تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال در هند

در هند دادگاه عالی همچنان از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال حمایت می‌نماید.

ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند

در برخی از کشورهای دنیا، اوضاع و شرایط برای فعالیت ارزهای دیجیتال مناسب نمی‌‏باشد و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با ممنوعیت‏‌ها و شرایط مالیاتی بغض رنجی رو به رو هستند که همه‏‌ی این موارد در نتیجه‌‏ی تصمیم بانک مرکزی و یا دولت آن کشور می‌‏باشد. کشور هند یکی از کشورهایی است که شرایط سرمایه‌‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را برای افراد دشوار نموده‌‏است.

در این راستا بانک مرکزی هند (RBI) به دلیل عدم شفافیت تراکنش‌‏های صورت گرفته از طریق ارزهای دیجیتال و این که دولت و بانک‌‏ها قادر به نظارت مستقیم بر فعالیت‎های صورت گرفته در این زمینه نیستند، اقدام به تحریم و ممنوعیت ارزهای دیجیتال نموده ‎است که با این کار در واقع روند رو به رشد بازار ارزهای دیجیتال در هند را با شرایط دشواری رو به رو کرده‌‏است. در این بین افراد، شرکت‏‌ها و سرمایه‌گذاران زیادی به مخالفت با این تصمیم پرداخته و شکایت‌‏های خود را به صورت رسمی و جمعی به دادگاه عالی کشور هند اعلام نموده‌‏اند و درخواست این را دارند که با دستور دادگاه عالی، تمامی تحریم‏‌ها و محدودیت‌‏های اعمال شده توسط بانک مرکزی برای جلوگیری از گسترش فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال در هند، لغو شده و از بین رود.

رفع ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال

بانک مرکزی اجازه‎ی فعالیت هیچ گونه صرافی ارز دیجیتال را در این کشور نداده و تمامی حساب‏‌های بانکی آن‏‌ها را مسدود نموده ‎است. در این بین یکی از مخالفان این تحریم انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI) است که واکنش واضح و محکمی را نسبت به این جریان نشان داده‏‌است و از جمله عواملی است که در دادگاه برگزار شده برای رفع ممنوعیت بانک مرکزی، با اسناد و مدارک ارائه شده، در صدد دفاع از ارزهای دیجیتال و رفع ممنوعیت استفاده از آن‏‌ها بوده‏‌ است.

IAMAI در آخرین دادگاه برگزار شده در این زمینه، اسناد خود را مبنی بر شفافیت فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال در هند به دادگاه عالی ارائه نموده‎است و امیدوار است که دادگاه عالی رای به لغو ممنوعیت را صادر نماید ولی با وجود تلاش‏‌های بسیار IAMAI و دیگر افراد حامی ارزهای دیجیتال رای لغو ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتال در دادگاه اخیر توسط دادگاه عالی صادر نشده‌ ‏است و دادگاه عالی همچنان از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال حمایت می‌نماید.

واکنش مدافعان ارز دیجیتال به محدودیت ها

ولی با این وجود، اتفاقات امیدوار کننده‌‏ای در آخرین دادگاه صورت گرفته که در پی آن دادگاه عالی درخواست‏‌های مدافعان ارزهای دیجیتال را پذیرفته و از بانک مرکزی خواسته که در مقابل این درخواست‏‌ها دلایل قانع کننده‏‌ای را برای علت تحریم ارزهای دیجیتال بیان نماید که نتیجه‏‌ی این کار به دادگاه بعدی موکول شده‌‏است. همچنین مدافعان ارزهای دیجیتال پیشنهاد دادند که می‌‏توانند آموزش‏‌ها و مدارک کامل‏‌تری را نسبت به چگونگی عملکرد ارز دیجیتال و شبکه‏‌ی بلاک چین در اختیار دادگاه و بانک مرکزی قرار دهند تا ایشان نسبت به بی دلیل بودن تحریم‏‌ها قانع شوند.

حال با اتفاقات اخیری که در دادگاه عالی رخ داده‌‏است، حامیان ارزهای دیجیتال در هند امیدوار هستند که شاهد روزهای آفتابی در بازار ارزهای دیجیتال باشند چرا که هند هم دارای پتانسیل بالا در خرید و فروش‌‏های روزانه و کسب درآمد بوده و هم این که تعداد افراد بسیاری در حدود 2 میلیون نفر در این کشور در حال فعالیت در این زمینه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا