پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ + نمودار قیمتی زنده

کامپاند (compound) یک پروتکل متن باز با نرخ سود مستقل و مبتنی بر الگوریتم شبکه بلاک‌چین اتریوم و بر بستر ERC-20 با نماد اختصاری COMP است.

این پروتکل در زمینه وام‌دهی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) بستری را برای دریافت وام و وام‌دهی در حوزه ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند به همین دلیل امروزه از محبوبیت خاصی در میان کاربران کسب کرده است.

به عبارتی دیگر کسانی که تمایل به دریافت وام دارند و همچنین افرادی که تمایل دارند با قرض دادن پولشان سود دریافت کنند، می‌توانند این کار را تحت شبکه بلاک‌چین کامپاند انجام دهند.

یکی از نکات جالب توجه این ارز حمایت ۸.۲ میلیون دلاری صرافی بزرگ آمریکایی کوین‌بیس (Coinbase)  از بدو پیدایش این پروژه است.

بعدها توسعه‌دهندگان آن برای جلب کاربران بیشتر و مدیریت بهتر پروتکل اقدام به ساخت توکن مخصوص آن کردند. این پروتکل همچون استخری از دارایی‌ها عمل می‌کند و الگوریتم آن بر اساس نرخ بهره ناشی از عرضه و تقاضای دارایی ایجاد شده است.

بنیان‌گذاران کامپاند

کامپاند در سال ۲۰۱۷ توسط رابرت لشنر (Robert Leshner) و جفری هیز (Geoffrey Hayes) ایده‌پردازی و ایجاد و سپس در سال ۲۰۱۸ وارد بازار رمزارزها شد. دفتر اصلی این پروژه در حال حاضر در سانفرانسیسکو آمریکا قرار گرفته است.

بنیانگذار ارز دیجیتال کامپاند
رابرت لشنر مدیرعامل پروتکل کامپاند

لشنر سمت مدیرعاملی و هیز در مقام مدیر ارشد فناوری در شرکت کامپاند مشغول به فعالیت هستند.

از سوابق درخشان رابرت لشنر به سرمایه‌گذاری و فعالیت در پلتفرم‌های رمزارز محبوب از جمله Argent Wallet ، Opyn  و Blockfolio می‌توان اشاره کرد.

ویژگی‌های منحصربفرد پروتکل کامپاند

از اصلی‌ترین وجوه این پروژه به پروتکل آزاد وام‌دهی آن می‌توان اشاره کرد.

برخلاف بسیاری از رمزارزهای موجود در بازار که عملکرد خاصی را برای دارندگان خود به‌دنبال ندارند، کامپاند سودهای خوبی را در کنار شرایط ساده سرمایه گذاری و دریافت وام، به سپرده‌گذاران خود اختصاص داده است.

توکن‌های در گردش کامپاند / ارز دیجیتال کامپاند
ویژگی‌های ارز دیجیتال کامپاند

کاربرد توکن CO‌‎‌MP

توکن COMP علاوه بر اینکه عاملی برای تشویق کاربران برای استفاده از این پروتکل است به آن‌ها قدرت نظارت و حکومت بر پروتکل را نیز می‌دهد.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا در آینده کامپوند نقشی داشته باشند. یک توکن COMP برای رای دادن لازم است و حق‌رای‌ را می‌توان به سایر کاربران پروتکل بدون نیاز به انتقال توکن به آنها واگذار کرد.

ویژگی‌‌ که توجه بسیاری از کاربران را در خصوص این توکن به خود جلب می‌کند این است که هولدرها بدون کوچکترین دخالتی از سمت تیم سازنده می‌توانند با ارائه پیشنهادات خود به بحث و گفتگو بپردازند و با رای‌گیری تغییرات لازم و به‌جا را در پروتکل اعمال کنند.

تمام پیشنهادات ارائه شده در کامپاند از کدهای اجرایی تشکیل شده است. یک کاربر برای ارائه یک پیشنهاد باید یک درصد از کل عرضه توکن COMP را در دست داشته یا به وسیله سایر کاربران برای ارائه یک پیشنهاد انتخاب شده باشد.

پس از یک دوره رای گیری سه روزه بعد از ارائه پیشنهاد، اگر پس از یک دوره سه روزه رای‌گیری بعد از ارائه پیشنهاد بیش از چهارصد هزار رای با آن موافق باشند، تغییر جدید پس از یک دوره انتظار دو روزه اجرا می‌شود.

در کنار شباهت‌هایی که این دارایی به سایر پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز دارد پروتکل کامپاند کار توکنیزه‌کردن دارایی‌های قفل‌شده را با استفاده از cTokenها انجام می‌دهد.

استفاده از cTokenها نشان‌دهنده یک ویژگی اساسی جنبش سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز است – توانایی ترکیب پروتکل‌های مختلف به عنوان بلوک‌های مختلف ساختاری – که لگوهای پول نامیده می‌شود.

cTokens

در حقیقت کامپاند برای عملکرد خود به cToken وابسته است. هر زمانی که کاربر رمزارزی را به پروتکل کامپاند واریز کند cToken جدیدی ایجاد می‌شود. cTokenها توکن‌هایی بر بستر ERC-20 هستند که نشان‌دهنده وجوه واریز شده کاربر به کامپاندند.

کاربران می‌توانند این توکن‌ها را انتقال داده، معامله کرده یا استیک نمایند. cToken در هر زمانی و هر مکانی قابل استفاده است. به این معنا که در هر زمانی با تبدیل این توکن‌ها دارایی اصلی در کیف پول متصل شما در دسترس قرار خواهند گرفت.

ارز دیجیتال کامپاند / cTokenهای کامپاند
cTokenهای کامپاند نشان‌دهنده وجوه واریز شده کاربر به کامپاند هستند

چگونگی عملکرد پروتکل کامپاند

به زبان ساده این پروتکل دقیقا همانند یک بانک عمل می‌کند. به این شکل که کاربران به راحتی می‌توانند با سپرده‌گذاری وجوه مورد نظر خود سود سالیانه دریافت نمایند.

قطعا برای کسانی که از وضعیت کنونی بانک‌های جهانی با نرخ بهره‌های منفی با خبر هستند این ویژگی بسیار مهیج و جذاب است.

تفاوت مهم دیگر این پروتکل با بانک‌های سنتی در این است که دیگر نگران کنترل و مدیریت سپرده‌های خود نخواهید بود و هیچ فرد یا مرجع خاصی به جز خود شما نمی‌تواند پولتان را کنترل کند!

این ویژگی به لطف سیستم‌عامل دیفایی میسر شده است که کامپاند بر اساس آن عمل می‌کند به همین دلیل نیازی به دنبال کردن نرخ بودجه فدرال ندارد.

استخراج نقدینگی کامپاند

ایده اصلی پشت مفهوم استخراج نقدینگی این است که هم به وام‌دهندگان و هم به وام‌گیرندگان انگیزه‌‎هایی برای استفاده از پروتکل کامپاند دهد.

دلیل اصلی وجود این ویژگی جلوگیری از کم شدن کاربران این پروتکل به دلیل استفاده از پروتکل‌های مشابه در فضای دیفای است.

برای اطمینان از سطح بالای نقدینگی و مشارکت، کامپاند به وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان در توکن‌های COMP پاداش می‌دهد.

استخراج نقدینگی ارز دیجیتال کامپاند
شماتیک استخراج نقدینگی و کارکرد پروتکل کامپاند

این کار با استفاده از یک قرارداد هوشمند انجام می‌شود و توزیع پاداش‌های COMP بر اساس عوامل انگشت‌شماری از جمله نرخ بهره مجموعه وام‌دهی دارایی و میزان تعامل افراد با استخر وام‌دهی است.

روزانه 2880 توکن COMP توزیع می‌شود که نیمی از آنها به وام‌گیرندگان و نیمی دیگر به وام‌دهندگان می‌رسد.

