چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
اکسکوینو و امیرکبیر
تفاهمنامه اکسکوینو با دانشگاه امیرکبیر-امیر تقدسی

تفاهمنامه نهایی اکسکوینو و دانشگاه امیرکبیر

دومین نشست مشترک بین مدیران و کارشناسان سامانه اکسکوینو و رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیر کبیر در حالی برگزار شد، که دو طرف یک تفاهمنامه همکاری را در زمینه توسعه صنعت بلاک‌چین و رمز ارزها به امضا رساندند.

در نشستی که روز سه‌شنبه به میزبانی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، مدیرعامل هلدینگ ارنیکا (مالک سامانه اکسکوینو) و علی محدث خراسانی، رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، یک سند همکاری در حوزه‌های مختلف را به امضا رساندند.

بخشی از این همکاری در بخش‌های آموزش و تبادل نیروی انسانی متخصص بین دو مجموعه، فناوری بلاک‌چین و توسعه کسب و کارهای فناوری محور خواهد بود.

این نخستین تفاهمنامه همکاری بین یک سامانه خدمات رمز ارز و مجموعه دانشگاهی در ایران است. سامانه اکسکوینو به‌عنوان یک پلتفرم دانش‌بنیان ایرانی در حوزه رمز ارزها و دانشگاه امیرکبیر که یکی از پیشرو‌ترین محیط‌های علمی در حوزه الگوریتم‌های ریاضی و برنامه‌نویسی محسوب می‌شود، به‌طور رسمی با امضای این سند همکاری، تلاش‌ها و برنامه‌های خود را برای توسعه و ترویج بلاک‌چین و استفاده از این فناوری در صنایع مختلف کشور آغاز کردند.

اولین فاز این تفاهمنامه، تشکیل کارگروه مشترک بین اکسکوینو و دانشگاه امیرکبیر در سطح دانشگاهی است. این کار گروه وظیفه دارد تا اقدامات کارشناسی لازم برای تعیین حوزه مناسب همکاری را انجام و نقشه راه را تعیین کند.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که قرار است با همکاری و تلاش اکسکوینو و دانشگاه امیرکبیر برگزار شود، برگزاری مسابقات در حوزه توسعه پروژه‌های علمی، مثل هوش مصنوعی و بلاک‌چین خواهد بود. در این مسابقه، شرکت‌کنندگان می‌توانند جدیدترین راه‌حل‌ها برای چالش‌های این حوزه را ارائه دهند. امیر تقدسی، مدیرعامل هلدینگ ارنیکا و سامانه اکسکوینو درباره اهمیت این تفاهمنامه گفت:« این همکاری می‌تواند برای سامانه اکسکوینو و نخبگان و اعضای علمی دانشگاه امیرکبیر سودبخش باشد. تفاهمنامه فعلی، فرصت لازم را برای ورود نخبگان دانشگاهی این حوزه به فضای کسب و کار فراهم می‌کند.»

او ادامه داد:« به‌علاوه، سامانه خدمات رمز ارز و بلاک‌چین اکسکوینو هم می‌تواند از ظرفیت‌های علمی دانشگاه امیرکبیر و نیروی انسانی متخصص آن استفاده کند.»

امیر تقدسی، مدیر عامل هلدینگ ارنیکا و مالک سامانه اکسکوینو در مورد اهمیت و فازهای این تفاهمنامه اظهار کرد:« در این تفاهمنامه، تمرکز همکاری‌ها در حوزه رمز ارزها و بلاک‌چین خواهد بود.»

به گفته او، فاز اول این همکاری در حوزه آموزش برای دانشجویان در حوزه بلاک‌چین و رمز ارزها است. مبحث دوم هم در زمینه برگزاری مسابقات است تا دانشجویان و کارشناسان این حوزه بتوانند راهکارهایی را برای چالش‌های کسب‌و‌کارها در حوزه بلاک‌چین و رمز ارز ارائه دهند.

به گفته مدیرعامل اکسکوینو، این سامانه جامع خدمات رمز ارز، در نظر دارد تا از راهکارهای به دست آمده از طریق این مسابقات، برای حل چالش‌های کسب و کار خود هم استفاده کند.

او ادامه داد:« زمینه سوم همکاری مربوط به حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط و تشویق به تولید پایان‌نامه‌های کاربردی جهت استفاده در کسب و کار رمز ارز و بلاک‌‌چین و نیز بومی‌سازی این دانش فنی و مالی در کشور است.»

وی افزود:« موضوع چهارم این تفاهمنامه‌ هم مربوط به بورسیه دانشجویان و نیروهای متخصص در شرکت اکسکوینو است تا بتوان از این منابع انسانی در صنعت بلاک‌چین و رمز ارز استفاده کرد. در صورت اجرایی شدن این بخش از همکاری‌ها، علاوه بر حل مشکل نیروی انسانی اکسکوینو برای جذب افراد متخصص، دانشجویان هم می‌توانند نسبت به اشتغال در یک محیط کار آینده‌دار اطمینان یابند و به‌علاوه، این کار می‌تواند خروج دانشجویان متخصص از کشور را کاهش دهد.»

بلاک‌چین امیرکبیر
امیر تقدسی و علی محدث خراسانی امضای توافق هلدینگ ارنیکا و امیرکبیر

دکتر علی محدث خراسانی، رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در مورد اهمیت این تفاهمنامه گفت:« بسیاری از دانشجویان نخبه ما علاقه‌مند به کار در صنعت بلاک‌چین هستند و در این زمینه فعالیت علمی دارند. ضعف ما به‌عنوان دانشگاه، این است که ارتباطات جدی با حوزه کسب و کارها ندارد.»

او افزود:«ارتباطاتی مثل تفاهمنامه‌ای که با هلدینگ ارنیکا (مالک شرکت اکسکوینو) داشتیم، به برقراری ارتباط بین دانشجویان و کسب و کارها کمک می‌کند تا دانشجویان بتوانند در کنار  دانش علمی، مهارت‌های عملی لازم را نیز داشته باشند.»

محدث خراسانی اظهار کرد:« تفاهمنامه‌ای که به امضا رسید در جهت برگزاری یک دوره مهارتی برای دانشجویان است تا بتوان سودمندی نیروهای متخصص برای صنعت از جمله حوزه بلاک‌چین را افزایش دهیم.»

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.