پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
هکرها در کره شمالی

هک رمزارز برای برنامه هسته‌ای!

به گزارش ناظران تحریم‌ها، هکرهایی که برای دولت کره شمالی کار می‌کنند در سال جاری، به‌صورت مداوم به حملات خود به شرکت‌های حوزه کریپتوکارنسی ادامه داده‌اند. هم‌چنین یافته‌های این ناظران نشان می‌دهد که توسعه برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ ادامه دارد و تمام این مستندات در گزارش سازمان ملل متحد که در هفته‌های آینده منتشر می‌شود، قرار خواهد گرفت. 

این ناظران دوبار در سال به سازمان ملل متحد گزارش ارائه می‌کنند و در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده‌اند که جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) برای تامین مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود، به نقض تحریم‌ها ادامه می‌دهد. 

پیش‌تر کره شمالی به انجام حملات سایبری برای تامین منابع مالی خود متهم شده بود و ناظران گزارش کرده بودند که حدود ۱.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، از طریق هکرها سرقت شده و برای تامین مالی برنامه هسته‌ای استفاده شده است. 

ناظران در تازه‌ترین گزارش خود نوشتند: 

هکرهای DPRK همچنان به صورت موفقیت‌آمیز به اهداف جهانی رمزارز و صرافی‌های مالی سایبر حمله می‌برند. گمان می‌رود که این هکرها که برای آژانس اصلی اطلاعات خارجی کره شمالی، اداره کل شناسایی (RGB) کار می‌کنند، به استفاده از تکنیک‌های پیچیده‌تر سایبری برای سرقت وجوه و اطلاعات ادامه دادند.

در خلاصه اجرایی این گزارش آمده است: «شرکت‌هایی در بخش‌های ارز دیجیتال، دفاع، انرژی و سلامت به طور خاص هدف قرار گرفتند. ناظران تحریم‌ها به این نتیجه رسیدند که کره شمالی همچنان به سیستم مالی بین‌المللی دسترسی دارد و در عملیات مالی غیرقانونی شرکت می‌کند.

کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحاتی و هسته‌ای خود از سال ۲۰۰۶ میلادی، تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است و با تمام این اوصاف همچنان از انواع راه‌های غیرقانونی مثل هک شرکت‌های کریپتویی، هزینه برنامه‌های خود را فراهم می‌کند و به اقدامات خود ادامه می‌دهد. 

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.