کشت سود ارز دیجیتال

اگرچه دلایل فلسفی وجود دیفای بسیار خوب و قانع کننده هستند اما آنچه واقعا در حال حاضر باعث می‌شود مردم به سمت پلتفرم‌هایی مانند کامپاند هجوم ببرند توانایی استفاده از قراردادهای هوشمند در داخل و بین پروتکل‌های مختلف دیفای برای دریافت سودهایی غیرقابل باور است که هیچ بانکی در هیچ کجای دنیا ارائه نمی‌دهد.

در جامعه ارزهای دیجیتال، این عمل به عنوان کشت سود (Yield Farming) شناخته می‌شود و اساسا شامل ترکیبی دیوانه‌وار از استقراض، وام‌دهی و ترید است که حتی فدرال رزرو آمریکا را نیز شرمنده می‌کند.

کشت سود ارز دیجیتال کامپاند
کشت سود ارز دیجیتال

کشت سود فرایندی بسیار پرخطر است و بسیاری از متخصصان آن را نوعی از تجارت با اهرم می‌دانند؛ زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد که با مبالغ بسیار بیشتری نسبت به ارزش ارزهای دیجیتالی که در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌اند، معامله کنند.

نحوه عملکرد کشت سود در درجه اول به دارایی‌ای بستگی دارد که می‌خواهید به استخر وارد کنید.

در پروتکل کامپاند، کشت سود شامل به حداکثر رساندن بازده شما در باپرداخت توکن‌های COMP برای شرکت در اکوسیستم هم به عنوان وام‌دهنده و هم وام‌گیرنده است.

این ویژگی به طور موثر به کاربران اجازه می‌دهد تا از قرض گرفتن ارزهای دیجیتال در کامپوند درآمد کسب کنند.

این کار با استفاده از پلتفرمی به نام InstaDapp  انجام می‌شود که به شما امکان استفاده از چندین برنامه DeFi را از یک نقطه می‌دهد.

کشت سود با ارز دیجیتال کامپاند

InstaDapp یک ویژگی به نام «به حداکثر رساندن استخراج COMP» ارائه می‌دهد که نرخ بازگشت توکن‌هایتان را تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد.

نکته اصلی این است که مقدار دلاری توکن‌های COMP که دریافت می‌کنید بیشتر از ارزش دلاری بهره‌ پولی است که قرض گرفته‌اید.

بگذارید با یک مثال کارکرد فوق‌العاده این پروتکل را به شما توضیح دهیم. فرض کنید ۱۰۰ دای (DAI) دارید. شما ۱۰۰ دای را به کامپاند واریز می‌کنید.

نرخ بهره و سود در پروتکل کامپاند
نرخ بهره و سود در پروتکل کامپاند

از آن‌جایی که کامپاند به شما امکان می‌دهد از آن وجوه استفاده کنید حتی اگر این سرمایه را در پروتکل قفل کرده باشید، شما از 100 دای با ویژگی وام آنی (Flash Loan) در InstaDapp برای وام گرفتن 200 دای از کامپاند استفاده می‌کنید.

سپس 200 تتر را (تقریبا) به 200 دای تبدیل می‌کنید و 200 دای را به عنوان وام‌دهنده به کامپاند برمی‌گردانید. شما اکنون 300 دای وام می‌دهید و 200 تتر بدهکار هستید.

این ویژگی به شما بازدهی می‌دهد که حتی از بهره وام پرفته شده نیز بیشتر است. حتی گاهی این سود از سالیانه صد درصد نیز بیشتر می‌شود. عجیب است نه؟

نحوه فرایند وام‌دهی و وام گیری در پروتکل کامپاند

مهمترین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید این است که نرخ سود در ارز دیجیتال کامپاند با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

همانگونه که پیش‌تر اشاره کردیم کامپاند یک پروتکل غیرمتمرکز ساخته شده بر بستر بلاک‌چین اتریوم است به همین دلیل وام‌دهنده و وام‌گیرنده فقط با خود کامپاند بدون هیچ واسطه‌ای سر و کار خواهند داشت.

