تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین یا طلا؟

طبق گزارش یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های آنلاین ایالات متحده آمریکا، بیت کوین برتر از طلا است. کوین بیس اعلام کرده است که ارز دیجیتال بیت کوین به دلیل عدم وابستگی به زنجیره‌های عرضه کالای فیزیکی از مزایای بسیار زیادی نسبت به طلا برخوردار است.

ارز دیجیتال بیت کوین

در این گزارش ضمن اشاره به ویژگی‌های مشترک بین بیت کوین و طلا، بیان شده است که بروز بیماری همه‌گیر کرونا در سراسر جهان خصوصیات ممتاز بیت کوین مانند دسترسی جهانی را بیش از پیش برجسته کرده است.

مزایای برتر بیت کوین نسبت به طلا

طبق گزارش اخیر کوین بیس، بیماری کشنده کووید-19 مزایای ممتاز بیت کوین را برجسته‌تر کرده است. در این گزارش می‌خوانیم که بیت کوین به زنجیره‌های تامین کالاهای آسیب پذیر تکیه نکرده و واقعا در سطح جهانی قابل دسترس است.

این در حالی است که اخیرا شاهد شکاف قیمت بازارهای طلا به دلیل محدودیت‌های عرضه این فلز ارزشمند در سراسر جهان بودیم.

این گزارش همچنین به اختلاف قیمت 4.5 درصدی قیمت طلا در بازارهای نیویورک و لندن اشاره می‌کند. عدم وجود مقادیر کافی شمش طلا برای عقد قراردادهای آتی را می‌توان از علل عمده شکل گیری این اختلاف قیمت دانست.

بیت کوین

اثرات کووید 19 بر استخراج طلا

در حالی که پالایشگاه‌ها، استخراج کنندگان و زنجیره‌های تامین طلا در جریان بروز بیماری کرونا مختل شده است، نه تنها پروتکل اصلی بیت کوین همچنان طبق طراحی خود عمل می‌کند، بلکه قدرت هش این ارز دیجیتال نیز طی چند هفته اخیر به بیشترین مقدار خود رسیده است.

اگرچه منابع عرضه بیت کوین و طلا محدود است و این دو در این مورد مشترک هستند، ولی کیفیت متمایز قابلیت حمل و نقل بیت کوین همچنان یکی از موارد برتری بیت کوین نسبت به طلا محسوب می‌شود.

یکی از کارشناسان امور اقتصادی در پاسخ به این  سوال که در حال حاضر بیت کوین بهتر است یا طلا بیان کرده است: بیت کوین 10 برابر بهتر از طلا است چرا که استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود.

وی همچنین افزود در واقع ما در جامعه امروزی حساب‌های منظم و تحت کنترلی را خواهیم داشت.

مایکل نواگریتز سرمایه‌گذار پروژه گلکسی نیز در این خصوص می‌گوید: احتمال افزایش قیمت بیت کوین در آینده بسیار زیاد است بنابراین سرمایه‌گذاری روی بیت کوین خیلی بهتر از سرمایه‌گذاری در حوزه طلا است.

منبع: Cointelegraph

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا