اختیار معامله شیکاگو درخواست تشکیل صندوق فیدلیتی را به SEC تسلیم کرد

بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) با ارسال درخواستی از کمیسیون بورس و اوراق و بهادار آمریکا (SEC) خواست تا به صندوق قابل معامله در بورس (ETF) متعلق به شرکت فیدلیتی (Fidelity) برای بیت کوین مجوز فعالیت بدهد. نام این صندوق وایز اوریجین بیت کوین (Wise Origin Bitcoin) است. طبق مقررات SEC، یک بورس باید در هنگام تکمیل فرم 19b-4 از درخواست تشکیل صندوق حمایت کند تا SEC بررسی درخواست را آغاز کند.   

منبع: businessinsider  

شیلد فایننس موفق به جذب ۷۸۰ هزار دلار سرمایه شد

شیلد فایننس (Shield Finance)، یک دیفای چند‌زنجیره‌ایی تجمیع‌ساز بیمه (multi-chain DeFi insurance aggregator)، موفق شد در مرحله جذب سرمایه خصوصی (private fundraising round) مبلغی بیش از ۷۸۰ هزار دلار را جمع‌آوری کند. عرضه اولیه صرافی غیر متمرکز (Initial Dex Offering) آن در ۲۹ اردیبهشت از طریق لانچپد ایگنیشن (Ignition Launchpad) بر روی شبکه پید (PAID Network) خواهد بود. دنیس گورباچف (Denis Gorbachev)، مدیر عامل شیلد فایننس، معتقد است با افزایش بازیگران صنعت بیمه، یک تجمیع‌ساز می تواند کاربران زیادی را به خود جلب کند.   

منبع: coinquora  

جذب بیش از ۲ میلیون دلار توسط کوآن‌پلتفرم

کوآن‌پلتفرم (QANplatform) موفق شد تا با جذب ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار سرمایه در مرحله جذب پرخطر (venture round) وارد مرحله تازه‌ایی شود و در انتظار فهرست شدن در یونی‌سوآپ (Uniswap) است.

منبع: coinquora

سقوط تعداد نهنگ‌های بیت کوین به کمترین مقدار ۵ ماه گذشته

بنابر داده‌های سایت تحلیل گلس‌نود (Glassnode)، روز دوشنبه، تعداد نهنگ‌های بیت کوین به کمترین حد خود در ۵ ماه و نیم گذشته رسید. بنابر این گزارش، اکنون تنها ۱۹۴۳ نهنگ با بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود در شبکه رصد شده‌اند که این یک کاهش ۱۳ درصدی نسبت به ۷ فوریه را نشان می‌دهد. انی موضوع یک نشانه گاوی برای بازار رمز ارزها است.    

منبع: businessinsider

امکان معامله توکن‌های غیر مثلی بر روی پلتفرم ای‌بی

خبرگزاری رویترز (Reuters) روز سه‌شنبه گزارش داد، ای‌بی (eBay) در حال ورود به بازار توکن‌های غیر مثلی (NFT) است و به زودی امکان معامله اقلام کلکسیونی دیجیتال را بر پلتفرم خود فراهم خواهد کرد. این سایت خرید و فروش آنلاین اعلام کرده است ابزار‌ها و سیاست‌های این موضوع را به زودی به اطلاع آن دسته از کاربرانی که خواهان مبادله توکن‌های غیر مثلی هستند می‌رساند.    

منبع: businessinsider

مجلس ایالتی تگزاس لایحه قانون رمز ارز‌ها را تصویب کرد

مجلس نمایندگان ایالت تگزاس لایحه ارز مجازی (Virtual Currency Bill) را که وضعیت قانونی رمز ارزها را به رسمیت می‌شناسد تصویب کرد. این لایحه باید به تصویب سنای ایالتی نیز برشد تا به قانون بدل شود. در صورت تصویب نهایی تگزاس در کنار ایالت ویومینگ (Wyoming) به هاب رمز ارز در آمریکا بدل خواهد شد.  

منبع: u.today

دادگاه بعدی ریپل به شکل تله‌کنفرانس برگزار خواهد شد

جلسه بعدی بررسی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (Securities and Exchange Commission) علیه شرکت ریپل (Ripple) به شکل تله‌کنفرانس در تاریخ ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

منبع: u.today

رمز ارز جدید برای حمایت از حیوانات

کارول بسکین (Carole Baskin)، مدیر عامل بیگ کت رسکیو (Big Cat Rescue)، رمز ارز جدیدی با عنوان دالرکت ($CAT) را راه اندازی کرده است. او می گوید این ابتدای راه است و قصد دارد وارد حوزه توکن‌های غیر مثلی (NFT) نیز شود.  

منبع: beincrypto

اندونزی در حال بررسی مالیات بر رمز ارزها

نیلمالدرین نور (Neilmaldrin Noor)، نماینده اداره مالیات اندونزی، به خبرگزاری رویترز گفت: «هر سود و اکتساب سرمایه‌ایی که از تراکنشی به دست می‌آید، آن سود مشمول اخذ مالیات می‌شود.» هرچند این قانون هنوز در مرحله بررسی است، ولی گفته می‌شود بنابر پیشنهاد مورد بحث، مالیات مصوب بر این بخش بیش از ۵ صدم درصد نباشد. در سال ۲۰۱۹، اندونزی در رده سوم کشور‌های مالک رمز ارز بود.  

منبع: beincrypto

ارزش بازار رمز ارز جدید یک روز پس از راه‌اندازی به ۴۵ میلیارد دلار رسید

یک رمز ارز جدید که روز دوشنبه با نام اینترنت کمپیوتر (Internet Computer) راه‌اندازی شد، حالا یکی از رمز ارزهای بزرگ جهان است و به ارزش بازار بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسیده است. این توکن و دفترکل دیجیتال (digital ledger) مرتبط با آن قرار است به هر کسی که قصد توسعه یک نرم‌افزار یا تولید محتوا دارد کمک کند.  

منبع: bloomberg

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.