اخبار ارز دیجیتال

استاندارد ERC-223، رقیب سرسخت رمزارزها

اگر اخبار کریپتو را دنبال می‌کنید، حتما از پیشرفت‌های اخیر اتریوم باخبر هستید. اتریوم، اخیرا، درحال رونمایی از امکانات و حتی توکن‌های مبتنی بر شبکه خود است. در هفته پیش، این شبکه، توکن جدید ERC-223 را روی پلتفرم خود عرضه کرد. در ادامه به جزئیات این خبر خواهیم پرداخت.

همانطور که می‌دانید اتریوم دارای سه استاندارد توکن است: ERC-20 ،ERC-777 و ERC-223. توکن ERC-20 یکی از مهم‌ترین توکن‌های اتریوم است. مشخصات ERC-20 به استاندارد فعلی صنعت کریپتو تبدیل شده است.
توکن ERC-20 مزایای زیادی برای شبکه اتریوم دارد، ولی برخی از مسائل را نمی‌تواند حل کند و مشکلات خاص خود را در بازار کریپتو دارد، مانند از دست دادن غیرعمدی توکن در قراردادهایی که برای تعامل با توکن‌های ارسالی، طراحی نشده‌اند، همچنین، استاندارد توکن ERC20 شامل مشکلاتی مثل Set Backs و از دست رفتن حدود 3,000,000 دلار است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین علت این مشکلات، عدم وجود مکانیزم مدیریت رویداد استاندارد ERC20 است.
ERC223 ابر مجموعه‌ای از استاندارد توکن ERC20 است. این گامی رو به جلو به سوی انتزاع اقتصادی در سطح برنامه/قرارداد است که امکان استفاده از توکن‌ها را به عنوان دارایی‌های انتقال ارزش درجه یک در توسعه قراردادهای هوشمند می‌دهد. همچنین استاندارد ایمن‌تری است زیرا امکان انتقال توکن به قراردادهایی را که از دریافت و جابجایی توکن پشتیبانی نمی‌کنند، نمی‌دهد.

استاندارد ERC-223 با اجازه دادن به کاربران برای انتقال توکن‌ها به قراردادهای هوشمند و کیف پول‌هایی که همان هدف را دنبال می‌کنند، بر این مشکل غلبه می‌کند.

Dexaran، یکی از بنیان‌گذاران شبکه Callisto و خالق ERC-223، نقطه عطف هیجان‌انگیزی را در توییتر به اشتراک می‌گذارد. دکساران اعلام کرد که ERC-223 اکنون به طور رسمی به استانداردهای اسناد و توکن اتریوم اضافه شده است.

مزایای اصلی توکن ERC-223

مشکل توکن‌های از دست رفته را که در حین انتقال توکن‌های ERC20 به یک قرارداد اتفاق می‌افتد، برطرف می‌کند (زمانی که افراد به اشتباه از دستورالعمل‌های ارسال توکن به کیف پول استفاده می‌کنند). ERC223 به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را به کیف پول ارسال کنند یا با انتقال عملکرد مشابه قرارداد بفرستند، در نتیجه احتمال سردرگمی و توکن‌های گم‌شده را از بین می‌برد.

به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های توکن‌های دریافتی را انجام دهند و توکن‌های پشتیبانی‌نشده را رد کنند. در این صورت، توکن‌ها را از دست نخواهید داد.

توسعه‌دهندگان اتریوم برای ارتقاء Deneb آماده می‌شوند

شبکه اتریوم مدت‌ها پیشگام در دنیای برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بوده است و ارتقاء Cancun-Deneb آینده درخشانی را برای این پلتفرم، نوید می‌دهد.

با اجرای پیشرفت‌های کلیدی در لایه‌های اجرایی و اجماع اتریوم، این ارتقاء برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه، کاهش هزینه‌های تراکنش و تقویت امنیت تنظیم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا