دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ بود و ETF فیوچرز بیت‌کوین به راه افتاد؛ اما در حال حاضر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دائما دادن اجازه فعالیت ETF های جدید را عقب می‌اندازد. 

شرکت سرمایه‌گذاری Ark Invest با مدیریت کتی وودز (Cathie woods) مدت‌هاست که درخواست ایجاد یک صندوق ETF بیت‌کوینی به نام ARK 21Shares را ارائه داده؛ اما SEC چندین بار تصویب این درخواست را عقب انداخته است.

اولین بار قرار بود در تاریخ 13 آگوست شرایط این ETF توسط کمیسیون بررسی شود؛ اما ایراداتی وجود داشت و بررسی بعدی برای آخر سپتامبر برنامه‌ریزی شد. 

اکنون گری کنسلر، رئیس SEC، اعلام کرده است که این تعویق تا سال آینده و ژانویه 2024 ادامه دارد. به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نباید منتظر ایجاد یک ETF جدید بیت‌کوینی باشیم؛ زیرا با وجود اینکه صندوق فیوچرز وجود دارد، SEC اعتقاد دارد یک صندوق ETF اسپات این پتانسیل را دارد که باعث دستکاری بازار ارز دیجیتال شود. 

علاوه بر ARK 21Shares، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، بررسی صندوق اسپاتی Global X Bitcoin Trust را نیز تا 21 نوامبر به عقب انداخته است. 

کتی وودز اعتقاد دارد تمام صندوق‌های اسپات که در صف بررسی هستند به صورت همزمان تایید خواهند شد و فقط نیاز است که اعتماد SEC به این صندوق‌های ETF جلب شود.

همچنین ببینید

هودلر باشیم یا تریدر؟

هودلر باشیم یا تریدر؟ تفاوت هولد و ترید

ارز دیجیتال هم مثل بورس یک بازار مالی دارند که افراد با سرمایه‌گذاری در آن …

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

یک دیدگاه

  1. این روزها که داره مدام اخبار خوب پیرامون بینکوین میاد میتونه بهترین زمان برای خریدها نهایی باشه چون یکی دو ماه آینده با هاوینگ و خبرهایی که میاد دیگه فرصتی برای خرید باقی نمیمونه و کسانی سود می کنند که الان فکری بکنند . سال آینده خیلی پولدار جدید به دنیا معرفی خواهد شد. خوش به حال هرکی داره و الان درو میکنه

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.