سه‌شنبه 28 فروردین 1403

معرفی کامل ارز دیجیتال اتوماتا نتورک Automata Network به همراه پیش بینی قیمت

ارز دیجیتال اتوماتا نتورک متعلق به پروتکل خدمات غیرمتمرکز با همین نام است که این پروتکل یک لایه امنیتی میان‌افزاری برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در بلاک چین‌های مختلف ایجاد می‌کند. این پروتکل کاربردهای مختلف مانند رای‌‌دهی ناشناس و ارزش قابل استخراج توسط ماینر (MEV) را با استفاده از جدیدترین الگوریتم‌های رمزنگاری و محافظت از حریم شخصی را فعال می‌کند.

در ادامه مقاله قصد داریم در مورد این ارز، توکن آن، تیم پروژه، توکنومیک، صرافی، کیف پول‌ و آینده این رمزارز صحبت کنیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

ارز دیجیتال اتوماتا نتورک Automata Network چیست؟

با این حال، در روزهای قبل از راه‌اندازی، شبکه اتوماتا هشداری را در صفحه توییتر خود در مورد تلاش کلاهبرداران برای تقلید از این طرح منتشر کرد. این سازمان از پیروان خود خواست فریب هنرمندانی را که کوین‌های جعلی اتوماتا می‌فروشند، نخورند.

ارز دیجیتال اتوماتا نتورک Automata Network چیست؟
ارز دیجیتال اتوماتا نتورک Automata Network چیست؟

ارز دیجیتال اتوماتا نتورک، یک سرویس پروتکل غیرمتمرکز با نماد ATA توکن اختصاصی پروتکل اتوماتا نتورک، است. از آنجایی که آتا ATA یکی از جدیدترین رمزارزها در بازار است، هیچ چیز در مورد این ارز مشخص نیست و اطلاعات کمی در مورد این ارز وجود دارد. شبکه اتوماتا از توکنی بومی به نام ATA استفاده می‌کند. این رمزارز یک توکن ERC-20 و BEP-20 است و در کل یک میلیارد از این توکن عرضه شده است. برخی از موارد استفاده و کاربرد این توکن عبارتند از:

  • نظارت: دارندگان ارز دیجیتال اتوماتا نتورک می‌توانند پروپوزال ایجاد کرده و به پروپوزال‌های دیگران، امکانات پلتفرم و پارامترهای شبکه، رای دهند.
  • پاداش استخراج: ماینرها با اجرای اپلیکیشن‌ها و انجام تراکنش برای کاربران داخل شبکه، توکن ATA پاداش می‌گیرند.
  • هزینه‌های پروتکل: کاربران بابت انجام کارهای محاسبه و ذخیره به ماینرهای ارز دیجیتال، ارز اتوماتا نتورک پرداخت می‌کنند.
  • مزایده: کاربران می‌توانند از توکن‌های اتوماتا نتورک برای شرکت در این مزایده استفاده کنند.

پروتکل اتوماتا نتورک یک روش نظارت برای رای‌گیری به نام ویتنس Witness دارد که مخصوص رای‌دهندگانی است که تمایلی به افشای هویت خود در زمان مشارکت ندارند. رای‌دهندگان می‌توانند اختیار رای خود را به سایر آدرس‌ها اعطا کنند. ویتنس از اتریوم و بایننس اسمارت چین و سایر زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) پشتیبانی می‌کند.

پروتکل اتوماتا نتورک در حال توسعه یک روش کاهش ارزش قابل استخراج ماینر یا ماینر اکسترکتیبلMiner Extractable  ولیو Value به نام کانویر Conveyor است. این باعث می‌شود که خرابکارها نتوانند به دلیل عدم تطابق امضا، تراکنش‌های جدید وارد خروجی کانویر شوند و یا تراکنش‌های موجود در صف را پاک کنند چون تراکنش‌ها در تمام شبکه منتشر شده‌اند.

پروتکل آتوماتا نتورک

آتوماتا نتورک یک پروتکل سرویس غیرمتمرکز است که لایه میانی حریم خصوصی را برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در بلاک چین‌های مختلف فراهم می‌کند. این شبکه توسط افراد حرفه‌ای و محققان قدیمی حوزه ارزهای دیجیتال و اعضای تیمی که قبلا در زیلیکا، لانگ هش و دانشگاه ملی سنگاپور کار کرده بودند، ساخته شده است. این شبکه در سال ۲۰۱۹ ایجاد شده و در سال ۲۰۲۱ در پولکادات دی‌کودد مین‌استیج Polkadot Decoded Mainstage ارائه شد.

  • هزینه سوخت صفر: رای‌دهی خارج از زنجیره انجام می‌شود بنابراین هیچ هزینه سوختی از کاربر دریافت نمی‌شود.
  • اجرای داخل زنجیره: بر اساس نتیجه آراء، قرارداد درون زنجیره که در مدت ایجاد پروپوزال ثبت شده است، قابل اجرا است.
  • حریم خصوصی: کاربران می‌توانند بین سطوح مختلف حریم شخصی شامل حالت عمومی یا خصوصی رای‌دهی انتخاب کنند. برای رای‌دهی خصوصی، فقط نتیجه رای منتشر می‌شود در حالی که هویت رای‌دهنده و تعداد آرا، مخفی باقی می‌ماند.

توزیع ارز دیجیتال آتا ATA

برنامه‌ای که برای عرضه تمامی توکن‌های آتا در نظر گرفته شده است به شکل زیر است:

توزیع ارز دیجیتال آتا ATA
توزیع ارز دیجیتال آتا ATA
  • ۴ درصد در هنگام عرضه در بایننس
  • ۵ درصد در عرضه سید seed
  • ۶ درصد در فروش استراتژیک
  • ۵ درصد برای همکاران و مشاوران استراتژیک
  • ۱۵ درصد برای تیم پروژه
  • ۳۰ درصد برای اکوسیستم و جامعه توسعه‌دهندگان
  • ۳۵ درصد به عنوان رزرو پروتکل

تیم پروژه

آتوماتا نتورک در سال ۲۰۱۹ توسط تیمی از توسعه‌دهندگان و محققان بلاک چین، از جمله اعضای سابق زیلیکا Zilliqa، تاسیس شد. یکی از بنیان‌گذاران این پروژه ژنگ لئونگ چوا Zheng Leong Chua دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه ملی سنگاپور و دلی گونگ Deli Gong یکی از بنیان‌گذاران دیگر این ارز است که قبل از تأسیس شبکه اتوماتا در پلتفرم بلاک چین زیلیکا کار می‌کرد. در مجموع، اعضای تیم این پروژه، ۱۱ نفر است.

توکنومیک

طبق وبسایت کوین مارکت کپ، توکن آتوماتا نتورک سهم ۰.۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۴۳۳ بازار قرار گرفته است.

توکنومیک ارز دیجیتال آتا
توکنومیک

کل عرضه در گردش این توکن ۱۷۲.۲۵۲میلیون واحد و عرضه کل آن ۱ میلیارد واحد است.

چه چیزی ارز دیجیتال آتوماتا نتورک را منحصر به فرد می‌کند؟

آتوماتا نتورک قصد دارد به عنوان پروتکل خدمات غیرمتمرکز برای دیفای و وب۳ شناخته شود. هدف آن پرکردن شکاف در بازار با ارائه راه‌حل‌های متمرکز بر حریم خصوصی است که با زیرساخت‌های بلاک چین موجود به شیوه‌ای بصری ادغام می‌شود.

برنامه‌های کاربردی آن برای اهداف وب۳ ساخته شده‌اند و شامل رای‌گیری ناشناس، به حداقل رساندن ارزش قابل استخراج ماینر است. اینها به کاربران این امکان را می‌دهد که با خیال راحت تراکنش کنند، کنترل هویت خود را دوباره به دست آورند و بلوک‌های ساختمانی بهتری را به توسعه‌دهندگان با کد منبع باز و ای‌پی‌آی API ارائه دهند.

سرویس رای‌گیری ناشناس آن ویتنس Witness نام دارد و بر اساس الزامات پروتکل، رای‌گیری کم‌هزینه، خارج از زنجیره، اجرای زنجیره‌ای را بر اساس نتایج و سطوح مختلف حریم خصوصی را ارائه می‌دهد. این راه‌حل از اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و سایر زنجیره‌های سازگار با ای‌وی‌ام EVM پشتیبانی می‌کند. هر یک از این توابع می‌توانند به صورت مستقل یا با هم استفاده شوند.

امنیت شبکه آتوماتا نتورک چگونه تامین می‌شود؟

آتوماتا نتورک یک توکن BEP-20 و ERC-20 در زنجیره هوشمند بایننس است. ERC-20 یک استاندارد توکن است که اکثر توکن های جدید هنگام انتشار در بلاک چین اتریوم از آن پیروی می‌کنند. اتریوم با مکانیزم اجماع اثبات کار امن شده است که ماینرها را ملزم به استخراج اتر جدید می‌کند. مجموعه‌ای از نودهای غیرمتمرکز تراکنش‌ها را تایید و بلاک چین اتریوم را امن می‌کنند.

زنجیره هوشمند بایننس از طریق مکانیسم اجماع اثبات سهام تضمین می‌شود. ۲۱ اعتباردهنده هر ۲۴ ساعت برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و حفظ امنیت بلاک چین انتخاب می‌شوند. این اعتباردهنده‌ها باید مقدار مشخصی از کوین‌های بی‌ان‌بی BNB را در بایننس به اشتراک بگذارند تا واجد شرایط این کار باشند.

ارز دیجیتال آتوماتا نتورک را از کجا بخریم؟

صرافی‌های بسیاری امکان خرید ارز دیجیتال آتوماتا نتورک را برای کاربران فراهم می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بایننس Binance
  • گیت دات‌آی‌او Gate.io
  • کوکوین KuCoin
  • پنکیک سواپ PancakeSwap
  • سوشی سواپ SushiSwap
ارز دیجیتال آتوماتا نتورک را از کجا بخریم؟
ارز دیجیتال آتوماتا نتورک را از کجا بخریم؟

البته کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. جهت جلوگیری از این موضوع می‌توانید از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید. اکسکوینو یک پلتفرم معاملاتی همتا به همتا به حساب می‌آید که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های آتوماتا نتورک

پس از خریداری توکن آتوماتا نتورک به مکانی امن برای ذخیره آن نیاز خواهید داشت. بهتر است که یک کیف پول مناسب برای این ارز دیجیتال انتخاب کنید. بهترین کیف پول‌های آتوماتا نتورک عبارتند از:

  • تراست والت Trust wallet
  • متاماسک MetaMask
  • بایننس‌چین والت Binance Chain Wallet
  • کیپ کی والت KeepKey Wallet
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور Trezor Wallet
کیف پول‌های آتوماتا نتورک
کیف پول‌های آتوماتا نتورک

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال آتوماتا نتورک را دارید، باید کیف‌پول امنی را انتخاب کنید. کیف پول اکسکوینو امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگه‌داری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید.

از طرفی به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها بسیاری از کیف پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند اما کیف‌پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این کیف‌پول رو دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف‌پول اکسکوینو رو مطالعه کنید.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال آتوماتا نتورک

رمزارز اتوماتا نتورک در بین ۲۰۰ ارز برتر در وبسایت کوین مارکت کپ قرار دارد و یکی از پربازدیدترین کوین‌ها در بین کوین‌‌های دیگر است که نشان می‌دهد با معرفی خود در جمع فعالان حوزه رمزارز، موفق عمل کرده است. خبر مهم برای این پروتکل این بود که در صرافی بایننس لیست شد. بنابراین، خرید و فروش آن در حال حاضر بسیار ساده‌تر شده است.

بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال آتوماتا نتورک
بررسی قیمت و آینده ارز دیجیتال آتوماتا نتورک

با توجه به اهدافی که برای این پروژه تعیین شده است و تیم توسعه دانش محور و قدرتمندی که دارد پیش‌بینی می‌شود که این ارز در آینده بتواند جزو ۱۰۰ ارز برتر باشد و با توجه به خدمات کاربردی شبکه آن در توسعه حریم خصوصی دپ‌ها dApps می‌توان انتظار داشت اتوماتا نتورک آینده روشنی داشته باشد.

با توجه به برنامه و اهداف پروژه اتوماتا نتورک وبسایت تکنوز لیدر technewsleader پیش‌بینی کرده است که در آخر سال ۲۰۲۲ قیمت این رمزارز حداکثر به ۰.۲۱ دلار می‌رسد. از طرفی، این شبکه نظر سرمایه‌‌گذاران بسیاری را به خود جلب خواهد کرد با توجه به اینکه انتظار می‌رود معامله‌گران، سرمایه‌گذاری بلندمدتی روی این ارز داشته باشند در سال ۲۰۲۸ قیمت آن به ۲.۰۸ دلار خواهد رسید.

سخن نهایی

شبکه اتوماتا نتورک می‌خواهد یک شبکه جهانی با حضور رسانه‌های اجتماعی در سطح منطقه ایجاد کند. این شبکه قصد دارد با ارائه یک لایه میان‌افزار حریم خصوصی برای دپ‌ها در چند زنجیره به عنوان راه‌حل حریم خصوصی برای دیفای و محیط گسترده‌تر وب۳.۰ شناخته شود.

به طور کلی سازندگان شبکه اتوماتا معتقدند که دپ‌های موجود می‌توانند به راحتی و با بدون نیاز به تغییرات بنیادی با این شبکه ادغام شوند. آن‌ها می‌گویند این شبکه سازگاری زیادی دارد و می‌تواند با چندین زنجیره جفت شود و مهم‌تر از همه این است که حفظ حریم خصوصی در آن به خوبی صورت گرفته است و همه این‌ها باعث شده تا اتوماتا و توکن ATA را قطعه نهایی پازل وب۳ بدانند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.