سرمایه‌گذاران بزرگ در حال خرید بیشتر در این زمستان کریپتویی
سرمایه‌گذاران بزرگ در حال خرید بیشتر در این زمستان کریپتویی

سرمایه‌گذاران بزرگ در حال خرید بیشتر در این زمستان کریپتویی

طبق یک نظرسنجی اخیر که با حمایت بزرگترین صرافی آمریکایی یعنی کوین‌بیس Coinbase انجام شده، سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی به‌رغم طولانی شدن زمستان ارزهای دیجیتال همچنان مشغول خرید و اضافه کردن دارایی‌های رمز ارزی خود هستند.

در این نظرسنجی که در ۲۲ نوامبر منتشر شد مشخص شده که از ۲۱ سپتامبر تا ۲۷ اکتبر، ۶۲ درصد این سرمایه‌گذاران سازمانی میزان تخصیص سرمایه خود به ارزهای دیجیتال رو در ۱۲ ماه گذشته افزایش داده‌اند.

در مقابل، تنها ۱۲ درصد از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش و کاهش دارایی‌هایی رمز ارزی خود کرده‌اند و این موضوع حاکی از این است که به‌رغم کاهش قیمت‌ رمز ارزها در بلندمدت، اکثر سرمایه‌گذاران بزرگ به آینده ارزهای دیجیتال دیجیتال خوش‌بین هستند.

این در حالی است که بیش از نیمی از این سرمایه‌گذاران اذعان کردند که در حال حاضر یا در حال خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال هستند یا در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند. این افراد بر این باورند که قیمت ارزهای دیجیتال طی ۱۲ ماه آینده ثابت باقی می‌ماند و شاهد نوسانات زیادی نخواهند بود.

علاوه‌براین، ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، انتظار دارند تخصیص پرتفوی خود به ارزهای دیجیتال را طی ۳ سال آینده افزایش دهند و تقریبا حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان معتقدند که قیمت ارزهای دیجیتال در بلندمدت افزایش پیدا می‌کند.

همانطور که پیشتر بارها به این موضوع اشاره شده، عدم قطعیت نظارتی روی ارزهای دیجیتال عاملی بود که بیشتر سرمایه‌گذاران در خصوص اینکه آیا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند یا خیر، نگران بودند. موضوعی که باعث نگرانی ۶۴ درصد از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در ۱۲ ماه آینده را دارند هم شده است.

این نظرسنجی توسط Custom Research Lab انجام شد و ۱۴۰ سرمایه‌گذار سازمانی مستقر در ایالات متحده در آن شرکت کردند که مجموع دارایی‌های تحت مدیریت آن‌ها حدود ۲.۶ تریلیون دلار است.

موسسه سرمایه‌گذاری فیدلیتی Fidelity هم در ماه اکتبر یک نظرسنجی با نتایج مشابه انجام داده بود.

کریس کویپر Chris Kuiper، مدیر بخش تحقیقات فیدلیتی، در خصوص این تنظرسنجی خاطرنشان کرد:

این سرمایه‌گذاران سازمانی نسبت به این نوسانات قیمتی دیوانه‌وار بی‌تفاوت هستند؛ چراکه چشم‌انداز بسیار بلندمدتی را برای بازار متصور هستند. آنها به سال‌های آینده، پنج سال آینده، یک دهه آینده و دوران پس از آن نگاه می‌کنند.

«آنها نسبت به برخی از این نوسانات قیمتی بسیار بی‌تفاوت هستند زیرا آن‌ها از منظری بسیار بلندمدت به آن نگاه می‌کنند. چشم‌انداز آنها سال‌های آینده، پنج سال، یک دهه یا بیشتر است.»

شایان ذکر است هر دو این نظرسنجی‌ها قبل از فروپاشی صرافی بزرگ FTX انجام شده است، که به گفته موسسه کوین‌شیرز CoinShares، منجر به افزایش بی‌سابقه ورود سرمایه به محصولات سرمایه‌گذاری کوتاه مدت short شده است، در حالی که ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی در حال حاضر به ۲۲ میلیارد دلار رسیده است و این کمترین میزان در دو سال اخیر بوده است.

جیمز باترفیل James Butterfill، کارشناسCoinShares ، هم قبلا به این نکته اشاره کرده بود که افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها در محصولات شورت «نتیجه مستقیم سقوط صرافی FTX» بوده است.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.