پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
شت‌کوین

راه‌های تشخیص شت‌کوین از کوین واقعی – پادکست

اصطلاح شت‌کوین، از عباراتی است که کاربرد زیادی دارد و شاید گاهی وسوسه‌کننده هم باشد. در آخرین اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، به معرفی مفهوم شت‌کوین و راه‌های تشخیص این پروژه‌ها پرداخته‌ایم.

پادکست امروز را بشنوید:

حتما تا حالا براتون پیش اومده که یه نفر یه رمز ارز ناشناخته رو بهتون معرفی کرده و گفته این ارز خوب و آینده داریه و کلی برای خریدش وسوسه‌تون کرده! شما هم به اندازه اعتمادی که به اون شخص داشتید، رفتین و اون ارز رو خریداری کردین، بدون اینکه بدونید ماهیت اون ارز چیه و چه فاندایی داره! امروز میخوایم راه‌های تشخیص شت‌کوین از کوین‌های آینده‌دار رو بهتون بگیم تا کمتر گول افراد بی‌اطلاع و خوش خیال رو بخورید!

اکسکوینویی ها سلام. عصر شنبه نهم آبان ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 90م از مجموعه پادکست های رادیو اکسکوینو

مطمئنا بارها عبارت شت‌کوین به گوشتون خورده و تا حدودی درموردش اطلاع دارید. اما یه سری ابزار تشخیص هستن که می‌تونن بهتون کمک کنن تا هم معنی واقعی شت‌کوین رو بدونید و هم بتونید توی انتخاب ارز برای بلند مدت انتخاب بهتری داشته باشید.

پس اول بیاین معنی شت‌کوین رو باهم بررسی کنیم،

شت‌کوین توی لغت‌نامه اِربن دیکشنری به معنی یک ارز دیجیتال بدون پشتوانه‌اس؛ پروژه‌ای که زیرساخت یا تیم فنی مشخصی نداره.

در حال حاضر حدود ۷ هزار آلت کوین توی بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که خیلی از اون‌ها فقط برای کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم طراحی شدن و با دادن وعده‌های الکی، بعد از یه مدت کلا ناپدید می‌شن. یکی از راه‌های تشخیص این آلت‌کوین‌ها که به اسم شت‌کوین شناخته می‌شن، بررسی ماهیت و هدف اون ارز هستش.

شت کوین‌ها معمولا وب سایت رسمی ندارن و بنیان‌گذاراش مشخص نیستن؛ وایت پیپر هم ندارن و هیچ شرکت یا موسسه‌ای روشون سرمایه‌گذاری نکرده.

به طور خلاصه، شت کوین‌ها هیچ هدف خاصی رو دنبال نمی‌کنن و هیچ ساختار فنی خاصی ندارن و معمولا با یک هزینه خیلی پایین، روی بلاک‌چین‌های دیگه مثل اتریوم و ترون متولد می‌شن.

از اونجایی که شت کوین ها دنبال ایجاد ارزش نیستن، معمولا تعداد توکن‌های قابل عرضه شون هم خیلی زیاده.

تعداد توکن‌های قابل عرضه آلت‌کوین‌های معروف، معمولا بین چند صد میلیون تا چند ده میلیارد متغیره، اما تعداد عرضه شت کوین‌ها از چند هزار میلیارد توکن تا بی نهایت تعریف میشه.

بله درست متوجه شدید، تعداد توکن قابل عرضه بعضی از شت کوین ها بی نهایته، یعنی سازنده اون کوین می‌تونه هر لحظه هر تعداد توکن که بخواد تولید کنه و توی بازار بفروشه! می‌دونید یعنی چی؟؟ یعنی یک ماشین چاپ پول قلابی و بی ارزش!

نکته بعدی که باید توی تشخیص کوین از شت کوین در نظر بگیرین، عدم پذیرش اون ارز توسط صرافی‌های معروفه. چرا که صرافی‌های معروف، برای لیست کردن یک ارز جدید، صدها فاکتور رو درنظر می‌گیرن و هر کوینی رو به لیست کوین‌های قابل ارائه به مشتریای خودشون قبول نمی‌کنن.

البته گاهی هم لیست نشدن یک ارز توی یک صرافی معروف می‌تونه یک حسن باشه، چراکه ارزهای معتبر تازه متولد شده زیادی هم هستن که دونه دونه مورد پذیرش صرافی‌های مختلف قرار می‌گیرن و پله پله به ارزششون اضافه میشه.

پس خیلی مهمه که بدونیم یک ارز چرا توی صرافی‌های معروف لیست نشده!

در نهایت باید بگیم که ممکنه تشخیص دادن ارزهای خوب و آینده دار از شت کوین ها یکم سخت باشه، اما با تحقیق و بررسی اصولی، می‌تونید انتخاب های خیلی بهتری داشته باشید.

این نکته مهم رو هم در نظر بگیرید که سود سرمایه‌گذاری بلند مدت روی پروژه‌های آینده دار، اونقدر زیاده که نیازی نیست مجبور باشید رقم سنگینی رو بهش اختصاص بدید. پس روی احساسات و طمع خودتون کنترل داشته باشید و عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید!

همراهان عزیز رادیو اکسکوینو ضمن تشکر از همراهی شما تا این بخش از پادکست، به اطلاعتون میرسونم که شما میتونید برای شنیدن پادکست های ما به کانال ما در کست باکس و ناملیک مراجعه کنید . با رادیو اکسکوینو همراه باشید.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.