پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صرافی ارز دیجیتال وزیر اکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

وزیر اکس WAZIRX، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز هند و از پلتفرم‌های پیشرو در زمینه بلاک‌چین است. این صرافی با حجم بالای معاملات و تعداد کاربرانش، حالا یکی از صرافی‌های بزرگ جهان نیز محسوب می‌شود.

رمزارزها هر روز با استقبال بیشتری بین مردم مواجه می‌شوند و تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه روبه افزایش است، با این حال ورود به دنیای رمزارزها یا سرمایه‌گذاری در آن چندان ساده هم نیست. صرافی وزیر اکس یکی از پلتفرم‌هایی است که ورود به دنیای هیجان‌انگیز رمزارزها را برای جمعیت بالای هندی‌ها فراهم کرده است. به‌علاوه، این صرافی یک توکن با نماد WRX هم دارد.

در این مطلب، شما را با صرافی رمزارز وزیر اکس و توکن WRX آشنا می‌کنیم.

صرافی وزیر اکس چیست؟

وزیر اکس (WazirX) بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در هند محسوب می‌شود. این صرافی که کار خود را از 2018 آغاز کرد، حالا به‌عنوان قابل اعتمادترین پلتفرم معاملات رمزارزها در این کشور به حساب می‌آید. وزیر اکس بخشی از گروه بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان است که در 180 کشور محسوب می‌شود.

وزیر اکس و بایننس به‌تازگی اعلام کردند که صندوق 50 میلیون دلاری را برای تحقیق و توسعه بلاک‌چین در هند راه‌اندازی کرده‌اند. وزیر اکس با در اختیار داشتن حجم معاملات 5.4 میلیارد دلار در ماه و رشد روزافزون، رشد قابل توجهی در تعداد کاربران را تجربه می‌کند. در حال حاضر، بیشتر از 6 میلیون کاربر در صرافی وزیر اکس ثبت‌ نام کرده‌اند.

صرافی وزیر اکس اعتقاد دارد که توانسته مشکل خرید و فروش رمزارزها را برای یک میلیارد جمعیت هند حل کند. این پلتفرم معتقد است که یک رابط کاربری ساده را برای افراد فراهم کرده تا به‌سادگی بتوانند معاملات رمزارزهای مختلف را انجام دهند.

بنیان‌گذاران وزیر اکس

وزیر اکس توسط تیمی از تریدرهای رمزارز و توسعه‌دهندگان بلاک‌چین راه‌اندازی شده که اعتقاد دارند بلاک‌چین آینده صنعت مالی را رقم می‌زند. برخی از بنیان‌گذاران این صرافی افرادی هستند که سابقه 15 ساله در توسعه محصولات موفق دارند.

نیشال شتی، مدیرعامل کنونی و از بنیان‌گذاران وزیر اکس محسوب می‌شود. او یکی از اینفلوئنسرهای محبوب ارزهای دیجیتال در هند محسوب می‌شود. سمیر مهاتر، هم‌بنیان‌گذار وزیر اکس و مدیر ارشد فنی وزیر اکس به حساب می‌آید.

بعد از 20 ماه از زمان راه‌اندازی وزیر اکس، این صرافی توسط بایننس خریداری شد. بایننس، به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان توسط چانگ‌پنگ ژائو تاسیس شده است.

مزایای صرافی وزیر اکس

در این بخش، مهم ترین مزایای وزیر اکس که در وبسایت این صرافی ذکر شده را بررسی می‌کنیم.

  • امنیت بالا: صرافی وزیر اکس می‌گوید که همه اقدامات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده تا امنیت این صرافی را به حداکثر برساند.
  • احرزا هویت سریع و آسان: کاربران می‌توانند در کمتر از چند ساعت بعد از ثبت نام اولیه، احراز هویت شوند و معاملات‌شان را آغاز کنند.
  • سرعت بالای تراکنش‌ها: وزیر اکس می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را پردازش کند.
  • در دسترس: کاربران می‌توانند از 5 پلتفرم مختلف مثل مرورگر، اندروید، موبایل، ویندوز و سیستم عامل مک MAC برای کار با سایت وزیر اکس استفاده کنند.
  • تیم متخصص: وزیر اکس توسط تیمی ساخته و راه‌اندازی شده که اعتقاد بالایی به آینده فناوری بلاک‌چین و دنیای رمزارزها دارند.

توکن وزیر اکس WRX چیست؟

درست مثل بیت‌کوین، WRX هم یک رمزارز محسوب می‌شود. این توکن توسط صرافی وزیر اکس ساخته شده و کل موجودی قابل عرضه آن، یک میلیارد است. WRX یک توکن کاربردی در در صرافی وزیر اکس است. از این توکن برای مشارکت بیشتر کاربران در پلتفرم وزیر اکس و همچنین، اعطای پاداش به آن‌ها استفاده می‌شود.

این سیستم به صرافی وزیر اکس کمک می‌کند تا در مسیر نوآوری‌های بلاک‌چین حرکت کند؛ به این ترتیب که با اعطای پاداش به کاربران وزیر اکس، آن‌ها به موفقیت بیشتر این پلتفرم کمک می‌کنند.

کاربردهای توکن WRX

مهم‌ترین کاربرد WRX، تخفیف در ازای پرداخت‌ها با این توکن است. با استفاده از این توکن، شما می‌توانید 50 درصد از کارمزد معاملات سال اول خود را تخفیف می‌گیرید. برای معاملات سال دوم هم 25 درصد، معاملات سال سوم 12.5 درصد و معاملات سال چهارم هم 6.25 درصد روی کارمزدها تخفیف دریافت می‌کنید.

از طرف دیگر می‌توانید با معامله رمزارزهایی مثل بیت‌کوین و اتریوم در صرافی وزیر اکس، روزانه تا 10 هزار توکن WRX رایگان کسب کنید. هرچه میزان معاملات شما بیشتر باشد، تعداد بیشتری توکن WRX هم به شما داده می‌شود. پلتفرم وزیر اکس با توجه به حجم و تعداد معاملات شما تصمیم می‌گیرد که چه تعداد توکن WRX را به شما بدهد.

همچنین، توکن WRX درست مثل هر رمزارز دیگری در صرافی‌های مختلف وجود دارد. این به معنای آن است که WRX علاوه بر استفاده داخلی در وزیر اکس، قابل معامله در صرافی‌های محبوب دیگر هم هست. شما می‌توانید این توکن را با هدف سرمایه‌گذاری خرید و فروش یا هولد کنید.

یکی دیگر از کاربردهای توکن WRX، اممکان خرید توکن‌های غیر مثلی NFT است. وزیر اکس به‌تازگی یک بازار NFT را روی زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی کرده و به کارآفرینان و هنرمندان آسیایی این امکان را می‌دهد تا کارهای NFT خود را در این بازار ارائه دهند.

کارمزد صرافی وزیر اکس

صرافی وزیر اکس در حال حاضر، 0.2 درصد کارمزد برای معاملات رمزارز دریافت می‌کند که نسبت به دیگر صرافی‌های هند، کمترین درصد محسوب می‌شود. حالا اگر از توکن WRX برای پرداخت کارمزدها استفاده کنید، می‌توانید از تخفیف‌های جذاب این صرافی استفاده کنید که در سال اول، 50 درصد است.

سخن آخر

صرافی وزیر اکس بزرگ‌ترین پلتفرم معاملات رمزارزها در هند محسوب می‌شود که از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. اول اینکه این صرافی توسط تیمی از کارشناسان بلاک‌چین اداره می‌شود و همچنین توسط صرافی بایننس خریداری شده است.

نکته مهم دیگر این است که وزیر اکس به دلیل جمعیت یک میلیارد نفری هند، به تعدادی بسیار بالایی از مشتریان باالقوه دسترسی دارد. این صرافی یک توکن با نماد WRX را دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تخفیف قابل‌توجهی روی کارمزد معاملات دریافت کنند.

به‌علاوه، توکن WRX را می‌توانید مثل هر رمزارز دیگری در صرافی‌های دیگر، خرید و فروش کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.