تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار بیت کوین

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۳ فروردین)

  • کاهش مجدد فروش بیت کوین احتمال رشد قیمت بیشتر را تقویت می‌کند

داده‌های شبکه بیت کوین نشان می‌دهد هودلرهای بلندمدت به شدت از رشد ارزش این رمز ارز مطمئن هستند و عرضه این توکن در بازار به طور چشمگیری کاهش داشته است. همین کاهش عرضه و ادامه تقاضا موجب شده است تا تحلیلگران صعود قیمت BTC به بالاتر از ۶۰ هزار دلار را بسیار محتمل بدانند.

منبع: cointelegraph

 

  • کارشناسان: عرضه عمومی سهام شرکت کوین‌بیس در بازار نزدک همراه با نوسان خواهد بود

این هفته عرضه اولیه عمومی سهام شرکت کوین‌بیس (Coinbase) در بازار نزدک (Nasdaq) آغاز خواهد شد. این اولین شرکت فعال در زمینه رمز ارز است که سهام آن در بورس نزدک ارائه می‌شود. کارشناسان این بازار معتقدند این اتفاق با تلاطم‌هایی در هفته اول مواجه خواهد بود. گرگ فاس (Greg Foss)، مدیر ارشد مالی Validus Power Corporation، این اتفاق را یک فرصت برای سرمایه‌گذاران می‌داند تا به سبد دارایی خود تنوع ببخشند.

منبع: beincrypto

 

  • اتفاق مهم در بازار توکن‌های NFT با الحاق فایل‌کوین به ویدئو‌کوین

درنتیجه الحاق فایل‌کوین به ویدئو‌کوین (VID)، پروژه ذخیره غیرمتمرکز فایل‌ها در فایل‌کوین (FIL) به زودی بستری می‌شود برای ویدئو توکن‌های غیرمثلی (video NFTs). فایل‌کوین ظرفیت لازم را برای ذخیره این توکن‌ها فراهم می‌آورد. افزایش استقبال از توکن‌های ویدئویی و اثبات مالکیت از طریق فایل‌کوین می‌تواند مقدمه‌ایی باشد برای تایید منبع فایل‌های ویدئویی. تمرکز پروژه ویدئو‌کوین بر روی یافتن راه‌حلی برای خلق، ذخیره و معامله توکن‌های ویدئویی بر روی شبکه اتریوم است.

منبع: ethereumworldnews

 

  • پیش‌بینی انفجار قیمت در آلتکوین‌های غیرمتمرکز

شلدن اوانس (Sheldon Evans)، تحلیلگر بازار رمز ارزها، معتقد است توکن‌های خدمات مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) آمادگی برای یک پرتاب صعودی قیمت در آینده بسیار نزدیک را دارند. هم اکنون، مجموع ارزش قفل شده دارایی 5 اپ برتر در DeFi pulse به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است و همین موضوع توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

منبع: coinquora

 

  • خروج ۷۶۹ میلیون دلار بیت کوین از صرافی کوین‌بیس

نمودار گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد یک نهنگ تعداد ۱۲۶۰۰ بیت کوین به ارزش حدودی ۷۶۹ میلیون دلار را ظرف ۱۰ دقیقه از صرافی کوین‌بیس (Coinbase) خارج کرده است. این نهنگ احتمالا یک نهاد مالی بوده است. در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهد ماینرها اخیراً اقدام به ارسال بیت کوین‌های خود به صرافی‌ها برای فروش کرده‌اند.

منبع: u.today

 

  • سخنگوی شرکت توانیر: برق ارزانتر در انتظار ماینرهای مجاز

مصطفی رجبی مشهدی گفت: برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها که بر اساس تایید مراجع ذی‌صلاح به استخرهای استخراج داخل کشور متصل می‌شوند، علاوه بر تخفیف‌های ولتاژ اتصال مذکور، مشمول ۱۵ درصد تخفیف دیگر نیز خواهند شد.

سخنگوی شرکت تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران( توانیر) افزود: ‌بهای برق دریافتی از سطوح ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت با تخفیف ۲۰ درصدی و از سطوح ولتاژی ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کیلو ولت با تخفیف ۱۲ درصدی برای این مراکز محاسبه خواهد شد.

وی ادامه‌داد: براساس ابلاغیه جدید، بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها برابر با ۱۶ هزار و ۵۷۴ ریال تعیین شده است که این میزان در زمان های نوع سه (عادی) با ضریب نیم و در زمان‌های نوع ۲ (محدودیت‌دار ) با ضریب ۲ محاسبه خواهد شد.

وی گفت: تعرفه تعیین شده براساس متوسط بهای صادراتی برق و نرخ تسعیر سامانه نیما، هر سه ماه یک بار توسط شرکت توانیر اصلاح و به‌روزرسانی شده و گزارش آن برای وزارت نیرو ارسال می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در دستورالعمل جدید که با اصلاحاتی ابلاغ شده، اوقات سال به سه دسته نوع یک (اوج بحرانی)، نوع دو (محدودیت بار) و نوع سه (عادی) تقسیم بندی شده است که هر کدام نیز تعرفه خاص خود را دارد.

رجبی مشهدی درخصوص اوقات نوع یک یا اوج بحرانی، افزود: این دوره به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که به دلیل نبود کفایت ظرفیت تولید در مقایسه با اوج بار درخواستی، احتمال بروز خاموشی وجود دارد.

وی اضافه‌کرد: حداقل میزان اوقات بحرانی برابر با ۳۰۰ ساعت است و مطابق با تبصره «۲» ماده «۴» مصوبه شماره ۵۸۱۴۴ مورخ ۱۳/۰۵/۱۳۹۸ هیات وزیران، فروش برق از طریق شبکه در این ایام به مشترکان استخراج رمزارزها ممنوع است.

این مسوول درباره شرایط نوع ۲ یا محدودیت بار نیز گفت: این اوقات خارج از اوقات نوع یک (اوج بحرانی) بوده و حداکثر ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت است که توسط شرکت توانیر و براساس محدودیت‌های تامین سوخت نیروگاه‌ها، عرضه برق و سایر قوانین و مقررات در کشور تعیین و اعلام می‌شود.

رجبی مشهدی درباره زمان های نوع سه یا عادی، خاطرنشان‌کرد: این زمان‌ها، شامل همه اوقات سال به‌جز اوقات نوع یک (اوج بحرانی) و ۲ (محدودیت‌دار) است.

سخنگوی صنعت برق افزود: همه واحدهای استخراج رمزارزها که دوره ساخت آنها به پایان رسیده و اقدام به راه‌اندازی واحد خود کرده و فعالیت را آغاز کرده‌اند، موظف به تبدیل جواز تاسیس به پروانه بهره‌برداری با درخواست از وزارت صنعت هستند، در غیر این‌صورت قدرت مجاز آنها برابر با توان مصرفی دوره ساخت (کارگاهی) در نظر گرفته شده و هزینه تجاوز از قدرت برق دوره احداث از مشترک اخذ خواهد شد.

وزیر نیرو آخرین ویرایش مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز را در روزهای اخیرابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، تامین برق مرکز استخراج رمز ارزها به چهار روش امکان‌پذیر است که انتخاب آن به عهده متقاضی است.

براساس این ابلاغیه، تامین برق از طریق سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه سازی مصرف برق، تامین برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر (اعم از موجود و جدید)، اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق یا نصب و بهره‌برداری از مولدهای حرارتی، چهار روش تعریف شده‌ای است که متقاضیان می توانند برای تامین برق مراکز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

منبع: ایرنا

 

  • پیش‌گرفتن ارزش بازار بیت کوین از مجموع سرمایه ویزا و مسترکارت

با رسیدن حجم سرمایه در بازار بیت کوین به 1.1 میلیون دلار، ارزش بازار این رمز ارز از مجموع بازار مسترکارت و ویزا سبقت گرفت. همچنین، ارزش بیت کوین هم‌اکنون از مجموع ارزش سه بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگن، بنک‌آوامریکا و سیتی‌گروپ پیشی گرفت است.

منبع: cryptopotato

 

  • مانور بیت کوین در محدوده ۶۱ هزار دلار و صعود ۱۵۰ درصدی بایننس‌کوین

بایننس‌کوین با ادامه روند صعودی خود در حال ثبت رکوردهای جدید است؛ به طوری که با رسیدن به قیمت ۵۷۵ دلار ۱۵۰ درصد رشد در ۲ هفته را تجربه کرد. از سوی دیگر، مانور قیمت بیت کوین در روز گذشته موجب شد تا این توکن با رسیدن به ارزش ۶۱۳۰۰ دلار، بالاترین رکورد ۳ هفته اخیر خود را ثبت کند.

منبع:  cryptopotato

 

  • دانشگاه رومانیایی پرداخت شهریه با رمز ارز را می‌پذیرد

دانشگاه رومانیایی لوچن بلاگا به زودی پرداخت شهریه از طریق رمز ارز را می‌پذیرد. در حال حاضر پرداخت تنها از طریق توکن eGold امکان‌پذیر است. این رمز ارز محصول شرکت بلاک‌چین الروند (Elrond) است.

منبع:  coinquora

 

  • بایننس‌کوین در حال پیشی گرفتن از اتریوم

با ادامه روند صعودی ارزش بایننس‌کوین (BNB) و عبور از قیمت 550 دلار این رمز ارز در حال سبقت گرفتن از اتریوم است. با این حساب به زودی با صعود BNB به جایگاه دوم، ETH یک پله در نمایه رمز ارزها سقوط خواهد کرد.

منبع: coinquora

 

  • بنابر ادعای چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو (Cardano)، شبکه آزمایشی کاردانو با عنوان آلنزو (Alonzo) در پایان آوریل یا ابتدای می راه‌اندازی می‌شود. شبکه آزمایشی (Testnet) یک بلاک چین جایگزین آزمایشی است که توسط توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود.

#فاندا

منبع: coinmarketcal

 

  • تحلیل نمودار کاردانو نوید یک انفجار قیمت را می‌دهد

 با بازگشت ارزش کاردانو (ADA) به اوج قیمت سال ۲۰۱۸، و ظهور الگوی پرچم در نمودار شمعی آن در ۳ هفته گذشته، این توکن به یک انفجار قیمتی در روزهای آینده نزدیک می‌شود. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو (Cardano)، اعلام کرده است که این تلاش‌های بلاک‌چین بر روی بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) مترکز خواهد شد و مذاکرات با ۱۰ بازار برتر NFT در جریان است.

منبع:  fxstreet

 

  • عبور ارزش بازار بیت کوین از ۸۰ درصد بازار نقره

حرکت پرقدرت بیت کوین به سمت جایگزینی فلزات گرانبها ادامه دارد و این توکن دیجیتال هر چه بیشتر به جایگاهی نزدیک می‌شود که سرمایه‌گذاران آن را یک محل امن ایده‌آل جایگزین طلا و نقره ببینند. رشد فعلی ارزش بیت کوین این اتفاق را بیش از هر زمان دیگری نزدیک‌تر کرده، علی‌الخصوص که حجم مجموع سرمایه موجود در بازار بیت کوین حالا مساوی با بیش از ۸۰ درصد بازار نقره شده است. 

منبع: finbold

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا