سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
قانون‌گذاری مالیات بر رمز ارزها
اصلاحیه برای کاهش شدت قوانین مالیات بر حوزه رمز ارزها در سنای آمریکا شکست خورد.

اصلاحیه کریپتویی لایحه زیرساخت در سنا شکست خورد

اصلاحیه ارائه شده از سوی چند سناتور برای کاهش شدت مفاد مربوط به حوزه رمز ارز در لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت، موفق نشد موافقت جمعی را در سنای آمریکا کسب کند و مجددا به مجلس نمایندگان ارجاع می‌شود. پس از شکست اولیه در صحن سنا، سناتورها راب پورتمن، سینثیا لومیس، پاتریک تومی، ران وایدن و کریستن ساینما موفق شدند تا برای یک انشای مجدد مصالحه کنند اما اعتراض سناتورها برنی سندرز و ریچارد شلبی در نهایت مانع یک توافق جمعی در سنا شد. سناتور شلبی موافقت خود را منوط به افزایش ۵۰ میلیارد دلاری بودجه نظامی کرد و سناتور سندرز این شرط را نپذیرفت. برای تصویب اصلاحیه نیاز به موافقت همگانی همه اعضای سنا بود که با شکست این موضوع در جلسه دوشنبه، اصلاحیه راه به متن نهایی لایحه زیرساخت نخواهد برد.

گلایه از بی‌سوادی سناتور‌ها و قانون‌گذاران

 سناتور تد کروز گفته است این قانون می‌تواند موجب نابودی صنعت رمز ارز در آمریکا شود. او افزود: « ۵ سناتور در کنگره آمریکا وجود ندارند که درک درستی از نحوه کارکرد رمز ارزها داشته باشند.»

جری بریتو (Jerry Brito) می‌گوید با پایان مناقشه در سنا، از این پس لابی‌گران حامی رمز ارزها تلاش‌های خود را مجددا معطوف به مجلس نمایندگان خواهند کرد.

 با این حال گفته می‌شود مجلس نمایندگان اراده محکمی برای تغییر در لایحه زیرساخت داشته باشد و احتمالا این لایحه سه شنبه صبح بدون اصلاح مفاد مربوط به رمز ارزها به تصویب برسد.

در اواخر ماه جولای، سناتور جمهوریخواه ایالت اوهایو راب پورتمن با افزایش الزامات گزارش‌دهی مالیاتی توسط واسطه‌ها و صرافی‌های معاملاتی رمز ارزها موافقت کرد.

این موضوع با واکنش سرمایه‌گذاران این حوزه مواجه شد که موفق شدند با سناتور‌ دمکرات ایالت اورگان ران وایدن، سناتور جمهوریخواه ایالت پنسلوانیا پاتریک تومی و سناتور جمهوریخواه ایالت ویومینگ سینثیا لومیس لابی کرده و مخالفت با مفاد لایحه را شدت بخشیدند. استدالال این گروه این است که این لایحه می‌تواند صنعت نوپای رمز ارزها را فلج کند. این قانون‌گذاران موافق هستند که گزارش‌ها به اداره درآمدهای داخلی ارائه شوند اما نگران هستند که مقامات فدرال از قوانین جدید برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بر ماینرهایی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند استفاده کنند.

پس از یک هفته دعواهای داغ روی این موضوع، موافقان و مخالفان قبول کردند تا به یک مصالحه مورد پذیرش هر دو حزب حاکم در آمریکا رضایت دهند که سایر فعالان حوزه رمز ارز، مانند ماینرها و توسعه دهندگان نرم افزاری کریپتو، را از این الزمات مالیاتی معاف کنند. اما در نهایت، تلاش‌ها برای افزودن اصلاحیه جدید روز دوشنبه در سنا شکست خورد و قربانی مناقشات عمیق‌تر بین سناتور‌ها گردید و نتوانست وارد متن لایحه یک تریلیون دلاری شود.  

سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما ریچارد شلبی موافقت خود با اجماع برای افزودن اصلاحیه به متن لایحه را مشروط به پذیرفتن پیشنهاد خود برای افزایش ۵۰ میلیارد دلاری بودجه نظامی کرد. سناتور مستقل ایالت ورمانت برنی سندرز که مخالف افزایش هزینه‌های نظامی است رای‌گیری برای اصلاحیه رمز ارز و اصلاحیه شلبی را رد کرد. زمانی که تد کروز مجددا خواهان رای‌گیری برای اصلاحیه رمز ارز شد، سناتور شلبی اعتراض کرد و در نهایت این اصلاحیه در سنا شکست خورد.

در این هنگام، سناتور کروز با عصبانیت اعلام کرد ارزشی معادل میلیاردها دلار در خطر نابودی قرار دارد و هشدار داد که این اقدام کنگره می تواند موجب نابودی صنعت رمز ارز در آمریکا شود.

هنوز تاثیر قانون جدید بر حوزه رمز ارز مشخص نیست. دولت بایدن از ابتدا اعلام کرده است قصد ندارد قوانین جدید را علیه ماینرها و برنامه‌نویسان اعمال کند. اما از سوی دیگر نگرانی وجود دارد کهن مبادا معافیت‌ها موجب سو‌استفاده سایر فعالان رمز ارز قرار گیرد.  

یک منبع مطلع از موضوع که خواهان عدم افشای نام خود بود به روزنامه آمریکایی واشینگتن پست گفته است که متن اصلاحیه با هماهنگی مقاماتی از وزارت خزانه‌داری تهیه شده است که خود مخالفتی اصلاحیه نداشتند. جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در یک بیانیه در روز دوشنبه از سناتور‌ها برای کار مشترک بر روی اصلاخیه تشکر کرده بود و این اصلاحیه را در راستای شفافیت بیشتر مواد قانونی برای تعریف فرار مالیاتی در حوزه رمز ارز دانسته بود.

منبع: u.today، Washington Post

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.