ارزهای دیجیتال

فراتر از بیت کوین؛ دیگر کریپتوکارنسی‌ ها را بشناسید (قسمت دوم)

در مقاله قبل برخی از کریپتوکارنسی ها را بررسی کردیم، در این مقاله به ادامه توضیحات در مورد ارزهای دیجیتالی می پردازیم.

اتریوم

ارز اتر یا اتریوم (Etherum – Ether) یکی از منحصربه‌­فرد ترین­‌های بلاک­ چین است، زیرا بزرگترین خالق قرارداد­های هوشمند می­‌باشد. این قرارداد­ها از کد­های کریپتوگرافیک برای تائید و به هدف رساندن تراکنش‌­ها هنگام همخوانی دو طرف می‌­پردازند. برای مثال می­توان برای آن­‌ها تعیین کرد تا در ساعت 13 در روز مشخص مبلغی را برای یک والت پرداخت نمایند یا در موارد پیشرفته‌­تر بدون مشخص شدن اطلاعات کاربر، سیستم­‌های رای­‌گیری هوشمند به وجود آورند.

ریپل

ارز دیجیتال دیگر که ریپل (XRP – Ripple) نام دارد و در اکسکوینو بسیار به آن پرداختیم (لینک پرداخت­‌های بدون مرز)، گزینه‌­ای مناسب برای بانک­‌ها و سامانه­‌های اقتصادی است. با استفاده از آن می­توان با سرعت بسیار بالا و هزینه انتقال پایین، پرداخت‌­های بین‌­المللی و بدون مرز انجام داد.

ارز دیجیتال ریپل

داجکوین

یک ارز دیگر که پیش­ بینی می‌­شود جایگزین مناسبی برای پرداخت­‌های روزمره باشد دوج­گوین (Dgd – DogeCoin) نام دارد که به علت قیمت بسیار نازل آن، برای مثال در شبکه­‌های اجتماعی به عنوان پاداش به پست فرد ارسال کننده مورد استفاده واقع می­‌شود.

ارز­های ثابت

سکه­‌های ثابت به ارز­های یکپارچه و رسمی نظیر دلار آمریکا، یورو یا پوند بریتانیا اطلاق می‌­شود. قیمت آن­ها هیچ­‌گاه تغییر نمی­‌کند و با استفاده از آن می­توان به خرید و فروش ارز­های دیجیتال پرداخت. ارز Tether نام آشنا ترین ارز دیجیتال محسوب می­‌شود و به گفته هاینر “ایدئولوژی این کار این است که شما یک دلار پرداخت کرده و یک تتر دیجیتال دریافت می­‌نمایید”.

به این نوع ارز­ها، در اصطلاح ارز فیات (Fiat Currencies) نیز گفته می­‌شود.

توکن‌­های سودمند

توکن­‌های سودمند به نسبت جدید هستند و ارزش آن­‌ها از اسِت­‌های حقیقی در دنیا مفهوم می‌­شود؛ برای مثال طلا، نفت و سهام­‌های یک شرکت از جمله موارد آن هستند. این توکن‌­ها بر اساس مقررات امنیتی فدرال (آمریکا) یک نوع سرمایه­‌گذاری به حساب آمده و دارای امنیت بالا (از نظر هک و تطابق با قیمت حقیقی) هستند.

توکن­‌های غیر قابل تعویض

این گونه توکن­‌ها نوع خاصی از ارزش یا استفاده بوده و امکان ارزش ­گذاری بدون همسانی و تکرار را دارا هستند.

برای مثال در بازی کریپتوکیتیز، کاربران می­‌توانند به نسبت خرید اتر، گربه­‌های دیجیتال دریافت کنند! گربه­‌های دیجیتال می‌­توانند پرورش یافته یا به فروش برسند اما توکن غیر قابل تعویض خاص خود را دارند. – به نوعی یک اثر انگشت دیجیتال محسوب می­‌شوند. در آینده شاهد رشد بسیار این گونه توکن‌­ها خواهیم بود.

آینده پول به کجا خواهد رسید؟

با توجه به پیشرفت­‌های پیش­رو، ارز­های دیجیتال به عنوان شریان اصلی شرکت­‌هایی نظیر گلدمن و استارباکس شناخته خواهند شد. اما این­ که آیا کریپتو­ها آینده پول هستند یا خیر، منوط به کاهش میزان نوسان قیمت لحظه­‌ای ارزهای دیجیتال خواهد بود. تا آن زمان افراد در این حیطه مالی، با احتیاط قدم خواهند برداشت.

به نظر شما آیا ارز­های دیجیتال جانشین مناسبی برای ارز­های فیات هستند؟ برای دریافت آخرین اخبار از ارز­های دیجیتال با اکسکوینو همراه باشید.

منبع: edition

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.