تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

اصطلاح وال در بازار ارز دیجیتال به چه معناست؟

اصطلاح وال

بازار ارز دیجیتال میزبان سرمایه گذاران با بودجه‌های مختلف

بازار ارز دیجیتال ، به مانند سایر بازارهای موجود در دنیا، از شرایط و ویژگی‏‌های مخصوص به خود برخوردار است و این شرایط هستند که باعث تفاوت در نوع عملکرد و عکس العمل‌‏های بازارها، نسبت به هم می‌‏گردند. بازار ارز دیجیتال هم اینک میزبان سرمایه‏‌گذاران متعدد از جاهای مختلف دنیا با بودجه‌‏های متفاوت است. افرادی که بنا بر بودجه و توانایی مالی خود، نسبت به سرمایه گذاری در این بازار، اقدام کرده و دست به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود می‌‏زنند که در نهایت یا موفق به کسب سود می‏‌شوند و یا این که بخشی از سرمایه‌‏ی خود را از دست می‏‌دهند.

در این بین شناخت و آگاهی از شرایط موجود در بازار، به عنوان اصلی‏‌ترین و مهم‌‏ترین کمک برای سرمایه‏‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌‏رود. منظور از شناخت و آگاهی این است که فرد سرمایه گذار با اصطلاحات مختلف به کار رفته در بازار ارزهای دیجیتال آشنا بوده و شرایط و وضعیت‌‏های متفاوت این بازار را بشناسد و بر اساس این شناخت، نسبت به تعیین استراتژی‌‏های خود اقدام نماید. چرا که این پارامتر‏ها می‌‏توانند یکی از عوامل موفقیت فرد سرمایه‏‌گذار در بازار ارزهای دیجیتال شوند.

اصطلاح ” وال ” در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از اصطلاحات به کار گرفته شده در بازار ارز دیجیتال ، اصطلاح ” وال ” می‌‏باشد. همانطور که می‏دانید وال یکی از بزرگ‏ترین موجودات روی کره‌‏ی زمین می‏‌باشد. ولی در واقع، چرا در بازارهای جهانی و بخصوص بازار ارزهای دیجیتال از اصطلاح وال استفاده می‌‏شود و معنای دقیق این کلمه چه می‌‏باشد و با دانستن موارد کاربرد آن، چه استراتژی‌‏هایی را می‏‌توان در خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کار برد؟ این‌‏ها همه از جمله سوالاتی هستند که در ادامه‌‏ی این مقاله، به آن‌‏ها پاسخ داده خواهد شد.

خرید و فروش سرمایه گذاران بزرگ ارز دیجیتال منجر به تغییر وضعیت قیمت ارزها می‌شود.

به گفته و عقیده‏‌ی بسیاری از کارشناسان برخی از افراد هستند که در بازار ارز دیجیتال با استراتژی‌‏های خود، وضعیت و نحوه‏‌ی عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را کنترل می‏‌کنند. در واقع این افراد با خرید و فروش‌‏های خود باعث ایجاد تغییراتی در وضعیت قیمت برخی از ارزها در بازار می‌‏شوند و شرایط فعلی آن‌‏ها را به طور کلی تحت تأثیر قرار داده و تغییر می‌‏دهند. استراتژی‌‏ها و در واقع خرید و فروش‌‏های این افراد در حد و اندازه‌‏های بزرگ بوده و این افراد با خرید و فروش‏‌های حجیم خود از یک ارز دیجیتال، ضربات تأثیر‌گذاری را بر پیکره‏‌ی بازار ارزهای دیجیتال وارد می‌‏کنند که گاهی اوقات این ضربات در جهت مثبت بوده و گاهی نیز در جهت منفی می‌‏باشد.

در واقع این افراد با حرکات و معاملات حجیم خود سیر حرکتی قیمت ارزهای دیجیتال را تغییر می‌‏دهند. در اصطلاح به چنین افرادی وال گفته می‌‏شود چرا که خرید و فروش‌‏های آن‌‏ها، به مانند وال‌‏ها، بزرگ بوده و با صورت گرفتن معاملات، این افراد به مانند وال‌‏ها که با پرش و شیرجه‏‌ی خود در آب، ضربه‌‏ای سهمگین را بر دریا و آب وارد می‌‏کنند، پیکره‏‌ی بازار ارزهای دیجیتال را مورد هدف قرار داده و جریان‌‏ها و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در بازار را در جهت مورد نظر خود تغییر می‌‏دهند.

علاقه مندی افراد به وال

افراد بسیاری در سراسر دنیا هستند که با این وال‌‏ها در ارتباط بوده و استراتژی‌‏های خرید و فروش خود را بر اساس حرکت این افراد تعیین می‏‌کنند و یا حتی در برخی از موارد خود آن‌‏ها با پرداخت هزینه‏‌هایی این افراد را برای ایجاد تغییراتی در بازار هدایت می‏‌نمایند.

اگر می‏‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال به سودهای مناسبی دست یابید، یکی از راه‌‏های آن، الگو برداری از حرکت وال‏‌ها می‌‏باشد، لذا توصیه می‌‏شود که حرکات و نحوه‌‏ی عملکرد وال‌‏ها را دنبال نمایید هر چند که آشنایی و پیدا کردن این افراد کار چندان آسانی نمی‏‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا