سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار نام ارز دیجیتال کسپا یا کاسپا را نشنیده باشد. نوآوری‌های شبکه بلاک‌چین Kaspa با نماد KAS در حل مشکل مقیاس‌پذیری آن هم به‌عنوان یک بلاک‌چین لایه یک نه لایه دو، موجب حیرت اهالی تکنولوژی شده است. پروژه‌ لایه یک کسپا با هدف ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز و کارآمد برای حل مشکل مقیاس‌پذیری به شیوه‌‌ای که هم‌زمان تضمین کننده «امنیت شبکه» هم باشد پا به عرصه‌ی رقابت با بزرگان بازار گذاشته است. این رمزارز هم‌اکنون توانسته در بین تمام رمزارزها خود را به رتبه 37 بازار برساند و توجه بسیاری را به خود جلب کند.

تکنولوژی و معماری شبکه کسپا

رمزارز کسپا یا کاسپا (Kaspa) توانسته خود را به عنوان یکی از نوین‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار معرفی کند. این شبکه با هدف مواجهه و حل چالش‌هایی که در شبکه‌های بلاک‌چینی دیگر مانند بیت‌کوین و اتریوم مشاهده می‌شود، طراحی شده است. کسپا با به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منحصربه‌فرد، رویکردی تازه در حل مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری و کارآمدی شبکه‌های بلاک‌چینی ارائه می‌دهد. رشد قیمت پر سروصدای این رمزارز درحالی رقم خورده که هنوز نماد این شبکه یعنی KAS در بسیاری از صرافی‌های بزرگ دنیا لیست نشده است.

معماری بلاک‌چین کسپا بر پایه‌ی ساختار DAG یا همان Direct Acyclic Graph استوار است. این ساختار، بر خلاف زنجیره‌های خطی معمول در بیت‌کوین، به صورت شبکه‌ای طراحی شده و امکان پردازش همزمان چندین بلاک را فراهم می‌کند. نتیجه این رویکرد، افزایش چشمگیر سرعت تراکنش‌ها و کاهش تأخیرهای معمول در بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر است.

تکنولوژی و معماری شبکه کسپا

الگوریتم اجماع در شبکه کسپا

شبکه بلاک‌چین کسپا از الگوریتم اجماع اثبات‌کار بهره می‌برد، اما با اعمال تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی که هم به افزایش کارایی و هم به کاهش مصرف انرژی منجر شده‌اند. این الگوریتم برای تضمین امنیت شبکه طراحی شده است و در عین حال، از تمرکز قدرت در دست یک عده محدود از ماینرها جلوگیری می‌کند.

امنیت در شبکه کسپا

ارز دیجیتال کسپا با استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری پیشرفته و مکانیزم‌های امنیتی نوین، سطح بالایی از امنیت را برای کاربران و تراکنش‌های خود تضمین می‌کند. این شبکه با بهره‌گیری از ساختار DAG، مقاومت قابل توجهی در برابر حملات ۵۱٪ و سایر تهدیدات امنیتی مرسوم در شبکه‌های بلاک‌چینی از خود نشان می‌دهد.

نکات جذاب شبکه بلاک‌چین کسپا

  1. ارز دیجیتال کاسپا از ساختار « گراف جهت‌دار غیرمدور » استفاده می‌کند. این زیرساخت به شبکه اجازه می‌دهد تا ضمن پردازش چندین بلاک به صورت همزمان، سطح بالایی از امنیت را با مکانیزم‌های اثبات کار حفظ نماید.
  2. در شبکه کاسپا هیچ بلاک یتیمی (Orphan Block) وجود ندارد. تمام بلاک‌های این شبکه در دفترکل ثبت می‌شوند. این ویژگی باعث مقابله با حمله دوبار خرج کردن (Double Spending) و دستکاری تراکنش‌ها می‌شود.
  3. ارز دیجیتال کاسپا یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌های لایه ۱ است. این شبکه متن‌باز، مقیاس‌پذیر و غیرمتمرکز است و مانند بیت‌کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) پیروی می‌کند.
  4. ارز کاسپا بر اساس پروتکل PHANTOM ایجاد شده است. این پروتکل اقتباسی فنی از اجماع ناکاماتو برای بهبود مقیاس‌پذیری است. طراحی این شبکه مطابق اصولی است که ساتوشی ناکاماتو در استخراج بیت‌کوین به کار برده است.

کاربردهای بلاک‌چین کسپا

ارز دیجیتال کسپا با داشتن ویژگی‌هایی چون سرعت بالا، کارایی و امنیت قوی، زمینه‌های گوناگونی برای استفاده دارد. این ارز دیجیتال می‌تواند در پرداخت‌های دیجیتالی، دفاتر کل توزیع‌شده و اجرای قراردادهای هوشمند به کار گرفته شود. با توجه به نیاز روزافزون به راهکارهای سریع‌تر و امن‌تر در حوزه‌ی رمزارزها، چشم‌انداز آینده‌ی کسپا بسیار روشن به نظر می‌رسد.

