سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
بیانیه اکسکوینو

بیانیه تکمیلی اکسکوینو

بسمه تعالی

«فردي که خوابيده را می‌توان بیدار کرد اما فردي که خود را به خواب زده خیر!»

 

متاسفانه انجمن غیر علمی بلاک چین بر ادعاهای کذب و تهمت‌های مکرر خود در خصوص اکسکوینو که اهداف آن امروز برای ما واضح است تاکید نمود لذا اكسكوينو مواردي را در اين خصوص بيان مي‌دارد.

هنوز افراد زیادی داخل کشور هستند که از موضوع رمز ارز، سازوکارهای مرتبط با آن و فرصت‌ها و ریسک‌های مربوط به آن آگاهی کافی ندارند.

این موضوع فرصت را برای برخی افراد فراهم نموده تا از این ناآگاهی سوءاستفاده نموده و منافع شخصی خود را به انحاء مختلف دنبال نمایند. در یکی از این تلاش‌ها چندتن از دارندگان کسب و کار رمز ارز یک NGO تأسیس نموده و با اخذ مجوز فعالیت NGO از وزارت کشور که یک روال اداری برای تمام NGO ها است، چنین وانمود می‌کنند که متولی امر رمز ارز در ایران و مسئول نظارت بر کسب‌وکارهای فعال در این عرصه هستند.

NGO مذکور که اعضایش ید طولایی در فعالیت‌های رمز ارز دارند و منافع تجاری آن‌ها کافی است تا هراز گاهی لیست هشدار منتشر کنند و بدون هیچ گونه استاندارد شفافی محصولاتی را که بعضاً تهدیدی برای بازار خود تلقی می‌کنند در این فهرست‌ها بگنجانند.

درحالی که به استناد قوانین و آیین‌نامه‌های رسمی کشور هرگز چنین حقی به یک سازمان مردم‌نهاد ارائه نشده و اختیاری نیز توسط هیچ یک از نهادهای نظارتی به این شرکت خصوصی تفویض نشده است.

با توجه به اين موارد نظرات این انجمن خاص هیچ تاثیر و اهمیتی در ادامه راه ما نخواهد داشت و اکسکوینو تلاش كرده در مواردی که قوانین به وضوح به آن اشاره دارد در چارچوب قوانین عمل کند!

اکسکوینو تلاش کرد علی رغم اقدام غیرحرفه‌ای و غیرمرتبط انجمن با شرح وظایف مجوز اخذ شده و ایجاد لیست خوب‌ها و بدها با اهداف پنهان و مطرح کردن حواشی در رسانه‌ها قبل از هر گونه رفع ابهام یا اطلاع‌رسانی برخوردی عاقلانه و همدلانه انجام دهد.

بر همین اساس، هر چند متاسفانه سازمان ناظر و متولی در كشور وجود ندارد لکن با توجه به جایگاه صنفی سازمان نصر در نامه‌ای به اين سازمان که نهادي صنفی است و تا حدی حیطه مسئولیت آن در این حوزه قابل قبول است تقاضا کردیم جلسه‌اي جهت ابهام‌زدایی تشکیل شود و در اين جلسه نيز سعی کردیم نسبت به اتهام‌زنی‌های انجمن فقط روشنگری نماییم.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران پس از برگزاري این جلسه، توضیحات، موارد مطروحه و داخلی بودن پوینت را درک کرد و مشخص شد بسیاری از موارد جوسازی بوده است و در همین راستا نیز بیانیه‌ای صادر کرد.

اما ذكر چند نکته در مورد انجمن بلاك چين قابل تامل است:

  • این انجمن ادعاي علمی بودن دارد! ولی جالب است محل اخذ مجوز آن وزارت کشور بوده در حالي كه انجمن‌های علمی الزاما باید مجوز خود را از وزارت علوم و یا بهداشت اخذ نمایند.
  • نكته ديگر اينكه کدام نهاد یا سازمان به این انجمن مجوز تعيين تكليف براي ساير كسب ‌وكارها را ارائه كرده و یا بر اساس چه ضابطه قانونی و مجوزی به خود اجازه مي‌دهد در مورد دیگر فعالان حوزه رمز ارز اظهار نظر و رتبه‌بندی كند و لیست خوب‌ها و بدها منتشر كند.
  • متاسفانه نوع تحلیل و اصرار به برخي ادبیات سطح پایین از ضعف سواد فنی و تکنولوژیکی این انجمن انحصارگر خبر می‌دهد.

هر كسي فعال در حوزه کریپتو باشد اگر حتي اندكي بهره از سواد علمی داشته باشد می‌داند توکن‌های بیس در شبکه اتریم قابلیت ماین و استخراج ندارند! و حتی کارمزد توکن‌های اصلی روی شبکه اتریوم هم بر اساس اتریوم پرداخت می‌شود! چگونه مدیران این انجمن مدعی هستند ۸۰۰۰ نفراکسکوین استخراج کرده‌اند! و چگونه برای کمتر از ۳۰۰ تراکنش ۸۰۰۰ استخراج رخ داده است؛ اگر خود به اين مسائل آشنا نيستيد آیا مشاوران فنی نداريد؟ چگونه ما  خود اين موارد را نمی‌دانیم.

