تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

طرفداران ریپل منتظر دادخواست بزرگ ۳۱ آگوست باشند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه دسامبر سال گذشته پرونده قضایی را علیه غول بلاک‌چینی ریپل (Ripple) تشکیل داد و از کریستین لارسن (Kristian Larsen)، مدیرعامل سابق و بنیانگذار ارز دیجیتال ریپل(XRP) ، و برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل کنونی آن شکایت کرد. بر اساس این دادخواست، شرکت ریپل به فروش 1.3 میلیارد دلار توکن ریپل (XRP) به‌عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) معتقد است این شرکت در فروش رمزارز ریپل به مصرف‌کنندگان، قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده‌ است. این کمیسیون ادعا می‌کند گارلینگهوس، لارسن و ریپل از سال ۲۰۱۳ در «اوراق بهادار و دارایی دیجیتال ثبت‌نشده» شرکت کرده‌اند. بعد از این اتفاق، ریپل اتهامات وارده را رد کرد و تلاش کرد تا در اسرع وقت این پرونده بسته شود. برد گارلینگهاوس نیز در توئیتر خود علاوه‌بر رد این اتهامات خطاب به SEC گفت این سازمان رای به حمله به دنیای کریپتو داده است. او همچنین افزود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در جهت خلاف نوآوری در آمریکا حرکت می‌کند و این فقط XRP نیست که آنها به آن حمله کرده‌اند. با این حال، این پرونده قضایی بیش از حد به طول انجامیده و برخی احتمال ادامه یافتن نبرد حقوقی ریپل و SEC را تا سال ۲۰۲۲ داده‌اند.
ارائه این طرح دعوی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دادگاه این کشور موجب سقوط قیمت این رمزارز شد و به‌دنبال آن سرمایه‌گذاران این رمز ارز را از اواخر سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه کرد. از دیگر پیامدهای منفی این ماجرا، حذف رمز ارز ریپل از لیست سهام نزدک (NASDAQ) آمریکا و چندین صرافی از جمله صرافی معروف کوین‌بیس (Coinbase) تا زمان به نتیجه رسیدن این دعوا بود. بر همین اساس، ریپل خواستار حل سریعتر این پرونده شده که از سوی SEC به تأخیر افتاده است.
اخیرا در مقاله‌ای که توسط سایت Decrypt.co منتشر شده یک جدول زمانی حاوی تاریخ‌های مهمی که باید مورد توجه خاص سرمایه‌گذاران قرار گیرد ارائه شده، دو تاریخ که سرمایه‌گذاران باید در تقویم خود یادداشت کنند: ۳۱ آگوست و ۱۵ اکتبر.
جامعه ارز دیجیتال ریپل تاریخ‌های ۳۱ آگوست و ۱۵ اکتبر را نقاط عطف کلیدی بالقوه برای این ارز عنوان کرده است.
۳۱ آگوست تاریخی است که SEC و Ripple برای ارائه استدلال‌های اولیه خود و جمع‌آوری شواهد به آن نیاز دارند. از انجا که این فرایند، که به آن کشف حقیقت (fact discovery) هم می‌گویند، جریانی زمان بر است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستار تمدید مهلت قبلی (۱۴ جون) به‌منظور جمع‌آوری شواهد موردنیاز خود شد. به‌دنبال آن ریپل با این درخواست مخالفت کرده و خاطرنشان کرده است که دعوای قضایی «تهدید وجودی برای تجارت این بنیاد» محسوب می‌شود.
با این وجود، انتظار می‌رود در ۳۱ آگوست، بینش بیشتری در مورد شواهد هر دو طرف بدست بیاید. در هر صورت این رویداد به‌ احتمال زیاد سبب ایجاد یک روند صعودی و یا نزولی در قیمت ریپل خواهد شد. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران می‌توانند منتظر نوساناتی در محدوه این تاریخ باشند.
تاریخ بعدی، یعنی ۱۵ اکتبر، زمانی مهم برای نوسانات بالای این رمز ارز است. آخرین مهلت برای انجام بررسی‌ها و به نتیجه‌رسیدن کارشناسان و متخصصان این پرونده. بر این اساس، سرمایه‌گذاران باید تصویر بهتری از نحوه پیشرفت این دعوی داشته باشند.
حال باید منتظر ماند و دید قیمت ریپل در نتیجه این دعوی چه تغییراتی خواهد داشت. با این حال، شکی نیست که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بزودی شاهد نتیجه این رویداد خواهند بود. در واقع، این ماجرا یک مورد بی‌سابقه برای جامعه ارزهای دیجیتال به‌شمار می رود. به همین خاطر، همه نگاه‌ها به این تاریخ‌ها دوخته شده است.
منبع: investorplace

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا