شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور کند در مورد آن بخش از سهام توییتر که قبل از خرید این شبکه اجتماعی به‌دست آورده، توضیح بدهد. بلومبرگ و رویترز گزارش داده‌اند که این درخواست به این دلیل مطرح شده که ماسک در ماه گذشته نتوانسته توضیح قابل‌ قبولی را ارائه کند و همین موضوع به اختلافاتش با SEC دامن زده است.

این تحقیقات با این هدف در آوریل 2022 شروع شد تا مشخص کند که آیا کارآفرین عرصه تکنولوژی، هنگام خرید سهام توییتر قوانین اوراق بهادار فدرال را زیر پا گذاشته یا خیر. همچنین به اظهارات و پرونده‌های ایلان ماسک هم که به این معامله مربوط می‌شود پرداخته خواهد شد. قبل از بستن قرارداد خرید توییتر، ماسک 9.2 درصد از سهام این شرکت را در ماه مارس سال گذشته خریداری کرده بود و برای اولین‌بار در آوریل، خرید این سهام را به کمیسیون SEC اطلاع داد.

روز پنجشنبه، نهاد نظارتی عنوان کرد که ماسک در ماه مه 2023 احضار شد و در ابتدا موافقت کرد که در 15 سپتامبر در سانفرانسیسکو شهادت بدهد. با این حال دو روز قبل از مصاحبه برنامه‌ریزی‌شده، چندین اعتراض جعلی را مطرح کرد.

ایلان ماسک این سازمان دولتی را به تلاش برای آزار و اذیت خودش متهم کرد و در مورد محل انتخاب‌شده برای ملاقات، از آنها شکایت کرد. بازرس‌های مربوط به این پرونده تاریخ‌های جدیدی را تعیین کردند و پیشنهاد دادند که مصاحبه را به فورت‌ورث تگزاس که نزدیک محل سکونت فعلی ماسک است منتقل کنند، اما او قبول نکرد. از زمان شروع تحقیقات، SEC هزاران سند از ماسک و سایر افراد درگیر این پرونده درخواست کرده است.

ایلان ماسک در اکانت X خودش در مورد این موضوع واکنش نشان داده و گفته است که این کمیسیون باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد. همچنین پیشنهاد کرد کمیسیونی برای تنبیه افرادی که از قدرت نظارتی خود برای منافع شخصی و سیاسی سوءاستفاده می‌کنند، تشکیل شود.

همچنین ببینید

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.