خوب است انجمن بلاك چين مستندات خود را همچون مستندات فنی که ما منتشر کردیم نمایش دهد!

چطور ممکن است انجمنی اسم خود را در حوزه بلاک چین مطرح کند و مدعی لیست پر خطر باشد ولی خود بدیهیات توکن‌‎ها را نداند در حالي که امروزه دیگر ساخت یک توکن کار چنان پیچیده‌اي نیست!

اصرار به جذب سرمایه و تحریک کاربران اکسکوینو توهین به کاربرانی است که در این سیستم فعال بوده و خود شاهدند اکسكوین‌های دریافتی همچون پوینت داخل سیستم تعلق گرفته است و هر لحظه که خواستند به دارایی دیگر تبدیل کرده‌اند! عدم فهم جذب نشدن سرمایه با تراکنش‌هاي بسیار محدود با مستندات فنی بسیار تعجب برانگیز است.

اکسکوینو در چندین  بیانیه پست و تویيت به وضوح و شفافیت کامل دو مطلب را توضیح داد:

بخش توسعه فنی از بخش کسب‌و‌کار اکسکوین دو مقوله جدا است و ارزش‌گذاری پاداش اکسکوین در سامانه داخلی هیچ منعی ندارد و خود سامانه موظف به تهیه برنامه مالی آن برای کاربران خود مانند دیگر پلتفرم‌های کسب‌وکار است.

 البته این حد از جرات یک انجمن برای ورود به حوزه کسب‌وکارها بسیار عجیب است!

نکته جالب‌تر در بیانیه قبلی اصرار انجمن در استناد به هک شدن سامانه‌های رژیم صهیونیستی توسط باج افزارهای ناشناس  به ناامنی والت‌های اکسکینو است! و جالب هست حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی هم چنین ادعایی مطرح نکرده و تنها اعلام كرده‌اند رد بیت کوین‌های گرفته شده به والت‌های ما رسید!

‌هرچند این موضوع هم ارتباطی به اکسکوینو نداشت و ما از این امر  اطلاعی نداریم. از آنجايي كه بیت کوین‌ها می‌تواند وارد هر پلتفرمی شوند بنابراين منشا آن‌‎ها ارتباطی به ما نداشت ولی چطور این نشان‌دهنده ناامنی است اكسكوینو هیچگاه نفهمید و این از عجایب روزگار است.

        «گنه كرد در بلخ آهنگري به شوشتر زدند گردن مسگري»

 

 اکسکینو حق خود می‌داند نسبت به اتهامات و تلاش‌ها برای آسیب زدن به اعتبار خود توسط یک انجمن غیر موظف و بدون مجوز، شکایت قانوني کند و البته پيگيري‌هاي قانوني نيز انجام و مراجع ذي‌ربط در مراحل رسیدگی به تخلفات این مجموعه غیر مسئول و انحصار گرا هستند و امیدواریم به زودی با این رفتار غیر قانونی برخورد شود.

 

سخنی با كاربران

آینده از آن فعالان بازار رمز ارز است. آن‌هایی که با تکیه بر دانش، اتکا به شفافیت فنی و صادقانه در این عرصه فعالیت می‌کنند. عرصه‌ای که آینده مبادلات مالی جهان را رقم خواهد زد.

محصولات ما با شفافیت فنی کامل و جزئیات روشنی در رسانه‌ها منتشر شده است و به کاربران توصیه می‌گردد به فهرست‌های منتشره برخی شرکت‌ها برای حذف رقبا اعتنا نکرده و در صورت صدور چنین فهرست‌هایی استانداردهایی که منجر به صدور آن فهرست‌ها شده و همچنین مجوز مراجع نظارتی را از صادرکنندگان این فهرست‌ها طلب نمایند.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

2 نظرات

  1. با سلام‌ کاملا‌ موافق‌ اطلاعیه‌ اکسکویینو‌ هستم‌ و‌ از‌ مسئولیت‌ پذیری‌ و‌ شفافیت‌ اکسکویینو‌ تشکر‌ میکنم‌ . در‌ تمام‌ شرایط‌ پاسخگو‌ و‌ آگاهی‌ بخشی‌ نموده‌ است‌ .متاسفانه‌ عناد‌ و‌ بخل‌ باعث‌ انحراف‌ در‌ اهداف‌ غایی‌ انسانیت‌ شده‌ و‌ نمیتوانند‌ سلامت‌ و‌ درستی‌ دیگران‌ را‌ ببینند‌ .اکسکویینو‌ برای‌ ما‌ منشا‌ خیر‌ و‌ برکت‌ است‌ و‌ حاضرم‌ به‌ هر‌ شخص‌ و‌ ارگانی‌ از‌ اکسکویینو‌ دفاع‌ کنم‌ . آغوش‌ امن‌ الهی‌ همیشه‌ نگهبان‌ حق‌ و‌ انصاف‌ است‌ خدا‌ یارتان‌ باشد

    • درود
      سپاس از همراهی و حسن نظر شما. اکسکوینو همواره در جهت کسب رضایت و حفظ آرامش خاطر کاربران خود گام برمی‌دارد.

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.