یونیک فایننس چیست

یونیک فایننس چیست؟

کسب درآمد در بازار های ارز دیجیتال به خصوص پس از رکود اقتصادی در کشورمان طرفداران بسیاری پیدا کرد. به همین دلیل شاهد ظهور شرکت ها و موسسات مختلفی بوده ایم که ادعا می کنند می توانند در مدت زمان کوتاهی شما را سودآور کرده و درآمد دلاری برای شما به ارمغان بیاورند، اما آیا همه این شرکت ها معتبر هستند؟ و آیا باید از آنها پیروی کنید؟ چه چیزی کاربران را مجاب میکند برای این روش سرمایه گذاری؟ برای مثال کسب سود از خرید و فروش سهام شرکت های معروفی مانند اپل بسیار جذاب است. اما در حال حاضر شرکت یونیک فاینانس که یک شرکت سرمایه گذاری است مدعی شده است که با شرکت در آن می توانید از معاملات سهام شرکت های معتبر درآمد دلاری کسب کنید. ایا این ادعا حقیقت دارد؟

شرکت یونیک فایننس

یونیک فایننس Unique Finance فعالیت خود را با عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت مالی شروع کرد و مدعی بود که با استفاده از شبکه کارگزاری و معاملات جهانی مشغول به فعالیت بوده است. این شرکت هدف از راه‌اندازی پروژه یونیک فایننس را سودآوری از طریق سرمایه‌گذاری در بازار بورس جهانی عنوان کرده بود و شعار خود را ارتقای سطح زندگی و درآمد مردم، معرفی می‌کرد.

یونیک فایننس چیست؟

شرکت یونیک فایننس ساختاری هرمی داشت و ادعا می‌کرد که در بورس نزدک Nasdaq، سهام شرکت‌های بزرگ و مطرحی چون فیسبوک، اپل و مایکروسافت را معامله می‌کند. اما حقیقت چیز دیگری بود و این شرکت در واقع اطلاعات معاملات بورس که همگی ساختگی بود استفاده می‌کرد و اطلاعات لحظه‌ای بورس که در اختیار عموم قرار دارد را استخراج می‌کرد و خود را فعال در حوزه سرمایه‌گذاری در این سازمان معرفی می‌کرد.

تاریخچه یونیک فایننس

این شرکت در ابتدا در سال ۲۰۱۶ میلادی فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی در زوریخ سوئیس شروع به کار کرد.طبق ادعای این شرکت، یونیک فایننس با فعالیت در بورس وال استریت آمریکا وعده پرداخت ماهانه ۳ درصد سود را به سرمایه‌گذارهای خود می‌‌داده است. این شرکت همان زمان اعلام کرده بود که شرط ورود به این پروژه، پرداخت اولیه ۱۰۰۰ دلاری است و سرمایه‌گذارها تا ۲ سال حق برداشت وجوه خود را ندارند و در این مدت نیز در صورت افزودن ۳ نفر به زیرمجموعه خود این امکان را داشتند تا سود دریافتی خود را چند برابر کنند.

توکن یونیک فایننس UNQT چیست؟

این شرکت توسعه‌دهنده توکنی با همین نام (Unique Finance) بود که در بازار با نماد اختصاری UNQT شناخته می‌شد. یونیک فایننس توکن انحصاری خود را در ۱ ژوئن ۲۰۲۱ با حداکثر ۱۰۰ میلیون واحد عرضه کرد. توکن UNQT بر بستر بلاک‌چین اتریوم ایجاد و منتشر شد. اما نکته قابل توجه این است که ارز دیجیتال یونیک فایننس در سایت معتبر و جامع Coinmarketcap لیست نشد و هیچ صرافی معتبری معاملات آن را ارائه نداد و همین مسئله باعث شد خیلی‌ها به ماهیت این شرکت و توکن ارائه شده توسط آن شک کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با ماهیت واقعی این شرکت و اینکه آیا یونیک فایننس واقعا یک پروژه کلاهبرداری بوده است یا خیر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

آیا پروژه یونیک فاینانس کلاهبرداری بود؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت یونیک فاینانس در واقع سال‌ها پیش ورشکست شد و به همین خاطر بنیان‌گذاران این شرکت بعد از این ماجرا تصمیم گرفتند شروع به شبکه‌سازی و پیدا کردن راهی جدید برای کلاهبرداری کنند. همین مسئله هم باعث شد افراد زیادی به امید کسب سودهای کلان به سرعت وارد این پروژه شدند و خسارت‌های سنگینی را در جریان سرمایه گذاری در این پروژه متحمل شدند.این شرکت در سال‌های فعالیت خود که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی بود توانست میلیون‌ها دلار به ویژه از ایرانیان که علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در این شرکت داشتند را از همین راه جمع‌آوری کند.

پروژه کلاهبرداری یونیک فاینانس

بعدها مشخص شد که Unique Finance متعلق به شرکت بازاریابی شبکه‌ای بادران بوده و مدیریت آن فردی به نام فرزین بود که در امارات متحده عربی اقامت دارد. شایان ذکر است که در حال حاضر تمامی مدیران این شبکه که در ایران مشغول به فعالیت بودند،‌ دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

علاوه‌براین، طبق آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، ۱۵۰ نفر از مهره‌ها و مدیران اصلی شرکت یونیک فایننس که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه بودند در ۱۹ استان کشور دستگیر شدند و برای صدور حکم در رابطه با جرایم خود مبنی بر خروج ارز از کشور به دادگاه‌های ویژه معرفی شدند.در همین راستا خبرگزاری تسنیم در دی ماه سال ۹۸ این‌گونه گزارش داد:

رئیس‌ کل دادگستری استان یزد از شناسایی یک شرکت هرمی، تحت عنوان یونیک فاینانس با ۲۵۰۰ نفر عضو خبر داد و گفت با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ۳ نفر از سرشاخه‌های این شبکه در استان‌های یزد و خراسان رضوی دستگیر شدند. وی توضیح داد که این شبکه کلاهبرداری با پوشش جذب سرمایه و خرید سهام از شرکت‌های معروف بورس در خارج کشور، سرمایه شهروندان را دریافت کرده و آنها را به شبکه‌سازی و پرداخت پورسانت تشویق می کند و موفق به کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی شده است.

لینک خبر

همچنین، در مرداد ماه سال ۹۹ نیز خبرگزاری مهر گزارش کرد:

ناصر عتباتی از انهدام شبکه هرمی یونیک فاینانس و دستگیری سرشبکه‌ های آن خبر داد و عنوان کرد که این شبکه توسط فردی اهل اردبیل و ساکن ترکیه در سال ۱۳۹۷ پایه گذاری شده است. سه متهم دیگر زیرمجموعه‌های مستقیم این فرد در یونیک فاینانس بوده اند. .اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق عضویت و جذب اعضا در شرکت هرمی یونیک فاینانس به منظور کسب در آمد و منفعت غیر قانونی اتهام متهمان این پرونده است.

لینک خبر

ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده مدیران یونیک فایننس در ایران گفت:

پرونده شرکت هرمی یونیک فاینانس از دیگر پرونده‌های کلاهبرداری است که حکم نهایی آن چندی پیش صادر شد و در این پرونده مدیران ارشد این شرکت، محسن درخشان به ۲۰ سال حبس و مجید فریدی و مصطفی الماسی به ۵ سال حبس محکوم شدند.

سخن پایانی

با روی کار آمدن بازارهای مالی متنوع و جدید، افراد و سازمان‌هایی نیز هستند که با هدف کسب درآمدهای آسان و زیاد، اقدام به راه‌اندازی پروژه‌های کلاهبرداری می‌کنند. باید توجه داشته باشید که فعالیت در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال خالی از ریسک نیست و همیشه راه و روش‌های مختلفی برای به دام انداختن افراد ناآگاه و سواستفاده از آنها برای سرقت دارایی‌های‌شان وجود دارد.

همان‌گونه که تجربه مالباختگان پروژه یونیک فایننس هم نشان می‌دهد، در صورتی که این افراد دقت و تحقیق بیشتری در مورد این پروژه می‌کردند اکنون شاهد از دست رفتن مقدار قابل‌توجهی از سرمایه خود نبودند.به طور کلی خرید ارز دیجیتال در بازار کریپتو، بستری مناسب و کاربردی را برای تکنولوژی‌های روز و سرمایه‌گذاری برای آینده است اما با وجود افراد سودجو، باید محتاط‌تر عمل کرد و منطقی است که پیش از ورود به این بازار با افزایش دانش و آگاهی خود، سنجیده و حساب شده اقدام به ورود سرمایه و دارایی خود کنید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.