تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

تاثیر سال نو چینی بر کریپتوکارنسی­ ها؛ پیشرفت یا سقوط؟

تمدن امپراتوری چین به چند هزار سال پیش بر می­‌گردد و مانند دیگر تمدن­‌های آسیا نمی­توان از آن صرف ­نظر کرد. اما زمانی که بحث به سرمایه‌­گذاری بیت کوین می‌رسد، چینی‌­ها پیش از ممنوعیت قانونی، در صدر تراکنش­‌ها و خرید و فروش بیت کوین بودند. این ممنوعیت، تبادل مستقیم بین دو فرد (peer to peer Transaction) و تراکنش‌­های خارج از بورس (Over-the-Counter transactions) را شامل نمی­‌شود. نکته قابل تامل این‌جاست که با وجود قانون­ گذاری متفاوت، دولت چین به طور رسمی بلاک­ چین را دارای آینده­ای درخشان توصیف نموده است.

جشن‌­های سال نو چینی

همان طور که شاید می‌­دانید، چینی‌­ها نه تنها در کشور خودشان، بلکه تقریبا در سراسر دنیا محل‌ه­ای کوچک به نام “محله چینی­‌ها” زندگی می‌­کنند. همینطور جشن­‌ها و پایکوبی­‌های آنان نیز زبانزد خاص و عام نیز هست. این جشن از 9 بهمن ماه آغاز شده، اما شروع رسمی آن از 16 بهمن می‌­باشد.
در جدول زیر یک تایم لاین برای معرفی بهتر این تعطیلات قرار داده شده است.

سال نو چینی و تاثیر روی ارز دیجیتال

مسافرت­‌های سالانه

در این روز­های سال، میلیون­‌ها چینی به سراسر جهان سفر می‌­کنند؛ تا پیش از این، این جشنواره­‌ها برای بازگشت به میهن و دوباره جمع شدن خانواده استفاده می‌­شد. گردشگری داخلی و جهانی در چین بسیار مهم است، زیرا به علت پهناور بودن این کشور، صنعت حمل و نقل جاده­‌ای، قطار و هوایی رشد چشمگیری پیدا می­‌کند.

تاثیر سال نو چینی بر تجارت بیت کوین

با وجود ممنوعیت دولت چین بر خرید و فروش بیت کوین، بسیاری از علاقه­‌مندان و تریدرها راه هایی برای مقابله با این محدودیت­‌ها پیدا نموده‌­اند. در همین راستا، بسیاری از طرفداران ارز­های دیجیتال از VPN استفاده کرده، یا حتی تجارت­های مبتنی بر کریپتوکارنسی، با ترک کشور خود، در کشور­های دیگر با قوانین دوستانه‌­تر سکونت گزیده‌اند. برای مثال، صرافی Binance ابتدا در چین فعالیت داشت، سپس به ژاپن رفت و اکنون در دیگر شهرهایی نظیر سنگاپور، مالتا، اوگاندا و جرسی فعالیت دارد.

بنابراین، با دانستن رشد یک‌باره در این بازه از سال توریسم در کشور چین، و البته ناتوانی پذیرش و تبادل ارز­های دیجیتال، می­توان به طور قطع، کاهش درصدی چشمگیری را در حجم معاملات روزانه کریپتوهایی نظیر بیت کوین مشاهده کنیم.

با مشاهده اخبار لحظه‌­ای ارز­های دیجیتال از شروع غیررسمی تعطیلات تاکنون می­‌توانیم به این امر پی ببریم. در 27 ژانویه (8 بهمن) قیمت بیت کوین 3500$ و در 29 ژانویه (10 بهمن) 3.349$ بود. اما تا پایان تعطیلات باید منتظر قیمت دارای فراز و نشیب ارزهای دیجیتال باشیم و در حال حاضر تنها راه، دنبال کردن اخبار لحظه­‌ای ارز­های دیجیتال از سایت اکسکوینو خواهد بود.

ارز دیجیتال در سال نو چینی

جمع بندی

در نهایت، شواهد بسیاری برای کاهش حجم بازار در این چند روز وجود دارد؛

  • افراد مقیم در چین، در تعطیلات به ترید ارزهای دیجیتال نخواهند پرداخت و این موضوع بسیار محسوس خواهد بود.
  • احتمال کاهش ارزش بازار با تبدیل بیت کوین به ارز فیات برای مسافرت و تعطیلات وجود دارد.
  • بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از 20 بهمن ماه نوسان زیادی نخواهد داشت.
  • این کاهش فعالیت، ممکن است تا دو هفته آینده وجود داشته باشد.
  • ممکن است پیش از 30 بهمن، بیت کوین قیمت­‌های کاهشی جدیدی را تجربه کند.

نظر شما در این باره چیست؟ ایا نوسان قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال (مخصوصا افول آن) امری موقتی خواهد بود؟ با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا