اخبار ارز دیجیتال

راه‌اندازی مجدد شبکه آیوتا

بنیاد آیوتا تقریبا یک ماه پس از هک بزرگ، شبکه خود را مجددا به حالت آنلاین درآورد.

پس از تجربه حمله‌ای که در تاریخ ۱۲ فوریه به نرم افزار کیف پول ترینیتی ( Trinity ) شد، شبکه آیوتا روز سه شنبه مجددا فعالیت خود را از سر گرفت. با اینکه شبکه آیوتا در روزی که این حمله شکل گرفت برای حفظ موارد امنیتی خود خاموش و از دسترس خارج شد، اما حدود 8.55  میلیون توکن MIOTA به ارزش تقریبی 2 میلیون دلار از 50 کاربر کیف پول ترینیتی سرقت شد.

بنیاد آیوتا در یکی از پست‌های وبلاگ خود که در تاریخ 10 مارس منتشر کرد عنوان کرد که Coordinator  ( نود متمرکزی که وظیفه بررسی و ساماندهی تمامی تراکنش را به عهده دارد ) پس از دوره انتقال سید ( Seed  ) به حالت آنلاین برگشته است.

نسخه رایانه‌ای کیف پول ترینیتی نیز در پی حمله شکل گرفته و دسترسی هکرها به کلیدهای خصوصی آن، به عنوان یک کیف پول آسیب پذیر شناخته شد. برخی افراد دلیل این حمله را بروز مشکل در سرویس پرداخت مون پی ( MoonPay ) می‌دانند. این سرویس به کاربران امکان خرید مستقیم توکن آیوتا را فراهم می‌کند.

بنیاد آیوتا در یک هفته تمامی کاربران خود را به استفاده از نوعی ابزار انتقال به منظور انتقال توکن‌های خود به حساب‌های جدید و قابل اعتماد ملزم کرد.

اقدامات بنیاد آیوتا برای جلوگیری از حملات بیشتر

آیوتا نیز بیکار ننشته و در پاسخ به این حمله، برنامه‌هایی برای کاهش احتمال نفوذ در شبکه توسط هکرها در نظر گرفته است. بنیاد آیوتا در این باره گفت:

بنیاد آیوتا در حال بررسی و اصلاح کامل فرآیندهای داخلی خود است که شامل تغییرات آتی در اقدامات امنیتی نرم افزار، بهبود منابع و قابلیت‌های امنیتی و گسترش اقدامات خود در زمینه آموزش و بهره‌گیری از بهترین اقدامات در نرم افزارهایی است که حساب‌های کاربران در شبکه آیوتا را مدیریت می‌کنند.

طبق اظهارات بنیاد آیوتا در حال حاضر مقصر اصلی حمله شکل گرفته در تاریخ 12 فوریه مشخص نیست ولی بنیاد آیوتا همکاری خود را با FBI و پلیس کشورهای آلمان و مالت برای شناسایی فرد حمله کننده ادامه خواهد داد.

ریزش قیمت پس از سرقت ماه فوریه

طبق اظهارات بنیاد آیوتا در حال حاضر مقصر اصلی حمله شکل گرفته در تاریخ 12 فوریه مشخص نیست ولی بنیاد آیوتا همکاری خود را با FBI و پلیس کشورهای آلمان و مالت برای شناسایی فرد حمله کننده ادامه خواهد داد.

دیوید سونستبو ( David Sønstebø ) موسس آیوتا در تاریخ ۶ مارس اعلام کرد که وی ضرر وارد شده به تمام قربانیان این سرقت را پرداخت خواهد کرد. در آن زمان، ۸.۵۵ میلیون توکن آیوتا حدودا ارزشی معادل ۲ میلیون دلار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا