تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۶ اسفند)

  • شرکت اسکوئر ۱۷۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید

شرکت خدمات مالی اسکوئر (Square)، از خرید تعداد ۳.۳۱۸ بیت کوین دیگر به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار خبر داد. این شرکت پیش از این حدود ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده بود که حدود ۵ درصد از کل دارایی نقدی این شرکت را در بر می‌گیرد. اسکوئر در یک مصاحبه مطبوعاتی اذعان داشت کریپتوکارنسی ابزاری برای تواندمند سازی اقتصادی است، راهی برای مشارکت افراد در سیستم پولی جهانی ارائه می‌کند و از آینده مالی آنان محافظت می‌کند.

منبع: seekingalpha

 

  • ایرفرانس دیجیتال سازی نتایج تست‌های کویید۱۹ را با کمک فناوری بلاک‌چین آزمایش می‌کند

شرکت هواپیمایی ایرفرانس (Ari France) به منظور سهولت بیشتر سفرهای هوایی، از همکاری خود با ICC AOKpass خبر داد. AOKpass یک اپلیکیشن موبایلی است که امکان ثبت نتایج آزمایشات کرونا (COVID-19) مسافران که در آزمایشگاه‌های مورد تایید انجام شده باشد را بر روی این اپلیکیشن میسر می‌سازد. مسافران پس از ورود به فرودگاه، بجای ارائه نتیجه تست کاغذی، گواهی سلامت خود بر روی این اپلیکیشن را نشان می‌دهند. امنیت گواهی سلامت بر روی این اپلیکیشن توسط فناوری بلاک‌چین تضمین شده است.

منبع: businesswire

 

  • در نیجریه قیمت هر بیت کوین به ۶۸ هزار دلار رسید

قیمت بیت کوین در صرافی رسمی نیجریه از ۶۸ هزار دلار عبور کرده است. پس از تغییر قیمت دلار آمریکا به ۳۸۰ نیرا در نیجریه، قیمت بیت کوین در پلتفرم رسمی LocalBitcoins به ۶۸.۲۴۶ دلار رسید. این نشان می‌دهد بیت کوین در کشورهای مختلف دارای قیمت‌های بالاتری است.

منبع: coindesk

 

  • با ریزش قیمت بیت کوین و سهام تسلا، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا به دنبال اصلاح شارپی قیمت بیت کوین و سقوط ارزش سهام شرک خود که به عقیده برخی از تحلیلگران این دو باهم مرتبط است، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد و جف بزوس (Jeff Bezos) مدیرعامل آمازون مجدداً جای او را گرفت. برخی نیز معتقدند مشکلات کنترل کیفی بوجود آمده در چین عامل ریزش سهام تسلا بوده است.

منبع: cointelegraph

 

  • آذری جهرمی: بانک مرکزی حالا ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه زمانی بحث پیگیری رمزارز را شروع کردیم، اظهار کرد: بانک مرکزی در زمان مدیریت قبلی دکتر سیف نظرش بر این بود که رمزارز چون یک نوع ارز است جزو حوزه‌های فعالیت بانک مرکزی به شمار می‌رود، ما هم کل کارهایی که در این حوزه انجام شده بود را به آنها منتقل کردیم تا با چارچوبی که مد نظر آنهاست پیش برویم.

وی افزود: آخرین خبر از این موضوع، خبر آقای همتی در صفحه اینستاگرامشان بود که روی رمزارز به نتایجی رسیدند و آخرین گزارش را دادند. پیام دکتر همتی این بود که بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به این مرحله رسیده که روی آن در حال کار کردن است تا رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند. ‌این مهم‌ترین پیام رئیس بانک مرکزی در دوره جدید بود که دارد اتفاق می‌افتد و پیش می‌رود.

منبع: ایسنا

 

  • تست پاراچین‌های آینده پولکادات در شبکه Kusama

پولکادات (Polkadat) پیش از راه‌اندازی پاراچین‌های (parachain) خود، یک نقشه راه جامع منتشر کرد که در آن مشخص شد همه پاراچین‌های در حال راه اندازی ابتدا در شبکه‌های Rococo و Kusama Network آزمایش و اصلاح خواهند شد و توسعه دهندگان قادرخواهند بود تا قبل از استفاده از پاراچین‌های خود در شبکه اصلی، آن‌ها را آزمایش و رفع اشکال کنند. پاراچین‌ها عناصر سازنده شبکه بلندپروازانه پولکادات هستند که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: coinmarketcap

 

  • یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های سوئیس تجارت ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند

بانک خصوصی سوئیسی Bordier & Cie که در سال ۱۸۴۴ تاسیس شده است، اکنون تجارت ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند. Bordier برای این منظور با بانک Sygnum، نخستین بانک دارایی‌های دیجیتال جهان همکاری کرده است. این بدان معناست که راه حل بانکداری Sygnum با زیرساخت‌های داخلی Bordier ادغام شده است و این امر به کاربران Bordier امکان معامله و نگهداری ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

منبع: theblockcrypto

 

  • جابجایی تعداد ۲۸۷ میلیون XRP توسط ریپل و کوین‌بیس

ربات ردیاب Whale Alerts از جابجایی ۲۸۷.۲ میلیون XRP در ظرف ۲۴ ساعت خبر داده است. این جابجایی میان ریپل و صرافی کوین‌بیس (coinbase) و طرف‌های شرکت کننده دیگر انجام شده است. ارزش ریپل‌های جابجا شده حدود ۱۴۱ میلیون دلار است. همچنین، ریپل ۳۰ میلیون XRP را از کیف خود به صرافی Bitstamp ارسال کرده است.

منبع: coinmarketcap

 

  • صندوق ETF بیت کوین کانادا اکنون ۴۷۰ میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد

صندوق Purpose Bitcoin ETF، نخستین صندوق قابل معامله بیت کوین در جهان، ظرف یک هفته پس از راه اندازی بیش از ۹۳۰۰ بیت کوین به ارزش حدودی ۴۷۰ میلیون دلار جذب کرده است. اقدام به خرید با این حجم در زمانی اتفاق افتاده است که بازار رمز ارزها یکی از شدیدترین ریزش‌های تاریخ خود را تجربه کرده است. این امر اثبات کننده میزان تقاضای بالا از سوی سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی است.

منبع: decrypt

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا