سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال

افزایش اعتبار ارز دیجیتال توسط فناوری بلاک چین

افزایش اعتبار ارز دیجیتال به‌واسطه استفاده بزرگ‌ترین اپراتور کره جنوبی از فناوری بلاک چین

بیت کوین خرید

ارزهای دیجیتال کم‌‏تر از یک دهه است که وارد دنیای تجارت و تکنولوژی شده‌‏اند ولی با این وجود توانسته‏‌اند که رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. به طوری که هم اکنون در سراسر دنیا شناخته‌‏تر شده و توسط افراد و سرمایه‏‌گذاران بسیاری مورد استفاده قرار می‌‏گیرند. در حال حاضر ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از ابزار سرمایه‎گذاری محبوب در بازارهای اقتصادی دنیا مطرح شده و سرمایه‎گذاران زیادی موفق به کسب درآمد و سود از طریق آن‎ها شده‎اند. ولی ارزهای دیجیتال در ابتدای پیدایش خود چندان مورد توجه نبودند، در این جا این سوال پیش می‌‏آید که چه عاملی باعث افزایش اعتبار و رونق تدریجی این ارزها در بازارهای جهانی گشت.

تاثیر فناوری بلاک چین بر ارز دیجیتال

به نظر کارشناسان مطرح اقتصادی، علاوه بر جنبه‌‏ی سوددهی خوب این ارزها در بازارهای بورس، عامل دیگری بنام تکنولوژی بلاک چین باعث افزایش شهرت و اعتبار ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا شده است. تکنولوژی بلاک چین، جنبه‎ی کاربرد عملی ارزهای دیجیتال را تحت پوشش قرار می‎دهد و عواملی مانند تراکنش‌‏های سریع، ایمن و شفاف را برای ارزهای دیجیتال در بر داشته است.

از آن‏ جایی که می‌‏دانید اعتماد جامعه نسبت به یک موضوع یا محصول باعث افزایش کاربرد و ثبات آن در بازارهای اقتصادی می‌‏شود لذا از این رو، ارزهای دیجیتال نیز با بهره‌‏گیری از خصوصیات منحصربفرد خود که در سایه‌‏ی تکنولوژی بلاک چین بدست آمده است، توانسته‌‏اند روز به روز بر اعتبار خود بیفزایند. در این راستا، همه روزه اخبار مختلفی در مورد کاربرد تکنولوژی بلاک چین در کشورهای مختلف منتشر می‌‏شود که هر یک از این اخبار تأثیر مستقیمی بر روی قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی دارند.

تاثیر استفاده از فناوری بلاک چین بر اعتبار ارز دیجیتال در کره جنوبی

یکی از این اخبار، مربوط به کشور کره‏‌ی جنوبی می‌‏باشد. کره‏‌ی جنوبی یکی از کشورهای پر تأثیر در رشد و همگانی شدن ارزهای دیجیتال می‏‌باشد و تا به حال قدم‌‏های مثبت و تأثیر گذاری را در این زمینه برداشته است. در یکی از این اقدامات اخیر، بزرگ‏ترین اپراتور تلفن کشور کره‌‏ی جنوبی که ” State-owned KT Corporation “، نام دارد؛ قصد دارد که از فناوری و تکنولوژی بلاک چین در دل فعالیت‌‏های خود استفاده نماید.

در واقع این برند معتبر در کشور کره‏‌ی جنوبی این‌چنین برنامه‏‌ریزی کرده است تا مکانیزم کاری فناوری بلاک چین را در داخل سیستم خود راه اندازی نماید و از ویژگی‏‌های منحصر بفرد این تکنولوژی برای گسترش و توسعه‏‌ی فعالیت‏‌های خود بهره‏‌گیری نماید. بدین صورت که قرار است اپراتور برتر کره‏‌ی جنوبی تکنولوژی بلاک چین را در لایه‌‏ی بالایی از فعالیت‌‏های شرکت خود قرار دهد و از این تکنولوژی به عنوان عاملی برای تسریع ارتباطات، ایمن‏تر نمودن آن‏‌ها و در نهایت شفاف‏‌تر کردنشان استفاده نماید و بدین طریق بتواند به بهره‌‏وری مورد نظر در فعالیت‌‏های خود دست یابد.

تاثیر فعالیت‌های شرکت KT Corporation بر اعتبار ارزهای دیجیتال

استفاده و کاربرد فناوری بلاک چین توسط شرکت State-owned KT Corporation که یکی از برترین برندهای کشور کره‌‏ی جنوبی می‏‌باشد، می‌‏تواند تأثیر شگرفی بر ارزش این تکنولوژی و در نتیجه افزایش اعتبار ارزهای دیجیتال بگذارد. چرا که از این تکنولوژی در دل مکانیزم‏‌های کاری ارزهای دیجیتال نیز استفاده شده و اعتماد بیش‏تر به تکنولوژی بلاک چین، به معنای اعتماد بیش‏تر بر ارزهای دیجیتال نیز خواهد بود. پس از انتشار این خبر توسط خبرگزاری‏‌های محلی و عمومی‏ شدن آن، ممکن است شاهد نوسانات مثبتی در بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.