سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۲ خرداد)

افزودن اپل پی به کارت‌ پرداخت کریپتو توسط کوین‌بیس

همکاری کوین‌بیس (Coinbase) و اپل پی (Apple Pay) می‌تواند موجب گسترش کاربرد کارت‌های پرداخت (Debit Card) رمز ارزی می‌شود. کوین‌بیس این خدمات جدید را از ابتدای هفته به کاربران آمریکایی ارائه می‌دهد. خدمات اپل پی به این معنی است که کاربران دیگر به کارت اعتباری فیزیکی احتیاج ندارند. پاداش‌های کارت کوین‌بیس (Coinbase Card) موجب می‌شود تا استفاده از این خدمات منجر به ایجاد ارزش اقتصادی شود.      

منبع: decrypt

رقیب تسلا خودرویی با قابلیت ماین بیت کوین می‌سازد

دی‌مک (Daymak)، تولید‌کننده کانادایی خودروهای سبک الکتریکی (LEV)، اعلام کرد اسپریتوس (Spiritus)، خودروی آینده‌نگر  بعدی این شرکت، در هنگام پارک امکان استخراج (mine) بیت کوین (Bitcoin) و داج کوین (Dogecoin) را خواهد داشت. این شرکت با قدمت ۲۰ ساله، همچنین اعلام کرد پیش‌پرداخت از طریق رمز ارزهای مختلف مانند کاردانو (Cardano) را می‌پذیرد. مبالغ جمع‌آوری شده در یک کمپین جذب سرمایه عمومی (crowdfunding) برای این خودرو که از ماه مارس آغاز شده تاکنون به رقم ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است.

منبع: u.today

داج‌کوین در کوین‌بیس پرو فهرست شد

صرافی کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro) روز سه‌شنبه اعلام کرد پذیرش تراکنش‌های ورودی داج‌کوین (Dogecoin) را از روز پنجشنبه سوم ژوئن (۱۳ خرداد) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد کرد. انتشار این خبر با رشد ۶ درصدی ارزش داج‌کوین همراه بود.

منبع: u.today

وزیر اقتصاد: مقاومت دربرابر رمز ارزها بیهوده است

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، با تاکید بر این که تا ۴ سال آینده بلاک‌چین‌ها ۱۰ درصد تولید ناخالص دنیا را دارند، گفت: با افزایش مصرف برق، استخراج رمز ارزها را محدود کردیم، در حالی که در بلندمدت نمی‌توانیم با مقاومت در برابر فناوری‌ها به جایی برسیم. دژپسند با بیان اینکه تیم طراح تحریم‌ها در آمریکا یکی از علل موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌ها را استفاده از رمز ارزها عنوان کرده‌اند، ادامه داد: استفاده از فناوری‌ها می‌تواند ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد و دور زدن تحریم‌ها را تسهیل می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

‌تلاش یو‌ان‌ای بلاک‌چین برای آینده پایدار در صنعت خودروسازی

یو‌ان‌ای بلاک‌چین (UNA Blockchain)، زیر مجموعه شرکت خودروسازی اوپیوم (Hopium)، اعلام کرد در حال کار بر روی حذف آلودگی‌های کربنی صنعت خودروسازی است. این شرکت قصد دارد تا با بهره‌گیری از فناوری‌های بلاک‌چین و تحلیل داده از اثرات زیست‌محیطی صنعت خودرو بکاهد.

منبع: coinquora

وی‌چین به رفع آلودگی پلاستیکی در چین کمک می‌کند

پلتفرم وی‌چین (VeChain) اعلام کرد قوانین مبارزه با آلودگی پلاستیکی در چین مصوب ابتدای سال ۲۰۲۰ را در شبکه خود اعمال کرده است. وی‌چین یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که اطلاعات درست را از آنچه در یک زنجیره تأمین روی می دهد، ذخیره می کند.

منبع: coinquora

آغاز عرضه محصول مبتنی بر پولکادات در بورس سوئدی

بازار سهام نوردیک گروث مارکت (Nordic Growth Market) از این پس امکان خریدوفروش محصول قابل معامله در بورس (exchange-traded product) مبتنی بر پولکادات (Polkadot) را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این محصول جدید در شرکت ولر (Valour) تولید شده است. ولر تولید کننده انواع مختلف محصولات قابل معامله در بورس (ETPs) مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال است. نوردیک گروث مارکت یکی از پیشگامان ارائه انواع مختلف دارایی‌های کریپتو است.

منبع: cointelegraph

درآمد استخراج اتریوم از درآمد استخراج بیت کوین پیشی گرفت

ماینرهای اتریوم (Ethereum) به یک رکورد درآمدی در ماه می (May) رسیدند که آن‌ها را برای دومین بار در سال جاری میلادی از ماینرهای بیت کوین (Bitcoin) پیش انداخته است. بیش از ۱ میلیارد دلار از درآمدهای ماینینگ اتریوم از محل کارمزدهای تراکنش تامین می‌شود. بنابر آمار کوین متریکس (Coin Metrics)، درآمد ماهیانه ماینیگ بر روی بلاک‌چین (blockchain) اتریوم در ماه می به بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار رسید. در ماه فوریه نیز ماینرهای اتریوم با فاصله کمی از ماینرهای بیت کوین پیشی گرفتند.

منبع: decrypt

پاداش ۱۵۰ هزار دلاری در انتظار برنامه‌نویس بیت کوین

بیت‌مکس (BitMEX) و بنیاد حقوق بشر (Human Rights Foundation) به کلوین کیم (Calvin Kim)، برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده (developer) بیت کوین (Bitcoin)، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار پاداش خواهند داد. کیم یک پژوهشگر کره‌ایی در حوزه توسعه‌بخشی (scaling) بیت کوین است.

منبع: coinquora

کاندیدای کره‌ایی خواهان تعویق اجرای مالیات کریپتو شد

لی جا‌ئه-میونگ (Lee Jae-Myung)، استاندار استان گیئونگی (Gyeonggi) کره جنوبی که کاندیدای ریاست جمهوری این کشور نیز هست، خواستار تعویق حداقل یک ساله اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه رمز ارزها شد. به گزارش کوریا هرالد (Korea Herald)، دولت کره جنوبی طرح اعمال مالیات ۲۰ درصدی بر عایدی حاصل از سرمایه (capital gains) از معاملات کریپتو را از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی اجرا خواهد کرد.  

منبع: coinquora

پلتفرم ولثی برای سرمایه‌های کوچک

پلتفرم ولثی (Welthee) با هدف دموکراتیک کردن دسترسی به بازارهای سرمایه‌گذاری سنتی و کریپتو ایجاد شده است. این پلتفرم همچنین در پی غیر متمرکز کردن نظام‌های سرمایه گذاری مالی در حوزه بازار دارایی‌هایی دیجیتال و غیر دیجیتال است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با ریسکی نزدیک به صفر سطح ریسک و پاداش مالی خود را تعیین کنند و در نتیجه برای همه افراد از سراسر جهان با هر سطحی از بودجه، دری به دنیای سرمایه‌گذاری باز می‌کند.  

منبع: coinquora

افزایش مقیاس‌پذیری خدمات با لانچ زیروایکس بر روی پلی‌گان

با لانچ ای‌پی‌آی (Application Programming Interface) پیشتاز زیروایکس (0x) برای صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) بر روی شبکه پلی‌گان (Polygon)، خدمات مبتنی بر اتر (ETH-Based) در این صرافی‌ها دارای مقیاس‌پذیری (scalability) بیشتری می‌شوند.

منبع: coinquora

لانچ بازارساز خودکار توسط کوین‌فلکس

کوین‌فلکس (CoinFLEX)، اولین صرافی خدمات معاملات آتی رمز ارز در جهان، بازارساز خودکار خود را با عنوان ای‌ام‌ام‌پلاس (AMM+) منتشر کرد. این سامانه به عناون پلی بین خدمات مالی متمرکز (CeFi) و غیرمتمرکز (DeFi) عمل می کند.

منبع: theblockcrypto

بانک بریتانیایی قصد راه‌اندازی پلتفرم مبادلات رمز ارزها را دارد

یکی از واحد‌های بانک بریتانیایی استانداردچارترد پی‌ال‌سی (Standard Chartered PLC) قصد دارد تا یک پلتفرم معامله رمز ارزها را برای موسسات سرمایه‌گذاری در بریتانیا و اروپا راه‌اندازی کند. بنابر اطلاعیه روز چهارشنبه این بانک، این صرافی جدید با همکاری اس‌سی ونچرز (SC Ventures)، واحد نوآوری این بانک، و گروه فناوری بی‌سی (BC Technology Group) لانچ می‌شود.

منبع: خبرگزاری رویترز   

چین معادل ۶ میلیون دلار از یوآن دیجیتال را در مرحله آزمایشی منتشر می‌کند

دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد، در آخرین مرحله از آزمایش یو‌آن دیجیتال، این کشور ۲۰۰ هزار پاکت قرمز دیجیتال را توزیع خواهد کرد. هر کدام از این پاکت‌های مجازی حاوی ۲۰۰ یوآن دیجیتال معادل ۳۱ دلار و ۳۰ سنت هستند. این توزیع در طول برگزاری فستیوال  قایق اژدها (Dragon Boat Festival) که به زودی برگزار می‌شود در میان شهروندان پکن صورت خواهد گرفت.   

منبع: forkast

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.