سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تزریق ۳۰۰ میلیون دلار USDC به استخر ذخایر USDD

طبق وبسایت خبری یوتودی U.Today، ترون‌دائو برای حمایت از استیبل کوین جدید خود، USDD، به تزریق نقدینگی در استخر ذخیره این ارز ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد نرخ وثیقه این ارز از زمان راه‌اندازی تاکنون، تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام رسمی ترون‌دائو در حساب توییتری خود، در اقدامی جدید، در مجموع ۳۰۰ میلیون دلار معادل ارز USDC به استخر ذخایر آن اضافه کرده است. بعد از این انتقال، نرخ وثیقه یا به عبارت دیگر، نسبت بین ارزش نقدینگی موجود یک استیبل‌ کوین و ذخایر آن، از نقطه عطف ۳۰۰ درصد عبور کرد.

بعد از راه‌اندازی استیبل‌ کوین USDD در ۵ ژوئن ۲۰۲۲، سازندگان آن مدعی شدند که این استیبل‌ کوین با نرخ وثیقه ۲۰۰ درصد فعال شده است ولی اسناد آن حداقل نرخ وثیقه ۱۳۰ درصد را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، علیرغم دیپگ شدن USDD، سود سالیانه APY جفت ارز USDD/USDT در پروتکل سان‌دات‌آی‌او Sun.io تقریبا به ۵۰ درصد رسید. این تقریبا ۱۵۰ درصد بیشتر از رقمی است که پروتکل انکر Anchor Protocol قبل از سقوط ارائه می‌کرد.

با این وجود، تزریق نقدینگی هنوز نتوانسته است پیوند USDD به قیمت دلار آمریکا را به حالت اولیه آن برگرداند اما طی دو روز اخیر قیمت این دارایی از ۰.۹۵ دلار به ۰.۹۷۷ دلار افزایش یافته است.

استیبل‌ کوین USDD در روز ۱۳ ژوئن یعنی تنها هشت روز بعد از انتشار روی شبکه اصلی، قطع شد. از آن روز به بعد، توسعه‌دهندگان برای حمایت از USDD، برنامه گسترده‌ای از بازخرید و تزریق نقدینگی را راه‌اندازی کرده‌اند.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.