پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
رمز ارز در چین

چین بزرگ‌ترین میزبان جرائم رمز ارز در جهان است

تازه‌ترین گزارش خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که چند کیف پول در چین، 2 میلیارد دلار دارایی رمز ارز را به آدرس‌هایی ارسال کرده‌اند که با فعالیت‌های مجرمانه در ارتباط بوده‌اند. این میزان دارایی بین آوریل 2019 تا ژوئن 2021 ارسال شده است.

موسسه چین آنلایز (Chainalysis) بر اساس آخرین داده‌های جمع‌آوری شده عنوان کرده است که حساب‌های رمز ارز مستقر در چین، بیشتر از 2/2 میلیارد دلار دارایی رمز ارز را به آدر‌س‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه و غیر قانونی ارسال کرده‌اند. این میزان دارایی در طول 2 سال به حساب‌هایی که در زمینه کلاهبرداری‌ها و انجام تراکنش‌ها در سطح دارک نت فعال بوده‌اند، ارسال شده است.

بر اساس این تحقیق، این 2/2 میلیارد دلار به حساب‌هایی منتقل شده‌اند که در فعالیت‌های پولشویی، قاچاق مواد مخدر و دیگر جرائم مشارکت داشته‌ا‌ند. این آدرس‌ها همچنین 2 میلیارد دلار دیگر هم از منابع مجرمانه دیگر دریافت کرده‌اند.

این گزارش ادامه می‌دهد با توجه به اینکه رقم 2/2 میلیارد دلار ممکن است رقم بزرگی به نظر برسد، اما نسبت به گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که این رقم در کشورهای دیگر در حال صعود است. همین موضوع نشان می‌دهد که محبوبیت پروژه‌های پانزی (هرمی) در چین، روبه کاهش است.

با این حال، چین هنوز هم بزرگترین قطب جهان در استفاده از رمز ارزها در اقدامات مجرمانه است. هم اکنون بسیاری از معاملات مواد مخدر در این کشور، با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند.

به‌علاوه، آن دسته از سازمان‌های مجرمانه‌ای که در زمینه پولشویی فعال هستند، از رمز ارزها در معاملات‌شان استفاده می‌کنند.

تشدید برخورد با طرح‌های پانزی در چین

در گزارش چین آنالیز به این موضوع هم اشاره می‌شود که دولت چین به شدت در حال مبارزه با این نوع فعالیت‌های غیر قانونی است. یکی از همین موارد، محکوم شدن فردی به نام ژائو دانگ است که مالک یک کسب و کار در زمینه فروش داروهای بدون نسخه بود. او به دلیل انجام فعالیت‌های مجرمانه در سطح اینترنت مجرم شناخته شد.

در حالیکه کلاهبرداری‌ با رمز ارز در چین مرسوم است، مراجع قانونی این کشور مجازات و پیگردهای قانونی علیه این دسته از مجرمان را تشدید کرده‌اند.

در پایان سال 2020 بود که مقامات چینی، مسئولان طرح پانزی پلاس توکن (PlusToken) را به دلیل کلاهبرداری 2 میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال مردم، به 11 سال حبس محکوم شدند.

مقامات چین دستگیری و محکومیت این گروه را یک پیروزی بزرگ اعلام کردند، چرا که پلاس توکن یکی از بزرگترین طرح‌های پانزی رمز ارز در چین بود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.