سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

احتمال تایید ETF بیت‌کوین و تاثیر آن روی بازار رمزارزها

سال ۲۰۲۳ برای بیت‌ کوین سال نسبتاً خوبی بود، چراکه توانست تا حد زیادی کاهش ارزش خود را بازیابی کرده و به‌دنبال آن روندی افزایشی را تجربه کند. بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود در طی یک سال گذشته رسید و روز پنجشنبه ۹ نوامبر وارد محدوده ۳۸۰۰۰ دلاری شد. این بالاترین قیمت بیت کوین از اوایل ماه مه ۲۰۲۲ تاکنون بود که در مجموع با رشد ۱۲۵ درصدی همراه شد. اگر مدتی از بازار دور بودید و از دیدن این قیمت‌ها متعجب شدید، شما را سرزنش نمی‌کنیم؛ جامعه کریپتو این بار آن‌قدرها هم از دستاوردهایش در فضای مجازی صحبت نکرد و به نظر می‌رسد که معامله‌گران بازار رمزارزها دنبال دستاورد بزرگتری باشند.

طبق نظرسنجی‌های اخیر، احتمال موافقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تایید صندوق اسپات بیت‌کوین دوبرابر شده است. پیش‌بینی‌ها از احتمال تأیید ۹۰ درصدی این صندوق‌ها در ژانویه ۲۰۲۴ حکایت دارند و این موضوع باعث شده تا انتظارها برای رخ دادن بازار صعودی بالا برود. در شرایط فعلی حتی بسیاری از معامله‌گرهای روزانه و کوتاه‌مدت هم اطمینان کافی برای باز کردن معاملات شورت را ندارند. البته توجه داشته باشید که این فقط بیت‌کوین نبوده که رشد چشمگیری را در این مدت تجربه کرده؛ قیمت اتریوم هم بعد از انتشار گزارش‌هایی در مورد پرونده BlackRock رشد خوبی داشته که این موضوع به‌تنهایی نشان‌دهنده برنامه‌های آتی برای ثبت ETF اتریوم است.

امیدواری‌ها نسبت به تایید صندوق قابل معامله بیت‌کوین، سبب رشد قیمت این رمزار به بالاترین حد در طی ۱۸ ماه اخیر شده است. بیت‌کوین بار دیگر در توانست در مسیر رسیدن به کانال ۴۰ هزار دلاری قرار بگیرد. سه رمزارز بیت‌کوین، اتریوم و ریپل از ژانویه سال جاری میلادی در مجموع موجب جذب ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه به بازار کریپتو شده‌اند.

البته تحلیل‌گرهای جی‌ پی مورگان بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده آمریکا که اتفاقاً علاقه زیادی به فناوری بلاک‌چین و رمزارزها دارند؛ در یادداشت روز چهارشنبه دیدگاه محتاطانه‌تری نسبت به فضای فعلی بازار داشتند. آن‌ها استدلال‌های صعودی را رد و جذب سرمایه اخیر را «بیش‌ازحد زیاد» و ناشی از فضای رسانه‌ای می‌دانند. این بانک، پتانسیل رشد بازار کریپتو را بعد از تصویب ETF بیت‌کوین ناچیز دانسته و اعتقاد دارد که فعالیت بازارسازها و بازیگرهای فعلی باعث این اتفاق شده است.

این بانک در ادامه یادداشت خودش ادامه داد که تایید ETF بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به گری گنسلر (Gary Gensler) و همکارانش مرتبط نمی‌شود. به عقیده تحلیل‌گرهای جی‌ پی مورگان، نهادهای قانونی در نهایت رویکرد نرم‌تری به ارزهای دیجیتال اتخاذ می‌کنند. ازآنجایی که این بانک هم به این فضا علاقه‌مند است و روی فناوری بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرده است، پس این رویکرد می‌تواند برای خود JPMorgan هم خوشایند باشد. طبق گزارش‌ها این شرکت هرروز یک میلیارد دلار تراکنش را از طریق رمزارز اختصاصی خودش یعنی JPM Coin انجام می‌دهد.

به‌نظر نمی‌آید که ما بتوانیم یک‌شبه به روزهای صعودی ارزهای دیجیتال برگردیم؛ اما فعلاً شواهد خوبی برای خوش‌بین‌بودن معامله‌گرها وجود دارد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.