کاربردهای بلاک‌چین کسپا

تیم پروژه ارز دیجیتال کسپا

رمزارز کسپا توسط یک گروه متخصص و با تجربه بنیان‌گذاری شده است. مهم‌ترین چهره‌های تأثیرگذار در این پروژه عبارتند از:

  1. یوناتان سامپولینسکی، بنیان‌گذار اصلی، فارغ‌التحصیل مقطع دکترا در علوم کامپیوتر از دانشگاه هاروارد و عضو تیم تحقیقاتی MEV، یکی از چهره‌های شاخص در حوزه بلاک‌چین
  2. مایکل ساتون، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر از دانشگاه عبری و فردی با تجربه بالا در توسعه سیستم‌ها
  3. شای ویبورسکی، محقق رمزنگاری و کوانتوم، دانشجوی دکترا در زمینه رمزنگاری کلاسیک و کوانتومی با تمرکز بر امنیت داده‌ها
  4. الیچای تورکل، توسعه‌دهنده اصلی کریپتوگراف‌های کاربردی
  5. اوری نیومن، متخصص کریپتوگراف‌های کاربردی و توسعه فنی DAG

اطلاعات بنیادی ارز دیجیتال کسپا

برای بررسی قدمت و تاریخچه دقیق شبکه بلاک‌چین کسپا و رمزارز KAS بهتر است به روزهای ابتدایی آقای سامپولینسکی و تاسیس آزمایشگاه DAG برگردیم. DAGlabs با ماموریت تحقیق و توسعه در مورد گراف‌های جهت‌دار غیرمدور (DAG) برای پروژه‌ها و پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین پا به زمین بازی بزرگان بلاک‌چین گذاشت. وظیفه اصلی DAGlabs افزایش توان مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌های لایه اول از نظر توان عملیاتی و زمان تایید تراکنش‌ها بود. تمرکز اصلی این شرکت بر اجرای پروتکل‌های SPECTER و PHANTOM برای بهبود سازگاری در سیستم‌های تراکنش مبتنی بر DAG گذاشته و در نهایت این شرکت که توسط یوناتان سامپولینسکی هم‌بنیانگذاری شده بود، شبکه کسپا را تاسیس کرد. با وجود انحلال DAGLabs، پروژه به لطف تلاش‌های مداوم و مشارکت توسعه‌دهندگان و محققین سابق ادامه یافت. محل کسپا هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است که این امر به علت غیرمتمرکز بودن شبکه‌های بلاک‌چینی امری متداول و بدیهی است اما تیم توسعه این شبکه در سیلیکون ولی مستقر است.

اطلاعات بنیادی ارز دیجیتال کسپا

جنبه‌های فنی پیشرفته در پروژه ارز دیجیتال کسپا

کسپا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون الگوریتم‌های رمزنگاری نوین، تکنیک‌های مقاوم در برابر حملات کوانتومی و استفاده از ساختارهای داده‌ای پیچیده مانند شبکه‌های DAG، گام‌های بزرگی در جهت افزایش امنیت و کارایی شبکه‌های بلاک‌چینی برداشته است. این پروژه تمرکز زیادی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش تأثیرات زیست‌محیطی داشته و در پی ایجاد یک سیستم پایدار و مقاوم است.

معایب شبکه بلاک‌چین کسپا

یکی از معایب اصلی ارز دیجیتال کسپا به مکانیزم اجماع آن مربوط می‌شود. در مکانیزم اجماع مورد استفاده در بیت کوین، که Kaspa سعی در بهبود آن دارد، یک حمله ۵۱ درصدی در واقع به کمتر از ۵۱ درصد توان محاسباتی نیاز دارد. این موضوع بدین معنی است که تفاوت بسیار کمی بین یک مهاجم با ۵۰.۱٪ توان و ۴۹.۹٪ توان وجود دارد. همچنین، افزایش نرخ تولید بلوک یا اندازه آن توسط توسعه‌دهندگان می‌تواند منجر به افزایش نرخ انزوا شده و در نتیجه امنیت شبکه را تضعیف کند. این موارد هنوز در این شبکه حل نشده و نیازمند بررسی بیشتر توسعه‌دهندگان آن دارد.

بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال کسپا (Kaspa)

ارز دیجیتال کسپا را می‌توان در هر نوع کیف پولی از جمله نرم افزاری و سخت افزاری نگهداری کرد اما بهتر است بدانیم این پروژه دارای یک کیف پول اختصاصی هم است. کیف پول ارز Kaspa بسیار کاربر پسند و امن است. رابط کاربری آسان این کیف پول استفاده از آن را حتی برای مبتدیان ایده آل می‌کند.

  • کیف پول وب کاسپا
  • کیف پول دسکتاپ

به‌دلیل ساختار فنی کسپا که شاید امکان ذخیره آن در بعضی از کیف پول‌ها را دشوار کند، نگه‌داری کسپا در یک صرافی مطمئن با رعایت نکات ایمنی، گزینه در دسترس‌تری برای بسیاری از کاربران است.

بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال کسپا (Kaspa)

آینده ارز دیجیتال کسپا (Kaspa)

تیم کسپا با توصیف رویکردی جدید و نوآورانه در زمینه‌ی تکنولوژی بلاک‌چین و رمزارزها، قدم‌های مهمی در جهت پیشرفت این صنعت برداشته است. با در نظر گرفتن مزایای متعددی که این رمزارز ارائه می‌دهد، انتظار می‌رود که در آینده شاهد استفاده و پذیرش گسترده‌تری از آن در سراسر جهان باشیم.

تحلیلگران پلتفرم‌های Digitalcoinprice.com، PricePrediction.net و Bitnation.co به ترتیب پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت ارز دیجیتال  Kaspa در سال ۲۰۲۴،  چیزی در حدود ۰٫۰۸۳، ۰٫۰۸۲ و ۰٫۰۸۴ دلار، افزایش یابد. البته بسیاری از کارشناسان تارگت‌های دورتر و بالاتری برای قیمت این رمزارز پیش‌بینی می‌کنند.

نحوه خرید، فروش و معامله توکن KAS

برای خرید، فروش و معامله توکن KAS می‌توانید از بخش تبدیل «پلتفرم مبادلات رمزارز اکسکوینو» استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از طرح‌های «استیکینگ» و «صندوق مشارکت» ارز دیجیتال KAS در اکسکوینو، با همکاران ما در واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

همچنین ببینید

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.