از آنجا که همه بازارهای مالی کامپاند مربوط به دارایی‌های اتریومی هستند و معاملات به‌صورت کاملا شفاف بر بستر شبکه بلاک‌چین اتریوم انجام می‌شوند، تاریخچه تمامی این تراکنش‌ها ثبت شده و در اختیار افراد گذاشته می‌شود.

غیر متمرکز بودن ارز کامپاند سبب شده تا همه سرمایه‌های جمع‌آوری شده به صورت منابع قابل تعویض درآیند.

این امر نقدشوندگی این ارز را بیشتر می‌کند و در نتیجه کاربران قادر خواهند بود تا در هر زمان و هر مکانی که اراده کنند وجوه خود را برداشت نمایند.

نحوه گرفتن وام به این صورت است که هر فردی می‌تواند مقدار مشخصی را با توجه به موجودی خود و چند عامل تاثیرگذار دیگر دریافت کند.

برای این کار کامپاند از افراد وثیقه دریافت می‌کند و چنانچه فردی بدهی خود را تسویه نکند و این میزان بدهی بیشتر از میزان وامی باشد که گرفته، کامپاند بخشی از وثیقه فرد را نقد می‌کند.

این نقد شدن تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که بدهی کاربر بیشتر از ظرفیت وام او باشد و در صورت تغییر وضعیت، نقد شدن سرمایه وی متوقف خواهد شد. توجه داشته باشید که کابران در صورت تمایل می‌تواند ارزهای دیجیتال دیگر را نیز از کامپاند وام بگیرند.

وام دهی و وام گیری ارز دیجیتال کامپاند
وام دادن و وام گرفتن در ارز دیجیتال کامپاند

بررسی توکنومیک توکن COMP

عرضه اولیه

هیچ عرضه اولیه برای توکن COMP وجود نداشت. در عوض نزدیک به 60 درصد از عرضه 10 میلیون توکن به سرمایه گذاران، بنیانگذاران، اعضای فعلی تیم، اعضای تیم آینده و رشد جامعه اختصاص یافت.

توکن‌های در گردش کامپاند

حداکثر توکن‌های در چرخه کامپاند حدود ده میلیون توکن است که از این میزان حدود ۵.۵ میلیون توکن در گردش است. حدود ۲.۴ میلیون توکن به سهامداران Compound Labs Inc اختصاص دارد و باقی توکن‌ها یعنی چیزی حدود ۲.۱ میلیون توکن طی یک برنامه ۴ ساله به بنیان‌گذاران و تیم فعلی کامپاند منتقل خواهد شد.

عرضه کل توکن کامپاند
عرضه کل توکن کامپاند

ارز دیجیتال کامپاند را از کجا بخریم؟

کامپاند نیز مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر در صرافی‌ها و صدها پلتفرم رمزنگاری شده در دسترس است. برای خرید ارز دیجیتالی چون کامپاند در کمترین زمان و با روشی آسان می‌توان از صرافی‌ اکسکوینو (excoino) استفاده کرد.

برای خرید این رمزارز از صرافی‌های خارجی معتبری چون بایننس (Binance)، کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) و صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global) می‌توان نام برد.

لازم به ذکر است که ارز کامپاند توسط بسیاری از رمزارزهای دیگر و همچنین همچنین طیف وسیعی از ارزهای فیات از جمله دلار آمریکا  (USD)، روپیه هند (INR) و دلار استرالیا (AUD) قابل معامله است.

خرید ارز دیجیتال کامپاند

بدون شک امروزه امنیت، اولویت اول و اصلی بسیاری از کاربران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل تحریم‌های متعدد بین‌المللی امکان انجام معاملات و دسترسی امن و آزاد به صرافی‌های خارجی جهت خرید و فروش وجود ندارد.

از این‌رو، انتخاب پلتفرمی ایرانی خیال بسیاری از کاربران را از ریسک مسدود‌شدن دارایی‌شان در صرافی‌های خارجی راحت می‌کند.

صرافی ایرانی اکسکوینو با در اختیار داشتن سامانه‌‌ای امن و بروز تجربه کاربری آسان و جذابی را برای کاربران فراهم می‌کند.

این صرافی با در اختیار داشتن طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، بازاری را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ایجاد کرده تا به مبادله ارزهای فیات (دلار، یورو، ریال و …) با ارزهای دیجیتال بپردازند و امکان تبدیل رمزارزها را به یکدیگر میسر ساخته است.

در کنار بسیاری از این ارزها، کامپاند یکی از رمزارزهایی است که می‌توانید از این صرافی ایرانی و در سریعترین زمان ممکن خریداری نمایید.

معرفی کیف پول کامپاند

یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری مطمئن و ایمن در این زمینه کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)  است. این کیف پول علاوه بر پشتیبانی همزمان از چندین رمزارز، از خطر هک شدن و هرگونه حملات احتمالی مصون و ایمن است.

از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال کامپاند به کیف پول کیپ‌کی (Keep Key) و ترزور (Trezor) می‌توان اشاره کرد.

برای افرادی که به‌دنبال کیف پولی برای نصب بر روی تلفن همراه یا نسخه دسکتاپ آن هستند کیف پول مای اتر (MyEtherWallet) این امکان را در اختیار کاربران گذاشته و از تمامی توکن‌های ERC-20 مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند.

در نهایت نیز کیف پول‌های کوینومی  (Coinomi)، اکسودوس (Exodus) و آیم‌توکن (ImToken) از نمونه‌های شناخته‌شده کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ذخیره و نگهداری ارزهای خود از جمله کامپاند بپردازید.

کیف پول کامپاند / نگهداری ارز کامپاند
کیف پول‌های کامپاند

استخراج رمزارز کامپاند

همانگونه که می‌دانیم برای استخراج و داشتن رمزارزها برخورداری از دستگاه‌های مختص به این کار که دارای قدرت پردازش بالایی باشند از موارد غیرقابل‌اجتناب بوده که بدون استفاده از چنین سخت‌افزارهایی امکان استخراج ارزهای دیجیتال را نخواهید داشت.

در خصوص ارز کامپاند در نظر داشته باشید به دلیل ساختار و ویژگی‌های این ارز امکان استخراج آن وجود نداشته و برای به دست آوردن این رمزارز باید از طریق صرافی‌های داخلی و یا خارجی اقدام به خرید آن کنید.

استخراج ارز دیجیتال کامپاند

حفظ امنیت شبکه کامپاند به چه صورت است؟

همانند بسیاری از رمزارزهای دیگر کامپاند نیز از طریق ابزارهای مختلف، امنیت شبکه خود را حفظ می‌کند.

این شبکه توسط آژانس‌های امنیتی معتبر زیادی همچون Open Zeppelin و Trail Of Bits به طور مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرد. کدگذاری و سایر عوامل این شبکه توسط سازمان‌های مربوطه مورد تایید و ایمن اعلام شده است.

پیش بینی آینده قیمتی کامپاند از بهترین گروه‌های تحلیل تکنیکال

 اینکه بگوییم ارزش کامپاند ممکن است به قله‌های جدیدی برسد که تا به حال آن را ندیده، اغراق نیست. در حال حاضر (۱۳ دسامبر ۲۰۲۱) طبق اطلاعات کوین مارکت کپ  قیمت کامپاند ۱۹۳ دلار با ارزش بازار حدودی ۱۹۸ میلیون دلار در رده ۸۳ ارزهای بازار قرار گرفته است. در ادامه به بررسی تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های قیمتی تیم‌های مختلف می‌پردازیم.

بر اساس تحلیل ما برای کامپاند، انتظار می‌رود در بلندمدت این ارز سوددهی خوبی داشته باشد. تا سال ۲۰۲۶ انتظار می‌رود قیمت این ارز ۳۴۹۳.۱ دلار آمریکا برسد.

والت اینوستور Wallet Investor

پیش‌بینی ما از قیمت کامپاند ممکن است سرمایه‌گذاران را شگفت‌زده کند زیرا ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ به حداقل قیمت ۵۰۰ دلار و تا اوایل سال ۲۰۲۳، حداقل ۶۵۰ دلار معامله شود. از نظر ما به مدت پنج سال این ارز سرمایه‌گذاری خوبی خواهد بود.

