چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
قیمت بیت‌کوین

دماسنج بازار: بیت‌کوین قرمز و دلار سبز!

طبق روال هر هفته، این بار هم در دماسنج بازار تغییرات قیمتی مهم‌ترین دارایی‌ها را بررسی کردیم و البته مهم‌ترین نوسان، مربوط به کاهش 10 درصدی بیت‌کوین بود.

به گزارش اکسکوینو، طبق روال هر شنبه، این هفته هم در گزارش دماسنج بازار به بررسی نوسان قیمتی مهم‌ترین دارایی‌ها پرداختیم. در دماسنج بازار که هر هفته در وبلاگ و صفحه اینستاگرام اکسکوینو منتشر می‌شود، ما تغییرات قیمتی دارایی‌های مهمی مثل سکه، دلار، بیت‌کوین، شاخص بورس، خودرو و … را بررسی می‌کنیم.

نوسانات قیمتی هر کدام از این دارایی‌های پرمعامله، در بازه‌های هفتگی، ماهانه و سه‌ماهه اندازه‌گیری شده تا شما بتوانید دید بهتر و عمیق‌تری نسبت به وضعیت کنونی بازار و آینده آن داشته باشید.

این هفته بدترین اوضاع در بازار بیت‌کوین رقم خورد تا امید دارندگان این رمزارز برای افزایش قیمت از بین برود. بیت‌کوین فقط در یک روز حدود 10 درصد افت قیمت داشت و به بازه 41 هزار دلار رسید. بعضی از چهره‌های فعال بازار رمزارز هم پیش‌بینی کردن که کاهش قیمت بیشتری در انتظار بیت‌کوین و بازار رمزارز قرار دارد. البته، خیلی‌ها هنوز هم به آینده بیت‌کوین در سال 2022 امیدوارند و اعتقاد دارند که این رمزارز یک قله قیمتی جدید را ثبت خواهد کرد.

از بیت‌کوین که بگذریم، سخن دلار خوش است! دلار در این هفته با رسیدن دوباره به بالای 30 هزار تومان، رشد 5 درصدی را تجربه کرد. قیمت دلار در روز شنبه (18 دی 1400) به 30 هزار و 600 تومان هم رسید. این در حالی است که بعد از اولین صعود دلار به بالای 30 هزار تومان در ماه گذشته، قیمت این دارایی به زیر 29 هزار تومان رسیده بود.

اما قیمت سکه با اینکه معمولا چسبندگی قیمتی بالایی با دلار دارد، برخلاف دلار حرکت کرد و در 7 روز گذشته، یک کاهش 3/5 درصدی را ثبت کرد. به رغم این کاهش، وقتی به قیمت سکه در سه ماه گذشته نگاه می‌کنیم، شاهد رشد بیشتر از 8 درصدی این دارایی هستیم.

شاخص بورس تهران هم شرایط چندان مناسبی ندارد و این هفته را با یک افت ناچیز تمام کرد. روند شاخص بورس در سه‌ماهه گذشته هم همچنان منفی بوده و کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

بازار خودرو هم که انگار قصد کاهش ندارد و معمولا هفته‌ای یک تا سه درصد رشد می‌کند! بر اساس گزارش‌های میدانی، متوسط قیمت خودروهای داخلی در هفت روز گذشته، 1/5 درصد رشد داشت.

توصیه می‌کنیم جزئیات نوسانات قیمتی دارایی‌ها را در بازه‌های مختلف در اسلاید‌های زیر مشاهده کنید.

خرید بیتکوین
قیمت بیتکوین
ارز دیجیتال

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.