بیانیه بلاگ

بیانیه تکمیلی اکسکوینو در خصوص مسائل مطروحه اکسکوین

اکسکوینو به منظور رفع ابهامات و اتهامات وارده اخیر از سوی برخی افراد در فضای مجازی، نشستی در کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) استان تهران در مورخه ۲۳/۰۳/۱۴۰۰ با حضور مدیران اکسکوینو و نمایندگانی از انجمن بلاک چین، با هدف گفتگو و تبادل نظر و رفع ابهامات برگزار کرد.

در این جلسه و در فضای علمی و تعاملی سعی شد تا به صورت مستدل به سوالات و ابهامات مطروحه توسط تیم فنی و اجرایی اکسکوینو پاسخ داده شود و تا حد المقدور ابهامات برطرف گردد .

همانطور که بارها گفته شده است، از لحاظ ماهیت فنی، خود اکسکوین یک توکن بر پایه اتریوم با یک قرارداد هوشمند (Smart Contract) مشخص به عنوان یک پروژه تحقیقاتی اجرایی شد و باتوجه به قوانین کشور و رعایت مصالح عمومی هیچگاه عرضه عمومی نشد. بعد از بررسی‌ها، تیم اجرایی تصمیم گرفت بدون عرضه عمومی و داشتن پلن مالی و کسب و کار، از این توکن تنها به عنوان ابزار پاداش داخل سیستم بهره‌گیری کند.

هرچند اکسکوینو می‌پذیرد تیم مارکتینگ این مجموعه برای ایجاد جذابیت در جشنواره‌ها ممکن است از الفاظی استفاده کرده باشد که موجب ابهامات و سوءتفاهمات موجود شده باشد؛ اما هم اکسکوینو و هم کاربران به خوبی آگاهند که اکسکوین به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت و کاربران می‌توانند آن را به دیگر دارایی‌ها تبدیل کنند.

در جشنواره های مارکتینگ، پاداش‌ها به شکل اکسکوین بود و هزینه های خرید آن از درآمد کارمزدها به خود کاربران بازگشت داده شد تا برای آن‌ها جذابیت ایجاد شود. بنابراین، هیچگونه جذب سرمایه‌ای با اکسکوین رخ نداده و این امر کاملا شفاف است.

در مورد ابهام مطروحه مربوط به سپیدنامه یا وایت پیپر به عنوان یک برنامه مالی و توضیحات کسب وکار نیز اعلام می‌دارد زمانی وایت پیپر در دسترس قرار می‌گیرد که توکن یا رمز ارز قرار است عرضه عمومی شود و چون این اتفاق از ابتدا قرار نبود توسط اکسکوینو صورت بگیرد، بنابراین اکسکوین در جایی عرضه نشد یا در لیست هیچ صرافی خارجی یا داخلی قرار نگرفت. پس لزومی برای ارائه وایت‌پیپر نبود و در حد یک پوینت داخل سیستم استفاده گردید.

بر اساس مستنداتی که قبلا منتشر شده،  نقل و انتقالات در شبکه اصلی اتریوم در یک بازه حدودا ۱۰ ماهه، بسیار جزیی بوده (‌حدود ۳۰۰ تراکنش) و این موضوع، خود گواه این مطلب است.

مجددا تاکید می‌شود در اهداف تولید توکن اکسکوین جذب سرمایه یا عرضه عمومی مد نظر نبوده و نیست و تمامی کاربران به این امر آگاه هستند و هر زمانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند اکسکوین‌هایی را که به صورت پاداش دریافت کرده‌اند، به دیگر دارایی‌های داخل سیستم تبدیل کنند و تمام اطلاع رسانی‌ها نیز گواه این امر است.

در مورد دیگر مباحث مطروحه نیز ذکر این نکته ضروری است که تمام پاداش‌ها و جوایز، جزئی بوده و به صورت کش‌بک از درآمدها حاصل شده است. این موضوع دقیقا مانند پاداش‌های تمام پلتفرم‌های آنلاین در چارچوب جشنواره‌ها یا مسابقات به کاربران اهدا شده است.

همچنین جهت حفظ منافع کاربران و مانند سایر امتیازات آن‌هادر سیستم اکسکونیو، برای اکسکوین ارزشی ثابت درنظر گرفته شد و هرگز امکان ارزشگذاری متغیر برای آن وجود نداشت.

اکسکوینو بازهم تاکید دارد که با توجه به اینکه کوین‌ها و توکن‌ها جهت عرضه عمومی و جذب سرمایه ایجاد می‌شوند، بنابراین ارایه سپیدنامه قطعا الزامی است تا خریداران و سرمایه‌گذاران از اهداف انتشار توکن مطلع شوند، اما در مورد توکن اکسکوین در سامانه اکسکوینو، طرح کسب و کار آن بر اساس انتشار عمومی استوار نبوده است، بنابراین تنها در حد یک امتیاز داخلی به صورت هدایا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
به همین دلیل برای ارایه وایت‌پیپر الزامی دیده نشد و حتی برای جلوگیری از هرگونه ابهام عرضه یک توکن در کشور، سپیدنامه ای منتشر نگردید.

اکسکوینو می تواند برای رفع ابهامات در صورتی که قوانین موضوعه کشور و عرفی در ساختار رمز ارزها اجازه دهد وایت پپیر خود را منتشر نماید اما معتقد است وقتی هدف، جذب سرمایه و عرضه عمومی نبوده، این کار ضروری نیست .

امید است همه فعالان عرصه رمز ارز خصوصا افرادی که از جهت تخصص، داعیه‌ای دارند در راستای کسب منافع جمعی گام بردارند و از تخریب و اتهام‌زنی، بدون بررسی جامع پرهیز کنند.

اکسکوینو همواره در آگاه‌سازی و روشنگری کاربران کوشا بوده تا در جهت حفظ منافع‌شان گام بردارد و از هرگونه رقابت ناسالم پرهیز می‌کند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.