استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و بررسی کیف پول رمز ارز ها

تعداد بیت کوین ها در جهان؛ تا اتمام استخراج 120 سال باقیست!

تعداد بیت کوین ها در جهان؛ تا اتمام استخراج 120 سال باقیست!

بیت­ کوین، این رمز­ارز محبوب این روزها خواهان بسیاری دارد و افراد بیشتری با توجه به کاهش قیمت شدید، خواهان آن هستند. اما باید به همان میزان، تعداد موجود و در دسترس نیز وجود داشته باشند. بیت­ کوین بسیار نایاب بوده و برای ماین ­شدن نیز باید عواملی مانند سختی استخراج، تعداد ماین شده و همینطور تعداد موجود مورد بررسی قرار گیرد. فاکتور­هایی که ایران  و چین را به دو کشور مهم برای استخراج بدل کرده است.

ایران مقصد اول ماینر های جهان

بیت­ کوین­ در سخت­ ترین روز­های استخراج

ظرفیت حداکثری بیت­ کوین 21 میلیون می­‌باشد و تا­کنون 17 میلیون از آن استخراج شده است. البته تا استخراج کامل آن 120 سال باقیست! اگر چگونگی آن برای شما سوال است توجه شما را به ادامه این متن جلب می­‌کنیم.

از سال 2008 که هر فرد امکان استخراج بسیار زیادی از بیت­ کوین را داشت هر 4 سال، توانایی استخراج به نصف حالت قبل  کاهش یافته  است. بنابراین برای مثال اگر هر سال 20000 بیت­ کوین ماین شوند پس از 4 سال، تنها 10000 بیت­کوین امکان ماین شدن در سال را دارند. این برنامه­‌ای است که توسط ساتوشی ناکاموتا پدر علم بلاک­چین نوشته شده‌­است و بعید است تغییری پیدا کند!

با این احتساب، تعداد بیت­ کوین­ ها تا سال 2140 به نهایت خود یعنی 21 میلیون خواهد رسید و پس از آن هیچ افزونه‌­ای برای گسترش این تعداد وجود نخواهد داشت.

­ تعداد بیت کوین های مرموز ، گمشده و سرقتی !

درست است که بیت­ کوین­ ها 21 میلیون هستند و بیش از 17 میلیون تاکنون ماین شده‌­اند، اما پیش‌­بینی می‌­شود بیش از 4 میلیون بیت­ کوین تا­کنون گم شده یا به سرقت رفته باشند.

برای مثال یک متخصص IT با نام مستعار “جیمز” یک هارد دیسک که حاوی کلید دسترسی به 7500 بیت­ کوین بود، منهدم نمود و یکی از ویرایش‌گران سایت معروف “گیزمودو” چنین کاری را در سال 2012 برای 1400 بیت ­کوین انجام داد. البته تعدادی بیت­ کوین ماین شده توسط خود ساتوشی قفل شده است.

سرنوشت بیت کوین های از دست رفته

احتمالا شما نیز تحت تاثیر این اطلاعات قرار گرفته باشید. و  ناراحت­ کننده ترین بخش این حقیقت این است که امکان دسترسی به کلید­ های بسیاری از بیت­ کوین­‌ها از دست رفته و تا زمانی نامعلوم (شاید هیچ­گاه) به صورت دست­ نخورده باقی خواهد ماند.

بهترین راه، حفاظت از سرمایه بیت کوین باقی مانده  ایمن نمودن کیف پول بیت کوین  با چند­عاملی نمودن ورود به والت می‌­باشد. که  در فرصتی دیگر به این موارد نیز خواهیم پرداخت.

 

منبع :btcnn

 

اکسکوینو  | کیف پول بیت کوین ، بیت کوین کش و لایت کوین

جالب است بدانید که با عضویت در سایت اکسکوینو علاوه بر امکان خرید و فروش بیت کوین ، بیت کوین کش ، اتریوم ، ریپل ، پرفکت مانی و ووچر به ریال  ، و امکان مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال ،  امکان نگه داری ارزهای بیت کوین ، لایت کوین و بیت کوین کش را نیز در کیف پول های امن ما خواهید داشت که علاوه بر محافظت همه جانبه  تیم فنی ما از اموال کریپتو کارنسی شما ، از هرگونه نگرانی  در خصوص  احتمال اعمال محدودیت در اثر تحریم نیز رهایی خواهید یافت .

بعلاوه تیم فنی اکس کوینو با ارائه نرم افزار اندروید خرید و فروش  بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مطرح شده ، امکان دسترسی آسان و مشاهده قیمت روز خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما را در هر لحظه  فراهم نموده است.

 

ارتباط با تلگرام پشتیبانی جهت کسب اطلاعات بیشتر : excoino_admin@

 

 

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.