تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

نسبت ریسک به ریوارد – پادکست

 روش حرفه‌ای‌ها برای ترید !

پادکست امروز را بشنوید:

شما در مورد قانون طلایی تریدهای حرفه‌ای در بازار کریپتو چیزی شنیدید؟

قانونی که اگه درست ازش استفاده کنید، احتمال سوتون رو چند برابر می‌کنید.

اکسکوینویی ها سلام . عصر … مهر ماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم همراه شمام با یک پادکست کریپتویی دیگه از رادیو اکسکوینو .

تو این اپیزود، قرار یکی از کلیدی‌ترین اصول ترید در بازار ارزهای دیجیتال رو باهاتون در میون بذاریم؛ چیزی که بهش می‌گن نسبت ریسک به ریوارد. پس توصیه می‌کنیم این پادکست رو از دست ندید.

شاید کم و بیش از اسم نسبت ریسک به ریوارد، یه چیزایی معلوم باشه. ولی اگه بخوایم به زبان خیلی ساده اونو توضیح بدیم، نسبت ریسک به ریوارد یعنی از خودتون این سوال رو بپرسید که حاضرید در ازای قبول چه اندازه از ریسک در یک معامله، از اون سود کسب کنید.

هیچ می‌دونید که این یکی از مهم‌ترین معیارهای تریدرهای حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتاله؟ می‌پرسید چرا؟ به دلیل اینکه معامله‌گرهای حرفه‌ای نهایت تلاش خودشون رو انجام می‌دن تا وقتی وارد یه معامله می‌شن، بیشترین احتمال سود و کمترین احتمال ضرر رو داشته باشن.

مثلا وقتی یه معامله‌گر حرفه‌ای بین انتخاب دو ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری مردد می‌شه، می‌یاد با تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار قیمت‌ها، نسبت ریسک به ریوارد هر دو ارز رو بررسی می‌کنه. در نهایت این تریدر حرفه‌ای وارد معامله‌ای میشه که درصد ریسکش کمتر و درصد سودش بیشتره.

پس این خیلی مهمه که وارد معامله‌ای شید که احتمال اینکه به سود برسید چند برابر بیشتر از ضرر کردن باشه.

اما سوال مهم‌تر اینه که نسبت یا درصد ریسک به ریوارد، چطوری محاسبه می‌شه؟

نحوه اندازه‌گیری ریسک به ریوارد

فرض کنید یه تریدر تصمیم گرفته بیت‌کوین رو با نگاه سه‌‌ماهه خریداری کنه. اون با توجه به تحلیل خودش، حد سود رو از قیمتی که وارد شده، 20 درصد در نظر گرفته. ولی اگه این تریدر تو تحلیلش اشتباه کرده باشه چی؟؟؟

پس برای اینکه ببینه در قبال این درصد سود (یعنی همون 20 درصد)، ممکنه چقدر ضرر بده، باید بیاد حد ضرر یا اندازه ریسک رو با استفاده از تحلیل تکنیکال مشخص کنه. این تریدر بعد از تحلیل، ریسک 5 درصدی رو برای این معامله در نظر می‌‌گیره.

حالا، برای این سرمایه‌گذاری ریوارد (سود) 20 درصدی و ریسک (ضرر) 5 درصدی از نقطه ورود در نظرگرفته شده. پس نسبت ریسک به ریوارد این معامله میشه یک به چهار. یا 25/ درصد0 یعنی به اندازه هر واحد احتمال ریسک در این معامله، 4 واحد احتمال سود وجود داره. پس این یه سرمایه‌گذاری درست و منطقی محسوب میشه.

شما تا حالا از این قانون مهم و طلایی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کردید؟ تجربیاتتون رو حتما زیر همین پست برای ما کامنت بذارید.

شما میتونید از حالا به بعد برای شنیدن پادکست های ما به همه اپلیکیشن های پادکست از جمله کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا