اخبار ارز دیجیتال

چین، بزرگ‌ترین بازار بایننس با وجود ممنوعیت‌ها

چین در سال ۲۰۲۱، رمزارزها را غیرقانونی اعلام کرد و با این حساب بازهم بزرگ‌ترین بازار صرافی بایننس، متعلق به کشور چین است. طبق گزارش WSJ، حجم معاملات بایننس در چین در ما مِی، بیش از ۹۰ میلیارد دلار بوده است؛ طبق گزارش وال استریت ژورنال، بیش‌تر این حجم، از معاملات آتی به دست آمده است.

هم‌چنین طبق اطلاعات رسمی داشبورد The Block، مجموع معاملات آتی بایننس در ماه می، چیزی بیش از ۶۷۰ میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارش‌ها، بزرگ‌ترین بازارهای بایننس بعد از چین، کشورهای کره جنوبی، ترکیه و ویتنام هستند. صرافی بایننس تا ماه مِی، ۵.۶ میلیون کاربر فعال مستقر در چین داشت که ۹۱۱۶۵۰ نفر از آن‌ها کاربر فعال محسوب می‌شوند. این صرافی به‌طور کلی بیش از ۱۲۸ میلیون کاربر دارد. 

وال استریت ژورنال هم‌چنین گزارش داد که حدود ۱۰۰ هزار نفر از کاربران چینی بایننس، در طبقه‌بندی PEPs قرار دارند؛ PEPها افرادی هستند که در ادارات دولتی چین پست‌های رده بالا و موثری دارند یا با افراد موثر در ارتباط مستقیم و نزدیک هستند. موسسات مالی سنتی، معمولا PEPها را برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های مالی غیرقانونی، تحت نظارت دقیق قرار می‌دهند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که بایننس در راستی‌آزمایی هویت کاربران چینی خود، کمی ملایم‌تر عمل کرده است!

شعبه چین بایننس برای اولین بار در جولای ۲۰۱۷ در شانگهای تاسیس شد. پس از آن، در سپتامبر ۲۰۱۷، چین عرضه اولیه رمزارز (ICO)‌ را ممنوع کرد و وب‌سایت بایننس را هم مسدود کرد. هم‌چنین در سال ۲۰۲۱، چین به‌طور کلی تمامی تراکنش‌های مربوط به رمزارز را غیرقانونی اعلام کرد.

اما به‌نظر می‌رسد که بایننس به کاربران چینی کمک کرده تا محدودیت‌ها را دور بزنند و به فعالیت خود در بازار کریپتوکارنسی ادامه دهند. درحال‌حاضر هم‌چنان وب‌سایت Binance.com در چین مسدود است و برای کاربران چینی قابل دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا