اخبار ارز دیجیتال

5 میلیون دلار؛ هدیه صرافی ارز دیجیتال کره شمالی به همه تریدر­هایش!

کره شمالی

 

آیا تابه­‌حال فکر کرده‌­اید چقدر عالی می­‌شد اگر از خواب برمی‌­خواستید و مشاهده می‌­کردید 10 هزار دلار بیت کوین بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتید در حساب شماست؟ این، دیگر یک رویا نیست و در یکی از صرافی آنلاین ارز دیجیتال برجسته کره شمالی واقعا اتفاق افتاد.

به گزارش Coindesk Korea صرافی آنلاین Coinnest به طور اشتباهی 5 میلیون دلار به مشتریانش پرداخت کرده و اکنون به دنبال نحوه بازستاندن آن است.

اشتباهی فاجعه بار

این صرافی ارز دیجیتال به دنبال عرضه توکن­‌های WeGame (WGT) به تریدر­ها بود و اشتباها با درهم پیچیدگی، به جای آن بیت‌ کوین به آن­‌ها داد.

مسئله به همین جا ختم نشد و مقدار زیادی وون کره نیز به والت کاربران افزوده شد. همانطور که بدیهی به نظر می­‌رسد، بسیاری از کاربران در همان لحظه و مشاهده اقدام به خارج نمودن مبلغ نمودند و کوین­نست را دچار سردرگمی و مشکل کردند. البته این اتفاق برای کاربران دوسربرد بود زیرا با انجام این کار قیمت بیت کوین در این سایت 50 دلار افزایش نیز یافت.

ظاهرا به نظر می‌­رسد این مشکل رفع شده باشد و نیمی از مبالغ نیز بازگشت پیدا کردند اما کوین­نست هیچ برنامه‌­ای برای مجازات افراد خاطی و بازگشت دارایی ندارد. گرچه باور بر اینست که این مشکل هنوز تمام هم نشده است.

کوین­نست در صدر اخبار

این اولین بار نیست که این صرافی در صدر اخبار کریپتو قرار می­‌گیرد. در سه ماهه اول سال گذشته میلادی مدیر سابق این صرافی ارز دیجیتال با نام کیم-ایک‌­هوان طی یک رسوایی بزرگ میلیون­‌ها وون کره را به حساب شخصی خود واریز نموده بود.

البته او بلافاصله دستگیر شده و مورد تفتیش قرار گرفت اما خبری از پول­‌ها نبود و این موضوع تاکنون بی‌­پاسخ مانده است.

به نظر می­‌رسد دو صرافی Coinnest و Controversy دست به دست هم داده‌­اند و تاکنون هیچ‌­یک حاضر به پاسخگویی نیستند. با اکس­کوینو برای داغ­ترین اخبار دنیای کریپتوکارنسی همراه باشید.

منبع:CCN

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا