پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
برخورد دستوری با بلاک‌چین و رمز ارز‌ها نتیجه‌ای جز زیرزمینی شدن آن ندارد/ فرار ۵۰ میلیون دلار سرمایه ایرانیان در تنها ۹۰ ساعت

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۵ اردیبهشت)

کمیسر SEC: ممنوعیت علیه فناوری همتابه‌همتا غیرممکن است

هستر پیرس (Hester Peirce) از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) معتقد است دولت آمریکا قادر به ممنوع کردن بیت کوین نخواهد بود. بنا به نظر پیرس ممنوعیت پدیده‌ایی که اساساً یک فناوری همتابه‌همتا (peer-to-peer) است غیر ممکن است. او امیدوار است انتصاب رئیس جدید SEC  که خود استاد دروس رمز ارزها و فناوری بلاک‌چین در دانشگاه MIT بوده موجب شود تا این کمیسیون در مخالفتش با صدور مجوز برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین تجدید نظر کند.  

منبع: bitcoin.com

تیم دریپر: بیت کوین تسهیل‌گر اقتصاد جهانی است

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار معروف، می‌گوید مردم کم‌کم به نتیجه رسیده‌اند که به جای ارزهای فیات باید بیت کوین (BTC) داشته باشند. او همچنین مععتقد است بیت کوین می تواند عامل محرکی برای دولت‌ها نیز باشد. به گفته وی رمز ارزها می‌توانند عدالت را به رقابت اقتصادی بازگردانند و زندگی بهتری را برای مردم به ارمغان آورند. او افزود: «رمز ارزها بین‌المللی هستند و هیچ مرزی ندارند. این خود تسهیل‌گر اقتصاد جهانی است.»

منبع: cointelegraph  

شرکت صاحب توکن پکسوس مجوز موقت تاسیس بانک گرفت

شرکت پکسوس (Paxos)، ناشر ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین، موفق شد از اداره نظارت بر ارزهای آمریکا (OCC)، تاییدیه موقت برای تدوین منشور بانکی خود را دریافت کند. در نتیجه، سایر مراحل طرح بانکی این شرکت نیاز به کسب مجوزهای بعدی دارد. این تاییدیه موقت پس از بررسی کامل این شرکت و عملیات‌های آن صادر شده است.

منبع: bitcoin.com

افزایش فشار بر ماینرهای چینی

حدود ۱۰ روز پیش، یک حادثه در معدنی در سین‌کیانگ چین (Xinjiang) منجر به قطع گسترده برق در این ایالت شد و به تبع آن قدرت هش شبکه بیت کوین شاهد یک سقوط شدید بود. درحالی‌که برآوردهای اولیه حاکی از سقوط ۴۰٪ قدرت هش (hashrate) شبکه بودند، گزارش‌های بعدی نشان می‌دهند تنها ۲۵٪ از قدرت هش در یک میانگین ۵ روزه از بین رفته است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهند ماینرهای بیت کوین در ایالت سی‌چوآن (Sichuan) دچار محدودیت در استفاده از برق شده‌اند. مقامات محلی سی‌چوآن تصمیم گرفته‌اند تا سال آینده تعرفه برق را ۱۵۰ درصد افزایش دهند.   

منبع: bitcoin.com

هتل جورج رزیدنس اولین اقامتگاه پذیرنده بیت کوین در نیجریه

هتل جورج رزیدنس (George Residence)، یکی از پیشگامان خدمات اقامت موقت (shortlet) در نیجریه اعلام کرد از این پس پرداخت بیت کوین راه اصلی رزرو در این هتل و یکی از گزینه‌های پرداخت در این مجموعه است. این اقامتگاه لوکس که از سال ۲۰۲۰ در کانون توجه قرار گرفته، هم اکنون یکی از معدود شرکت‌های این کشور می‌باشد که پرداخت از طریق بیت کوین را پذیرفته‌است.  

منبع: thenationonlineng.net

قدردانی از بیت کوین توسط مجلس ایالتی لوئیزیانا

پس از حفظ روند مداوم صعودی در ۶ ماه، بیت کوین (BTC) با سرعت زیادی در ماه‌های اخیر مورد استفاده و استقبال قرار گرفت. مجلس ایالتی لوئیزیانا (Louisiana) اخیرا با انتشار بیانیه‌ایی دستاوردهای بیت کوین را تحسین کرد. این بیانیه از ساتوشی ناکاموتا (Satoshi Nakamoto) بابت ارتقای امنیت اقتصادی قدردانی می‌کند. این بیانیه می‌افزاید، بیت کوین به تدریج در حال بدل شدن به اولین دارایی غیرمتمرکز تریلیون دلاری است و از دولت ها و مجالس ایالتی دعوت می‌کند تا درباب بکارگیری هرچه بیشتر از این توکن دیجیتال تدابیری بیاندیشند.  

منبع: cointelegraph

پذیرش پرداخت بیت کوین توسط آکادمی کارکاس ایر

کارکاس ایر (Caracas Air)، مهمترین آکادمی هوانوردی ونزوئلا، اعلام کرد پرداخت از طریق بیت کوین را می‌پذیرد. این موضوع توسط مدیرعامل این شرکت اولیور لائوفر (Oliver Laufer) در توییتر مطرح شد. افرادی که پرداخت از طریق بیت کوین را انتخاب کنند مشمول تخفیف ویژه نیز خواهند شد. در حال حاضر، کارکاس ایر با داشتن حدود ۹۰۰ هنرجو یکی از بزرگترین آکادمی‌های هوانوردی در حال رشد در آمریکای لاتین است. رمز ارزها یکی از راهکارهای ونزوئلا برای عبور از تورم سرسام‌آور است.

منبع: u.today

پاداش استیکینگ به ۱۹ میلیارد دلار خواهد رسید

یک گزارش تازه مدعی شده‌است که با اعمال آپگریدEIP-1559  استقبال از استیکینگ در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود مجموع پاداش استیکینگ تا سال ۲۰۲۲ دوبرابر شده و به رقم ۱۸.۹ میلیارد دلار برسد. بنابر همین گزارش، تاکنون سود سه‌ماهه سپرده‌گذاران از استیکینگ به طور میانگین بین ۴ تا ۳۴ درصد بوده است.

منبع: decrypt.co

مدیران ریپل از افشای اسناد معاملات خارجی امتناع می‌کنند

کمیسیون بورس واوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌گوید درخواست‌هایی را به رگلاتورهای خارجی ارسال کرده که پاسخ آن‌ها در پرونده مناقشه علیه ریپل (Ripple) موثر هستند. خورخه تنریرو (Jorge Tenreiro)، یکی از وکلای شاخص SEC در پرونده علیه ریپل، طی نامه‌ایی به قاضی سارا نتبرن (Sarah Netburn) مدعی شده‌‌است که نه برد گارلینگهاوس(Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل و نه کریس لارسن (Chris Larsen)، هم‌بنیانگذار این شرکت حاضر به تسلیم اسناد معاملات خود با طرف‌های خارجی نیستند.

منبع: u.today

بانک مرکزی ترکیه: مقررات رمز ارزها ظرف ۲ هفته اعلام می‌شوند

پس از یک هفته پراضطراب برای کاربران رمز ارزها در ترکیه، ممنوعیت کامل این عرصه اقتصادی ملغی شد. خبر خوب این‌که رئیس بانک مرکزی ترکیه گفت دولت قصد ممنوع کردن این عرصه را ندارد. او وعده داد مقررات جدید این حوزه ظرف ۲ هفته آینده اعلام خواهند شد. او تاکید کرد ممنوعیت این عرصه مشکلی را حل نمی‌کند. یک کارشناس به Decrypt گفت دولت ترکیه نگران خروج ثروت از این کشور است.

منبع: decrypt.co

داج‌کوین مرد ۳۳ ساله را در ۲ ماه ثروتمند کرد

گلوبر کنتسوتو (Glauber Contessoto) یک مرد ۳۳ ساله شاغل در یک شرکت موسیقی در لس‌آنجلس، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، داستان خود از کسب ثروت میلیون دلاری در ۲ ماه را بازگو کرد. او مبلغ ۱۸۰ هزار دلار را در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) زمانی که ارزش هر توکن داج‌کوین (DOGE) برابر با ۴.۵ سنت بود به خرید ین توکن اختصاص داد. انگیزه او پیروی از ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا، بود که به عقیده گلوبر یک نابغه است. ماسک بارها از داج‌کوین حمایت کرده است.

منبع: bitcoin.com

شرکت کنیایی در صدد برگزاری اولین حراج NFT در آفریقا

بنابر گزارش‌ها، پیچا ایمجز (Picha Images)، یک شرکت رسانه‌ایی در کنیا، قصد دارد اولین حراج توکن‌های غیرمثلی (NFT) در آفریقا را برگزار کند. این حراج که از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد در مرحله اول میزبان آثاری از ریچ آللا (Rich Allela)، عکاس و فیلمساز مطرح کنیایی، خواهد بود.

پروژه DYP پلی بین شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین

کارمزد بالا همچنان مانعی برای شبکه اتریوم است و طرح‌ها برای اِعمال آپگریدهایی برای حل این مشکل چندان سریع پیش نمی‌روند. پروژه DeFi Yield Protocol (DYP)، یکی از راه‌حل‌ها برای این معضل است که شبکه اتریوم را به شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) متصل می‌کند. DYP از فوریه سال جاری الحاق به شبکه زنجیره‌ هوشمند بایننس اعلام کرد.  

منبع: bitcoinist  

همکاری اترنیتی‌چین و چین‌لینک برای امنیت توکن‌های غیرمثلی تایید شده

اترنیتی‌چین (Ethernity Chain) اعلام کرد که به زودی پروژه‌ایی را با همکاری چین‌لینک (Chainlink) آغاز خواهد کرد. طی این همکاری، اترنیتی از قابلیت VRF (Verifiable Random Function) متعلق به Chainlink برای تضمین قیمت منصفانه برای توکن‌های غیرمثلی تایید شده (authenticated non-fungible tokens) استفاده خواهد کرد.  

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.