لانگ فورکست Long Forecast

تحلیل‌گران ما پیش‌بینی می‌کنند که قیمت کامپاند در انتهای دسامبر ۲۰۲۱ به ۳۵۵.۰۸۱ دلار برسد. حداکثر قیمت مورد انتظار ما ۴۴۱.۱۲۴ دلار و حداقل قیمت ۲۹۹.۹۶۴ دلار است.

تریدینگ بیستس Trading Beasts

کامپاند آینده روشنی دارد. طبق پیش‌بینی‌های ما، این ارز ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۵۱۸ دلار برسد و تا پایان سال ۲۰۲۵ از ۱۰۴۹ دلار نیز عبور کند.

دیجیتال کوین پرایس Digital Coin Price

با اعمال الگوریتم‌های پیشرفته و عمیق بر روی داده‌های تاریخی کامپاند انتظار می‌رود با با رشد ۷۸.۵۹ درصدی نسبت به قیمت فعلی به ۳۵۰ دلار برسد.

کریپتوگراند CryptoGround

 داده‌های ما از تحلیل کامپاند نشان می‌دهد که قیمت این دارایی در یک سال گذشته روند صعودی داشته است. این پیش‌بینی‌ها متغیرهای مختلفی مانند حجم، عملکرد قیمت، ارزش بازار و … را در نظر می‌گیرند. طبق پیش‌بینی قیمت ما، قیمت آتی کامپاند تا انتهای سال ۲۰۲۲ به ۱۰۲۵ دلار می‌رسد.

جی او‌ وی کپیتال GOV Capital

قیمت کامپاند از ابتدای سال ۹۳ درصد افزایش یافته است. بر اساس پیش‌بینی‌های ما، تا پایان سال ۲۰۲۲ ممکن است حدود ۶۸۹ دلار برسد.

کوین پرایس فروکست Coin Price Forecast

پیش بینی قیمت کامپاند تا سال ۲۰۲۵

کریپتونیوز در پستی در سایت خود مقاله‌ای در این باره نوشته و در ادامه توضیح داد است که آینده کامپاند بسیار شگفت‌انگیز است که عمدتا به دلیل عملکرد ثابت آن در طول سال‌ها است. از این رو ۲۰۲۵ یک موفقیت بزرگ برای این پروژه خواهد بود زیرا تا ۴ سال دیگر دارایی‌های دیجیتال ارزشمند از انتظارات فراتر خواهند رفت. با افزایش بی‌سابقه، ارزش کامپاند ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد و از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور کند.

نموار قیمت ارز کامپاند COMP/USDT

از نمودار زیر می‌توانید قیمت ارز دیجیتال کامپاند را به صورت زنده رصد کنید.


سخن پایانی

ارز کامپاند را می‌توان در دسته پروژه‌هایی جای داد که دارای نقشه راه یا Roadmap مشخصی نیست.

اما نکته جالب توجه و امیدوار کننده درباره این ارز اهداف مشخص‌شده‌ای است که با بررسی آن‌ها به راحتی می‌توان متوجه شد که توسعه‌دهندگان این پروژه تاکنون توانسته‌اند با موفقیت به یکایک آن‌ها دست یابند.

هدف اول پروژه پشتیبانی از دارایی‌های مختلف در استخر وام‌دهی خود است.

هدف بعدی این بود که به این دارایی‌ها اجازه داده شود که عامل وثیقه خود را داشته باشند و در نهایت هدف سوم تبدیل کردن کامپاند به یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) بود.

همانگونه که می‌بینیم کامپاند یکی از معدود پروژه‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال است که همه اهداف خود را تکمیل کرده است.

به گفته کارشناسان و فعالان بازار رمزارزها از حالا به بعد این جامعه کامپاند است که آینده این ارز را دست گرفته و این افراد جامعه آن هستند که باید نقشه راه آن را تعیین کرده و به تکامل آن بپردازند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.