شرکت ibm و فناوری بلاک چین

امارات متحده عربی و استفاده از بلاک چین در عرضه محصولات نفت و گاز

شرکت IBM با شرکت بین المللی نفت ابو ظبی در پیاده‌سازی یک سیستم زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک چین وارد همکاری می‌شود.

امارات متحده عربی و استفاده از بلاک چین در عرضه محصولات نفت و گاز

بر اساس اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری ADNOC در 9 دسامبر، شرکت بین المللی نفت ابوظبی (ADNOC) توانسته با شرکت IBM، در راه‌‏اندازی یک  سیستم آزمایشی زنجیره تأمین مبتنی بر بلاک چین به توافق برسد.

شرکت ADNOC یک شرکت متعلق به دولت کشور امارات متحده‌‏ی عربی است و یکی از قدرت‏‌ها، در بین گروه‌های پتروشیمی و انرژی در سراسر دنیا، شناخته می‏‌شود که روزانه،  در حدود 3 میلیون بشکه نفت و حدود 10.5 فوت مکعب گاز طبیعی را تولید و  وارد بازار می‏‌کند.

مبادلات نفتی با بلاکچین

این پروژه آزمایشی یک پلتفرم واحد برای ردیابی موارد مبادله شده و ارزش مالی تراکنش‌‏های صورت گرفته در بین دو طرف مبادله فراهم می‌‏آورد. و قادر است بطور اتوماتیک عملیات حسابداری  را انجام داده و گزارش‏‌های مربوط به آن‏‌ها را نیز ارائه دهد.

اولین برنامه مبنتی بر بلاک چین درصنعت نفت و گاز

این سیستم از طرف شرکت ADNOC و از طریق عبدالناصر المغریبی ، در مجمع سرمایه‏ گذاری و انرژی جهان که اخیراً در لندن برگزار شده است، با نام Digital Unit Manager، معرفی شده است. این پروژه اولین برنامه‌‏ی کاربردی مبتنی بر بلاک چین در صنعت نفت و گاز خواهد بود. وی نظرات خود را در مورد این تکنولوژی، این چنین بیان نمود :

” بلاک چین تکنولوژی است که باعث ایجاد تغییرات زیاد و مثبتی در بازار خواهد شد. این تکنولوژی و پروژه راه‏‌اندازی شده، با کاهش  پروسس‏ های زمان‏‌بر و پرهزینه، موجب کاهش هزینه‌‏های اجرایی شده و در عین حال باعث خواهد شد تا عملیات بازاریابی و تجاری مربوط به محصولات شرکت ما نیز بسیار بهتر و قدرت‏مندتر صورت گیرد. در نهایت نیز باید گفت که این تکنولوژی در دراز مدت سرمایه‏‌گذاری و ارزش قابل توجهی برای ما خواهد داشت “

مزایای استفاده از بلاک چین در صنعت نفت امارات متحده عربی

Zahid Habib  نماینده‌‏ی شرکت IBM، نیز خاطر نشان کرد که این سیستم به صورت انکارناپذیری، عملیات مسیریابی هر مولکول از نفت و ارزش آن را از تولید کننده تا زمان رسیدن به مشتری به انجام رساند. از طریق این تکنولوژی و سیستم پیاده‌‏سازی شده، در آینده، مشتریان و سرمایه‌‏گذاران به تمامی اطلاعات مربوطه  بطور یکپارچه و ادغام شده دسترسی خواهند داشت.

افزایش بهره وری کاهش زمان تراکنش

این پلتفرن مبتنی بر بلاکچین باعث کاهش زمان صرف شده در انجام تراکنش‌‏ بین شرکت‌‏های استفاده کننده از آن خواهد شد و همچنین به طور قابل ملاحظه‌‏ای، از طریق زنجیره و ساختار خود، باعث افزایش بهره‏‌وری‌‏های عملیاتی خواهد گشت. در عین حال این سیستم از طریق ایجاد شفاف‏‌سازی در تراکنش‏‌های صورت گرفته، باعث افزایش قابلیت اطمینان در داده‌‏های مربوط به تولیدات خواهد شد. “

پیش از این نیز در هفته‌‏ی قبل شاهد پیاده‏‌سازی یک سیستم مبتنی بر بلاک چین به واسطه‌‏ی پلتفرم مدیریت مبادلاتی VAKT برای کاربران گروه اولیه از صنعت نفت خام که شامل شرکت‏‌های قدرتمندی مانند BP، Equinor، Shell و Mercuria می‏‌شد، بودیم.

از طرفی باید گفت که بازار جهانی ابوالظبی نیز تست و آزمایش یک سیستم مبتنی بر بلاک چین را در طول این هفته انجام داده بود. بدین صورت که فروم بین المللی اقتصاد که در امارات متحده‏‌ی عربی برگزار شد، گزارش داده بود که یک پروژه آزمایشی در مورد پروژه KYC به صورت موفقیت آمیزی صورت گرفته است.

منبع : cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.